יום שלישי, 22 באוקטובר 2019

גודזילה: מלך המפלצות חלק 1/ מורן אברמזון

גודזילה: מלך המפלצות

חלק 1 : הגודזילה הראשון

מי זה גודזילה?

גודזילה הוא דאיקאייג'ו שנוצר על ידי טוהו ונחשב לאחד מהקאייג'ו המפורסמים ביותר עד היום! הקאייג'ו הזה הוא כלכך מפורסם שהוא קיבל ארבע טרילוגיות שאחת מהם היא של נטפליקס, שני סדרות טלוויזיה (שלא כלכך הצליחו), כמה סדרות קומיקס, יותר מעשרה משחקי מחשב, וב-2014 אולפני וורנר ברוס ואולפני לג'נדרי התחילו לעבוד על יקום מפלצות בכיכובו. בכתבה הזאת שתוצג בחלקים אני אסקר את כל גילגוליו ויכולותיו ואני מאוד משתדל לעשות אותם כמה שיותר קצרות! תהנו!

גודזילה בסרטים

הגודזילה הראשון

בגודזילה המקורי מוצג כי גודזילה היה סוג של זוחל פרהיסטורי מתווך הקשור לזוחלים יבשתיים וימיים שישנו עמוק מתחת למים במשך מיליוני שנים וניזונו מאורגניזמים בים עמוק לפני שהפריעו להם והעצימו אותם על ידי מבחן פצצת המימן האמריקאית. ד"ר יאמיין טען שהגודזילה המקורי אולי חי בין השאר מבני מינו לפני הפיצוץ, אך פצצת המימן הרסה את ביתו לחלוטין ומשכה אותו החוצה. רעיון זה נתמך על ידי יצירות אמנות רשמיות של גודזילה משנת 1954 שחי עם גודזילות אחרות מתחת למים לפני פיצוץ אדיר שהורס את בית גידולו, הורג את חבריו ושורף ומרגיז את גודזילה ומושך אותו אל פני השטח.


לאחר שהגודזילה המקורי נהרג, יאמיין מציע שייתכן שגודזילות אחרות ישרדו עד ימינו ויכולות להתעורר על ידי ניסויים גרעיניים עתידיים. זה מסביר כיצד ברציפות השונה המקיפה את הסדרה הופיעו גודזילות בודדות.

גודזילה (1954)

בעקבות בדיקת פצצת מימן אמריקאית בביקיני אטול בדרום האוקיאנוס השקט, הוער זוחל פרה-היסטורי ענק מתרדמתו התת-מימית והוקרן (ספג קרינה) בכבדות. המפלצת החלה לתקוף ספינות שונות במים מול יפן, מה שגרם לשלוח משלחת חיפוש לאי אודו, שם נשטפו חלק מהניצולים לחוף. תושבי האי האמינו שהתקיפות על הספינות נגרמו על ידי גודזילה, מפלצת ים ענקית מהפולקלור (ידע עם) שלהם שלדעתם תגיע לחוף כדי לאכול את האנושות. לילה אחד, טייפון פגע באי והותיר אותו הרוס. עם זאת, נראה כי מרבית הנזק נגרם כתוצאה ממשהו שאינו טייפון, שכן נראה כי בתים בכפר נמחצו מלמעלה. צוות מחקר בראשות קיושיי יאמיין נשלח לאי וגילה טביעת רגל רדיואקטיבית ענקית באי, עם טרילוביט (פרוק-רגליים פרהיסטורי) מוטבע בו. לפתע, המפלצת שהייתה אחראית לספינות והנזקים באי הופיעה מעל גבעה באי. האנשים ברחו, והבינו שגובה היצור הוא 50 מטר. שוב ביפן, יאמיין כינה את היצור "גודזילה" על שם המפלצת מהפולקלור באי אודו, והציע שמדובר באורגניזם מתקופת היורה, הקשור לזוחלים היבשתיים וגם לשוכני הים. יאמיין האמין כי גודזילה נחשף לבדיקה אמריקאית שנערכה לאחרונה בפצצת מימן, ומכאן הקרינה שנמצאה בטביעת הרגל שלו, והדגיש שיש ללמוד את המפלצת כדי לראות כיצד שרד עד לנקודה זו. צבא יפן שלח ספינות קרב להשמדת גודזילה עם מטעני עומק והכריז עליו כי הוא מת. עם זאת, גודזילה גילה את עצמו עד מהרה במפרץ טוקיו ללא פגע לחלוטין, והטיל את יפן והקהילה הבינלאומית במצב חירום. לילה אחד, גודזילה הגיעה לחוף בטוקיו, והשמיד את פרברי העיר לפני שחזר למפרץ. בתגובה, הקים צבא יפן מחסום של קווי חשמל מסביב ללב טוקיו, כאשר 50,000 וולט עוברים דרכם, בתקווה שיעצרו את גודזילה. כאשר גודזילה עלה לחוף שוב לילה אחד, הוא קרע את קווי החשמל והמס אותם בקרן חום רדיואקטיבית שנורתה מפיו. צבא יפן ירה על גודזילה באמצעות ארטילריה וטנקים, אך כלי הנשק שלהם לא השפיעו. גודזילה המשיך למרכז טוקיו, והפl בין לילה את בירת יפן לים של להבות,. עם סיום ההשתוללות שלו, חזר גודזילה למפרץ, שם הותקף על ידי מטוסי קרב סוג F-86F סאייבר לפני שנעלם לבסוף מתחת לגלים.

בעקבות הפשיטה של ​​גודזילה, טוקיו הייתה לשממה בלתי ניתנת ליישוב, נשרפה למכתש וזוהמה בקרינה קטלנית. ממשלת יפן הפסידה במאבק במפלצת ובמניעת התקפות עתידיות. המדען דייסקה סריזאווה פנה אל ארוסתו לשעבר אמיקו ימנה והחבר שלה היידו אוגאטה, שביקש ממנו להשתמש בכלי הנשק הכימי הניסיוני שלו, משמיד החמצן, נגד גודזילה. סריזאווה נחרד מהרעיון לחשוף את המצאתו בפני העולם וסירב בהתחלה, אך היה משוכנע לאחר שצפה בתכנית טלוויזיה בה הראו תלמידי בית ספר יפניים שרים שיר המתפלל לשלום. סריזאווה שרף את רשימותיו על משחת החמצן והעביר אותו לידי צבא יפן. סירה נשלחה למפרץ טוקיו באמצעות מונה גייגר (מכשיר למדידת קרינה) כדי לאתר את גודזילה מתחת למים. סריזאווה ואוגטה לבשו חליפות צלילה כדי לרדת מתחת למים ולפוצץ את המכשיר. ברגע שהגיעו לגודזילה, שישב על קרקעית האוקיינוס, אוגאטה נמשך אל פני השטח בזמן שסריזאווה ניתק את הקו שלו והפעיל את המכשיר, והקריב את חייו כדי לעצור את גודזילה ולמנוע מנשקו ליפול אי פעם לידיים הלא נכונות. לאחר מספר רגעים, גודזילה קמה על פני השטח ושאגה בהתרסה אל הסירה לפני ששקעה מתחת לגלים אל מותו. בזמן שהאנשים על הסירה חגגו את מותו של גודזילה והתאבלו על הקורבנו של סריזאווה, ד"ר יאמיין הזהיר בחגיגיות כי אין זה סביר שגודזילה היא החבר האחרון במין שלו, וכי אם המין האנושי ימשיך בניסוי גרעיני, גודזילה אחר יופיע כמעט בוודאות.


היכולות של גודזילה (1954)

אור זוהר

גודזילה יכולה לנשוף אור ליבון רדיואקטיבי עוצמתי, הלובש צורה של עשן לבן דמוי אדים החם מספיק כדי להמיס מתכת וגם גורם לשריפות סוערות שיכולות להתפשט על פני רחובות עיר שלמה.

עמידות

הגודזילה המקורי הפגין חסינות מפני כלי נשק קונבנציונליים, והיה אטום כמעט לכל מה שצבא יפן השליך עליו. ד"ר יאמיין קבע כי עצם העובדה שגודזילה שרד את החשיפה לפיצוץ פצצת מימן היא עדות לעמידותו.

אמפיביות

אם כי מבחינה טכנית הוא זוחל ולא דו-חיים, לגודזילה יש אורח חיים אמפיבי. הוא מבלה מחצית מחייו במים והשני ביבשה. גודזילה מסוגלת להישאר מתחת למים שקועים לחלוטין לפרקי זמן ארוכים, ומציעה קוחאי ימנה שהוא שרד במשך מיליוני שנים וחי בתוך מערה עמוקה מתחת למים. נשימתו האטומית של גודזילה אינה מונעת בזמן שהוא מתחת למים, מוצג כאשר הוא מחסל את הסירות איתה כשהוא שקוע לחלוטין מתחת למים. בזמן שהו מתחת למים, גודזילה יכולה לשחות או פשוט לצעוד על פני קרקעית הים.

גודזילה צועד בתחתית מפרץ טוקיו

קישורים חיצוניים


וזהו. זה היה החלק הראשון בכתבה של על גודזילה. החלקים הבאים יעלו בהמשך ועד אז שיהיה לכם סופשבוע נעים!



תגובה 1:

  1. מורן תודה על הכתבה.רואים את העניין הרב. שלך בנושא דרכה. בתור ילד ממש אהבתי את הדמות של גודזילה למרות החזות המבהילה שלו.

    השבמחק