יום שני, 7 באוקטובר 2019

ג'וקר ( באנגלית: Joker ) \ מאת סאם קטז


Image result for joker movie 2019 poster

"אני צריך שונאים חדשים, הישנים הפכו לאוהדים שלי"
הג'וקר


שלום לכם קוראים וקוראות יקרים ויקרות, אני רוצה להגיש בפניכם כתבה על הסרט החדש של הג'וקר שהוא סרט מותחן פסיכולוגי אמריקאי משנת 2019 של הבמאי היהודי-אמריקאי טוד פיליפס. הסרט מבוסס על דמויות קומיקס מחברת DC קומיקס ומככב בו חואקין פיניקס בתפקיד הג'וקר. הסרט מופץ בידי חטיבת הסרטים של האחים וורנר, והוא מיועד להיות הראשון בסדרת סרטים נפרדת מהיקום הקולנועי של DC. הסרט מתרחש בתחילת שנות ה-80 ועוקב אחר ארתור פלק, קומיקאי סטנד-אפ כושל הנדחף לכדי שיגעון ופונה לחיי פשע וכאוס בגות'אם סיטי.

בתור אחד שצפה בסרטים שבו הג'וקר הופיע בהם בתור האויב המושבע של איש העטלף ולפי מה שראיתי מאנשים שהביעו את דעתם על הסרט הם אמרו שזה די טוב ומקסימום שזה יצא מהקולנוע אני אצפה בסרט הזה משום שהוא בניגוד לקודמים הוא יותר מתרכז על ארתור פלק בעצם הפך לליצן שכולנו הידוע בשם הג'וקר והוא גם כולל יהפוך המושבע של איש העטלף. בינתיים שיהיה לכם יום טוב וצום קל וגמר חתימה טובה

עלילת הסרט :

בשנת 1981, הליצן ארתור פלק גר עם אמו, פני, בגותהאם סיטי. העיר מלאה בפשע ואבטלה שמותירים חלקים מהאוכלוסייה מרוששת וענייה. ארתור סובל מהפרעה נוירולוגית הגורמת לו לצחוק בזמנים לא הולמים ותלוי בעובדת שירותי הרווחה לצורך טיפול תרופתי. לאחר שכנופיה תוקפת אותו בסמטה, עמיתו של ארתור, רנדל, משאיל לו אקדח. ארתור מזמין את שכנתו, אם חד הורית בשם סופי, להופעת הסטנדאפ שלו והם מתחילים לצאת.

בעודו מבדר בבית חולים לילדים, האקדח של ארתור נופל מכיסו והוא מפוטר. רנדל משקר שארתור קנה את האקדח בעצמו. ברכבת התחתית, עדיין באיפור הליצן שלו, מכים את ארתור שלושה אנשי עסקים שיכורים, עובדי תעשיות וויין; הוא יורה בשניים מהם בהגנה עצמית והורג את השלישי. מעשי הרצח מעוררים הפגנות נגד עשירי העיר, כשמפגינים נוהגים להגיע עם מסכות ליצן בדמותו של ארתור. קיצוץ המימון לתוכנית השירות הסוציאלי, מותיר את ארתור ללא תרופות.

הנה הטריילר של הסרט :


Related image

איזה ג'וקר אתם אוהבים? 

Image result for joker animated series

אני אהבתי את הגרסה המצוירת של הג'וקר

5 תגובות:

  1. היי סם, בדיוק השבוע צפיתי בסרט. אחרי כל ההייפ שהיה עליו לא עמדתי בסקרנות והלכתי לצפות בקולנוע. אני חושב שזה בהחלט היה משהו שונה. הסרט כן מיוחד וחריג. מציג משהו לא רגיל. מכניס אותך לעולם הפנימי, המחשבתי וההתנהגותי של רוצח. אבל לא סתם רוצח, רוצח שהוא לא בריא בנפשו. משוגע. הסרט מציג סצנות גרפיות, בשילובי קולות סאונד וצילומים חסרי צנזורה, כאלו שגורמים לך להתכווץ קצת בכיסא כשאתה רואה אותם. מאין תחושה לא נעימה, שאתה קצת לא מאמין שזה מה שאתה רואה עכשיו בקולנוע, במסך ענק. אני כן יכול להבין למה יש התלהבות וכל כך הרבה רעש כלפי הסרט. באופן אישי, קצת פחות נהניתי. היה לי קצת מזעזע ויצאתי בתחושות לא כל כך נעימות. אני מעדיף סרטים קצת פחות כבדים. באתר Kicky כתבתי המלצות על כמה סרטי דרמה מומלצים, ועוד עשרות בז'אנרים נוספים כמו אקשן, קומדיה, דוקו ועוד. ולמי שחובב את סרטי המדע בדיוני יש גם המלצות על סרטי מד"ב.

    תודה על השיתוף סם.
    אחלה שבוע.

    השבמחק
  2. אחלה כתבה אני אישית אהבתי אותה מאוד

    השבמחק
  3. אני רציתי לתת תגובה על הסרט הזה הסרט הזה מלמד לקבל את השונה ולקבל אתם יש מישהו יותר חלש ממך ומי שיותר מישהי יותר פשוט לקבל את האחר

    השבמחק