שימו לב: הנושא אשר רצינו לדון אתכם, קוראים יקרים, הוא התעודות. האם אתם חושבים שכדאי להוסיף גם ציונים מספריים לכל המקצועות המלמדים בכיתות "נווה" בתוך התעודה? ובכלל, מה נראה לכם יותר חשוב, הציון המספרי או ההערכה המילולית של כל מורה?
*שאלות אלו מיועדות בעיקר לתלמידים, אבל גם המורות ו/או הסייעות יכולות להשיב כאן, בתגובות למטה.
אנחנו מחכים לתשובות שלכם.
צוות "הפאזל"
לדעתי הערכה המילולית יותר חשובה. לי לא מפריע שאין ציון, למרות שזה יהיה נחמד, אני מוכרח להגיד שלא צריכים לאיית לנו במספרים ציון ופשוט שנבין לבד את הערכה שלהם. אני בכל זאת אוהב מאוד ציונים אז... כן, הייתי אוהב שיהיה ציונים אבל רק שנדע איזה סוג ציון הערכה מדברת. גדעון.
השבמחקגדעון,
מחקאני חושב שמי שמקבל ציון מספרי והערכה, עלול להסתכל רק על המספר, ובכך פוגע באדם שלא הבין כהלכה את המספר, ומבזבז את זמנו של מי שכתב והשקיע בהערכה כדי להסביר באופן מדויק ממספר את תפיסתו של הילד/נער/איש/ה.
הלל
שניהם חשובים, אבל הערכה לא תמיד ברורה לגמרי, לכן לדעתי כדאי להוסיף ציון מספרי שיהיה יותר קל לדעת במה צריך להשתפר, במיוחד במקצועות אקדמים כמו ספרות ומתמטיקה - יהונתן מור
השבמחקמי זה יקיר
מחקאני חושב שהעיתון יותר טוב ושכדאי גם לתת ציון. ארד
השבמחקאני לדעתי מספרים למה כי אני יודע לי נוח יותר מספרים רועי נחושתן
השבמחקאני חושבת כמו גדעון שהערכה במילים יותר ברורה מאשר מספר,כי בהערכה אומרים במה היית טוב ובמה פחות,במספר זה סה"כ נתון והוא מבלבל.
השבמחקאני חושבת שצריך להוסיף רק הערכות תמר
השבמחקציון הוא בסך הכל מספר.
השבמחקאני חושב שהערכה מילולית משקפת יותר טוב איך אנחנו מתפקדים בשיעור.
ליאל מויאל
אני באופן אישי אומר שהערכות מילוליות אומרות הכל מאשר ציונים, אז זה רעיון טוב להדגיש את ההערכות ולשים בצד את הציונים.
השבמחקיש להתייחס למילותיי בעירבון מוגבל, זו דעתי האישית בלבד:
השבמחקאני מתנגד למתן ערך של אנשים במספרים. מספר אינו מתאר באופן מדויק, ואינו יכול לשקף את המציעות של הילד/נער/איש/ה. כל מה שמתחת ל 100 ישר גורם לאדם לחשוב "איפה אני לא בסדר?" ו 100 נותן לאדם ביטחון מופרז, אלא אם היה בספק כבר קודם. אין תחליף להערכה במילים, ולא רק שמספר הוא חסר טעם, הוא יכול להיות פוגע ביותר.
הלל