יום ראשון, 18 באוקטובר 2015

מדור קולנוע: ווילי וונקה וממלכת השוקולד (1971) Wille Wonka and the Chocolate Factory

שלום לכולכם, תלמידים ותלמידות, מורים ומורות של כיתות נווה! כאן גדעון שדה, כתב מדור הקולנוע חוזר מחופשה ארוכה ללא כתיבת כתבות, אז אתחיל בסרט שביקשו ממני לעשות. תהינו.

הסרט של היום: ווילי וונקה וממלכת השוקולד (1971). זהו סרט מלא דמיון וקסם, המבוסס על סרט של ראול דול, מי שכתב את "Lamb to the Slauter", אז תהינו לכם, כי זה סרט שהייתי צופה בו כילד בארבע בבוקר אחרי שהייתי חוזר משדה התעופה הביתה.




הסרט מתרחש באמריקה של שנות השבעים, איפה שהרחובות צבעוניים ומוכרי הממתקים שרים שירים, אך לצ'רלי באקט העני אין כסף כי הוא עני והוא חי בבקתה קטנה עם הוריו וסביו כי הוא עני ומרחמים עליו כי הוא עני... אוקיי הבנו הוא עני, עכשיו תשתוק ותכתוב את הכתבה!
למרבה הפלא של כל העולם, מפעל הממתקים הישן של מר וונקה מתחיל לפעול שוב, כאשר מגיע הודעה שחמישה אנשים, ילדים או מבוגרים, שישיגו חמישה כרטיס זהב שנמצאים על חמישה "חפיסות וונקה" יוכלו להיכנס למפעל. כפי שאפשר לצפות, כולם משתגעים. ארבעה ילדים מצליחים למצוא כרטיסי זהב, וצ'רלי מתחיל להתייאש. בסופו של דבר, הוא מוצא כרטיס זהב, ומיד אנשים מנסים לשחד אותו בכסף לתת להם את הכרטיס. אך גיבורנו לא ייפול בפח הזה בגלל שלו מגיע יותר מלכולם להיכנס למפעל (בין היתר כי הוא עני. אוקיי, אוקיי, אני אפסיק! לא באמת) ומספר לסבו, שעל אף שלא קם מהמיטה במשך עשרים שנה, יכול לרקוד ולשיר "I've got a golden ticket" ואני אומר לכם, זאת חתיכת יכולת. ביום המכריע, כל החמישה מגיעים למפעל ופוגשים את מר וונקה, המתגלה כסוציופת... אה סליחה, מתגלה כאיש מסתורי וחלקלק. במהלך היום, אחד אחרי השני, הילדים מתים...אה סליחה שוב, נלקחים לחדרים מסויימים אחרי שעשו שטות שגרמה ככל הנראה למותם בדרך נוראית ואכזרית. רק צ'רלי וסבו, שבעצמם כמעט נהרגו ע"י מאוורר, זוכה בפרס: לעבור עם כל משפחתו למפעל של וונקה ולנהל את המפעל. כך נגמר הסיפור בסוף טוב, למעט הילדים שנרצחו במפעל.



הסרט הוא בכיכובו של ג'ין ויילדר, שהוא שחקן קומי מעולה. זהו סרט שאתם חייבים לראות ואז לראות את הרימייק של טים ברטון ולא בדיבוב לעברית! הורס את הסרט זה מה שזה עושה! אז כך אני רוצה שתעשו: תכנסו ל"פאזל", תענו על הסקר, תקראו את הכתבה ותגיבו!!! תגיבו, תגיבו, תגיבו!!! אני אומר את זה כדי שתעשו את זה! ברצינות, אני ושאר מערכת העיתון לא יכולים להשאיר את העיתון חי ללא תגובות מהתלמידים! כאן גדעון ממדור הקולנוע ותיהנו מהסרטון האחרון שבכתבה (למדברי ומביני השפה האנגלית בלבד).

 

10 תגובות:

  1. אז הנה הכתבה שלי השבוע, תכתבו מה חשבתם על הכתבה ומה חשבתם על הסרט.

    השבמחק
  2. היי גדעון
    אכן הסרט הוא סרט גדול. הצגת את עלילת הסרט כך שממש מתחשק לצפות בו ללא דיבוב עברי,
    וחשוב מכול קראת לתלמידים לקרוא ולהגיב כדי לשמור על עיתון "חי ונושם". מצטרפת לקריאתך אנא כתבו!
    יעל דגן

    השבמחק
  3. גדעון, רק שתדע לך שראיתי קצת מהסרט המקורי של ווילי וונקה, אבל אין ספק שזה קלאסיקה גדולה. לגבי הסרטון האחרון בכתבה, הרימייק באמת מטומטם. הצחוק של ג'וני דפ בלתי נסבל. בקיצור, כתבה נהדרת

    השבמחק
  4. גדעון
    כיף שחזרת!!
    כמעט השתכנעתי לראות את הסרט עד לקטע של המוות... אבל אתה כותב ממש חמוד.
    לגבי התגובות- מזכירה שצריך לעבור בכיתות ולעשות קצת תעמולה משמה... מי שלא נכנס לפאזל לא יראה שכתבת להגיב...
    שיהיה לנו בהצלחה השנה!!

    השבמחק
    תשובות
    1. לא באמת רואים אותם מתים, זה פשוט נרמז כי לא רואים אותם יוצאים מהמפעל, לעומת הרימייק שבו רואים אותם יוצאים מעוותים מהמפעל.

      גדעון.

      מחק
  5. כתבה טובה, אני באמת מעדיף את הרימייק בגלל זה, בתור מעריץ של סרטי אימה אין לי בעיה עם מוות, את אני לא מצפה לאחד כזה בסרט מצויר

    השבמחק
  6. כתבה מצוינת!
    קראתי את הספר

    השבמחק
  7. גדעון, כתבה מעולה!
    באמת שאהבתי אותה. את הסרט לא ראיתי אבל שמעתי שהוא מצוין.
    לגבי הכתבה, רואים שהחופש לא פגע ביכולת הכתיבה המעולה שלך. המשך כך!
    ליאל מויאל

    השבמחק