יום חמישי, 26 בנובמבר 2015

סמינר כלכלה וחברה עם י"ב 2015,תשע"ו \ מאת סאם קטז

Image may contain: 1 person

שלום לכם קוראים וקוראות יקרים ויקרות, אני רוצה לספר לכם שאני ויקיר יצאנו עם שיכבה שלנו י"ב לסמינר בתחום הכלכלה והחברה בדרום תל אביב ובו אנחנו בעצם למדו בתור ישראלים להכיר יותר לעומק את החברה הישראלית שבה אנחנו חיים שזה כולל את הפערים שבחברה הישראלית. 

אני גם זוכר שהייתה לנו הרצאה די ארוכה עם דני גוטוויין ( שהופיע בסדרה מגש הכסף ) ששם הוא הסביר לנו התלמידים בהרחבה על הפערים בחברה הישראלית והוא  אף גם נתן לדוגמה את הפערים בין ישראל לפינלנד ולי היה לי קצת להבין אותו כי הוא דיבר אתנו בשפת האוניברסיטה מכיוון שהוא בדרך כלל לא עשה הרצאה מול תיכוניסטים. ובינתיים שתהיה לכם קריאה נעימה ותנסו לשאול את עצמכם כל הזמן : מה צריך לעשות כדי לעשות שינוי בחברה הישראלית שלנו ? 

23.11.15 ) :

היום הגענו לבית הספר ואז ראינו את יקיר רץ מתוך שמחה, אני לא הבנתי למה וכל מה שיקיר ענה תוך ריצה "סבתא שלי" אז אני וליאל לקחנו את התיקים שלנו והלכנו אחריו. עלינו לאוטובוסים ומיניבוסים עד שהגענו למרכז עידן ושם הכרנו את המדריכים שלנו ובניהם הכרנו מדריך בשם נמרוד והוא נתן דף עם שאלות על החברה הישראלית ואחרי זה הוא שאל אותנו שאלות על תחומים בחברה הישראלית שאת רובם אינני זוכר מרוב הרעש שיהיה שם עד שיצאנו להפסקה ומשם הלכנו לראות סרט שנקרא "שביתה" שמודבר על עובדים במפעל פרטי שרוצים לעשות שביתה על שהמנהלים מתייחסים אליהם כמו כלבים ולי באופן אישי היה די קצת מעניין ללמוד על החברה שבה אני חי שזה כולל לצאת מן הבועה ולהכיר עוד אנשים חדשים ששונים ממני מכל התחומים החברתיים שלנו ואני כמעט נרדמתי במהלך הסרט, ואחרי עשינו סיכום שחלק ממנו אני לא זוכר והלכנו הביתה.


(24.11.15) :

אחרי  נסיעה ארוכה מאוד הגענו לעיר תל אביב ושם עצרנו בכיר המדינה והכרנו מדריכה בשם צליל והיא נתנה לנו משימה לבדוק באינטרנט כמה עולה דירה בתל אביב לבין איפה שאנחנו גרים ומשם התחלקנו לרביעיות, כל רביעייה הייתה צריכה לשאול את המקומיים שאלות על תחום החברה והכלכלה. הרביעייה שאני הייתי בה לא מצא מי לראיין פלוס אני שמעתי מהחבר'ה שהצפון תלבבים לא נתנו יחס נעים על איך שאנחנו לבושים ועוד ואחרי זה כל אחד סיפר איך הייתה לו המשימה ואני זוכר שגם דיברו על מחירים למשל טבעת עולה בצפון ת"א 120 אלף ש"ח שזה מאוד יקר, אחרי עלינו לאוטובוסים לפי קבוצות אך לצערנו חכינו לשלושה תלמידים שאיחרו כי הם לא ידעו שעשו חלוקה לפי קבוצות וכמובן חיפשו אחריהם עד שבסוף מצאו אותם יושבים להם בבית קפה, ומשם עלינו לאוטובוס ומשם הם העיפו את שלושת התלמידים מהסמינר ואחרי חמש דקות נסיעה בערך הגענו לתחנה המרכזית החדשה ושם טיילנו קצת + עשינו הפסקת אוכל בתחנה, אחרי זה יצאנו מהתחנה המרכזית ומשם עשינו סיבוב בדרום ת"א וראינו מול העניינים שלנו את הפערים בנינו לבינם, לי באופן אישי היה לי כואב לראות כיצד האנשים של דרום ת"א עניינים מאוד והמדינה פשוט מתעלמת מאותם אנשים שקופים באמת בסוף הגענו לאכסניה והצוות שלנו חילק מפתח לכל תלמיד\ה אני ויקיר קיבלנו מפתח ומשם הלכנו לחדר וסידרנו את הדברים שלנו, אחרי זה אכלנו ארוחת ערב טובה ובשמונה ברבע בערך הייתה לנו הרצאה עם פרופסור דני גוּטוויין ( שמופיע בסדרה מגש הכסף מי שראה ). במהלך ההרצאה הוא דיבר על החברה הישראלית עצמה פלוס שאלנו אותו כל מני שאלות פלוס תלמיד אחד בשם שחר שאל אותו למה אותם אנשים מצבעים לאותם אלה שהביאו אותם למצב הזה ואני באופן אישי לא הצלחתי לעקוב אחריו כי לא הבנתי את העברית שלו, כי הוא בדרך כלל הוא לא מרצה לתיכוניסטים והוא גם עשה השוואות בין ישראל לפינלנד שמבחינת חינוך היא מובילה אך  דני גוּטוויין אמר שיש רק דבר אחד שישראל יותר טובה וזו השחיתות הוא גם הזכיר את כל מה שקורה עם הגז פה וכו' והרצאה הייתה מאוד ארוכה עד שלבסוף יונתן נילי אמר מי שרוצה לראות סרט יישאר ומי שלא רוצה יכול לחזור לחדרו אני ויקיר פשוט חזרנו לחדר שלנו והלכנו לישון.

( 25.11.15 ) :

היום התעוררנו ואכלנו ארוחת בוקר ואחרי זה כל אחד\ת נתן\נתנה את הפתח של החדר שלו ומשם הייתה לנו הרצאה על חבר כנסת בשם איציק שמולי שהוא חבר הכנסת מטעם מפלגת העבודה בכנסת העשרים, לשעבר יושב ראש התאחדות הסטודנטים וממנהיגי המחאה החברתית בישראל ב-2011. והוא הסביר לנו על הפערים בחברה הישראלית שלנו והוא גם סיפר לנו כיצד חברות הסלולר מנצלות את הקשישים בזה שנותנים להם "מתנות" וגורמים להם לחתום מבלי לדעת על מה הם חותמים ואיציק שמולי אמר למה כי הם קורבן שקל לעבוד עליו ואת רוב דבריו אני לא זוכר ממש, אחרי זה באה אלינו איזו צעירה והיא סיפרה על עיסוק בני נוער בגילאים שלנו והיא הראתה לנו סרטונים שבהם עובדי רשת מקדונלדס עשו שביתה שבה הם דורשים יחס יותר טוב ואחרי עשינו הפסקת ארוחת צהריים טובה מאוד ואחרי זה עשינו סיכום שבו כל אחד סיפר מה הוא למד ועם איזו הרגשה הוא יצא מעקבות הסמינר ומשם עלינו לאוטובוסים בדרך הביתה.

סיכום :

אני באופן אישי נהניתי להיות בסמינר הזה ואני גם ראיתי מול העיניים שלי את הפערים העצומים בנינו תושבי הצפון לבין תושבי דרום תל אביב. ואני מאוד ממליץ לאילו שיהיו בכיתה י"ב בשנה הבאה לצאת לסמינר כי ככה אתם תראו מול עיניכם את הפערים הכלכליים בחברה הישראלית שלנו, בקיצור היה לי די נחמד בסמינר.

נ.ב :

היו המון עובדים סודנים בדרום ת"א פלוס ראינו מועדון חשפנות ובכניסה של המועדון עמדה חשפנית כהה עור וגם יקיר לא הפסיק לנחור כל הלילה אך בכל זאת הצלחתי לישון בלילה.


הנה כמה תמונות שאני צילמתי מהסמינר בתל אביב + אני פרסמתי כתבה על מגש הכסף, אז מי שמעוניין מוזמן לקרוא את הכתבה :


No automatic alt text available.

Image may contain: 2 people

Image may contain: 1 person

No automatic alt text available.

No automatic alt text available.

No automatic alt text available.

Image may contain: 1 person

Image may contain: 2 people

Image may contain: 1 person

No automatic alt text available.

No automatic alt text available.

Image may contain: 1 person

No automatic alt text available.

No automatic alt text available.

No automatic alt text available.

No automatic alt text available.

No automatic alt text available.

No automatic alt text available.

Image may contain: 2 people

7 תגובות:

  1. שמח לשמוע שהיה לך כיף סאם. הסמינר נשמע מאוד מעניין ולדעתי אפשר לתרום לשינוי החברה בכך שנתרום לאנשים מזמננו ושנבחר בבחירות אנשים שיש להם אומץ לפעול למען החלשים. זה עצוב שהמדינה מתעלמת מהסודנים וכהי העור, כך שהם נאלצים לעבוד בעבודות שלא משכירים טוב או לעבוד בעבודות כמו מועדוני חשפנות. החברה הישראלית, כמו החברה האמריקאית, היא חברה קשה וקרה שרק צריכה להתחמם טיפה ולעבוד על שיפור עצמי. אני מקנא בכך שהיית בהרצאה של דני גוטווין. הרצאתו ב"מגש הכסף" הייתה מעוררת, מטרידה, מדהימה ופוקחת עיניים.
    מקווה שתספר לנו חוויות טובות מהסמינר ביום ראשון.

    גדעון.

    נ.ב. בארה"ב יש תנועה חדשה שאפשר לכנות אותה פי.סי. של נערי קולג' שיוצאים נגד דברים שהם מוצאים מעליבים ומדכאים דעות שונות. בזמן האחרון הם יצאו נגד חופש הביטוי ושמעתי שהם רצו להילחם להיפטר מהחוקה הראשונה של ארה"ב, שמראה שהם מפגרים שיורידו את אמריקה בסופו של דבר לסוג חדש של אידאולוגיה פאשיסטית.

    השבמחק
  2. כתבה טובה מאוד, בתור מישהו שהיה ביום הראשון של הסמינר הסרט דווקא היה מעניין (אבל יותר מדי קללות), ואם הייתם ליד מועדון חשפנות, אז ממש ניצלתי שלא הלכתי גם לתל אביב

    השבמחק
  3. סאם אחלה כתבה אני גם שנה הבאה אצא לסמינר הזה

    השבמחק
  4. סאם, כתבה מעניינת. , בייחוד החלקים שבהם אתה מתאר את התובנות מהסמינר. אהבתי גם את ההומור שלך ואת הנכונות לשתף בקשייים שהיו לך.

    השבמחק