יום שבת, 21 בנובמבר 2015

על הפינג-פונג


אני,לירון, חבר חדש בעיתון "הפאזל" וכמו כן זו כתבה ראשונה שלי בעיתון.
אם מצאתם בכתבה טעות (עובדתית, דקדוקית או שגיאת כתיב) או שאתם רוצים לתת לי טיפ תכתבו בתגובות, תודה.

טניס שולחן (או כמו שכמעט כולם קוראים לו פינג-פונג) הוא ענף ספורט שמקורו למרות כינויו הסיני הוא באנגליה במאה ה-19 , הענף היה לא תחרותי אלא לבידור והיה מין חיקוי של הטניס, ושוחק עם פקק של בקבוק שמפניה בתור כדור,עם קופסאות טבק במקום מחבטים (זה בכלל אפשרי?!) ועם שורה של ספרים בתור רשת ועם הזמן התפתח וכיום הענף פופולרי (אמנם לא כמו כדורגל וכדורסל ואפילו אביו, הטניס) והשולטת בענף היא סין (כמובן...) .

אז מה הכללים?

את המשחק משחקים כפי שאתם כנראה יודעים עם שולחן גדול והוא באורך של 2.74 מ', רוחב של קצת יותר ממטר וחצי (ליתר דיוק 1.525 מ')  וגובה של 76 ס"מ, עם כדור לבן שקוטרו 40 מילימטר ומשקלו 2.7 גרם.
כל שחקן מגיש עם המחבט שלו פעמיים ברצף כדור שאמור לנחות במחצית השולחן שלך ואז במחצית השולחן של היריב וכל פעם צריך שהכדור ינחת במחצית השולחן של היריב עד ש:
1.הכדור פוגע במחצית השולחן של החובט
2.החבטה של שחקן מסוים לא נגעה בשולחן היריב
במקרים האלה השחקן השני מקבל נקודה.
המשחק נמשך עד שלמישהו יש 11 נק' בהפרש 2, למשל כל תוצאה בין 11-1 ל11-9 ואם ההפרש הוא 1 המשחק נמשך עד שמושג יתרון בהפרש 2.
בקטעי הוידאו הבאים תראו שחקני פינג פונג מקצועיים מהטופ העולמי במהלכים מרהיבים ואני מקווה שמזה תלמדו ללמוד וגם לאהוב את הענף היפה הזה:

איך זה קשור אלינו?

אני,לירון,מתכוון בכל שבוע להביא לכאן סקירה של משחק פינג פונג שיערך בנווה בהשתתפות שני מתמודדים.
הסקירה תכלול סרטון וידאו (תקציר) , סיקור בכתב וראיון עם אחד המתמודדים בסרטון וידאו, בנוסף אני גם אדאג לעדכונים בנוגע לנבחרת הפינג פונג שתתחרה בתחרויות הספיישל אולימפיקס ובנוגע לטורניר הפינג פונג שיערך פה (גם אני משתתף) ,כל קורא בדף זה מוזמן להשתתף בו, ההרשמה היא בדף שתלוי על לוח המודעות במסגרת ולכל מי שיתחרה אני מאחל ב-ה-צ-ל-ח-ה.


14 תגובות:

  1. כל הכבוד על הכתבה הראשונה

    השבמחק
  2. כל הכבוד באמת על הכתבה הראשונה. אני מסתקרן לקראת מה שאתה מתכנן, עם התקציר כמובן. כאחד שבמשך שנים ראה ביורוספורט טניס, טוב לראות מישהו מדבר על טניס שולחן. אני בשנים האחרונות רואה רק את הגראנד סלאמים של הטניס, שם ממש מעניין והסרטון של הנקודות בטניס שולחן היו מדהימים! המהירות, הדיוק והעוצמה היו כל כך משהו מעולם אחר! מזכיר לי משחקים של טופ 10 של הטניס.
    נ.ב. אישרתי את שמך בבלוגר, אתה עכשיו ידוע ב"הפאזל" ככותב רשמי לצד כולנו.

    גדעון.

    השבמחק
  3. לירון, כל הכבוד על הכתבה. רק רציתי להוסיף שאם אחד החובטים מוביל 7-0, הוא מנצח אוטומטית את המערכה (בד"כ משחק פינג פונג מורכב משלוש מערכות - הטוב מ-3).

    השבמחק
  4. לירון, כל הכבוד על הכתבה. רק רציתי להוסיף שאם אחד החובטים מוביל 7-0, הוא מנצח אוטומטית את המערכה (בד"כ משחק פינג פונג מורכב משלוש מערכות - הטוב מ-3).

    השבמחק
    תשובות
    1. חן, תודה, העובדה הראשונה נכונה אבל משחק מקצועני של טניס שולחן מורכב בדרך כלל מ-5 או 7 מערכות

      מחק
  5. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  6. כתבה מאוד טובה , אני מאוד אהבתי את הסרטונים ,זה מדהים לראות איך הם משחקים כל כך מהר ומדויק.

    מתן

    השבמחק
  7. ב-10 שעות 20 צפיות ו-9 תגובות,מצוין

    השבמחק
  8. לירון! אתה כבר אלוף! נושא טוב, כתיבה שוטפת והרעיון לסרטונים עדכונים מהשטח נשמעים כרעיונות מבטיחים להמשך... איזה כייף שהצטרפת! בהצלחה!

    השבמחק
  9. שלום אני יקיר כל הכבוד

    השבמחק