יום רביעי, 13 בפברואר 2019

נפלאות העבר: אווטאר (2009) מאת הראל גלמן

שלום לכם קוראים וקוראות יקרים ויקרות.
היום אני רוצה לדבר איתכם על הסרט הרווחי ביותר בהיסטוריה.
 (אם לא מחשיבים את "פרוזן" טכנית...) אווטאר!

הסרט עוקב אחר ג'ייק סאלי, חייל נכה בעתיד הרחוק שנוסע לחלל לכוכב פנדורה המרוחק.
הוא מחליף את אחיו המנוח במשימה להתיידד עם תושבי פנדורה, הנאבי.
בשביל שיצליח לתקשר איתם, הוא חייב להיראות כמותם.
בעזרת מכשיר עתידני הם מכניסים את המודעות שלו לגוף של נאבי.
בדרכו אל השבט של הנאבי הוא פוגש בנייטירי, בתו של ראש השבט.
נייטירי מראה לו את דרכם של הנאבי והוא עושה את דרכו אל ליבם.

הסרט, קודם כל, נראה פנומנלי!
הסרט עלה 237 מיליון דולר להפיק, ובמונחים של אז, זה היה הרבה מאוד!
זו הייתה שנה שבה אנימציית המחשב הייתה בשיאה.
עם סרטים כמו "למעלה", "מפלצות נגד חייזרים" ו"רובוטריקים 2", השיא בהחלט היה "אווטאר".
העולם שהבמאי ג'יימס קמרון בנה הוא עשיר, מלא פרטים ומרתק מאוד ויזואלית.

העלילה למרות זאת...
אם ראיתם את כל הסרטים הבאים:
"לרקוד עם זאבים"
"פוקהונטס"
"אזור 9"
אז ראיתם את הסרט, בערך.

הסיפור צפוי ומשעמם לעתים.
ואם להוסיף על העלילה הקלישאתית של "האדם הלבן כובש את אמריקה", יש את המורה החכמה, החייל המרושע ומטפורה כל כך ברורה לאינדיאנים שלא ברור לי למה הם לא עשו אותם פשוט אינדיאנים ולא חתולים כחולים!


לסיכום, אל תבינו אותי לא נכון.
אני מחבב את הסרט הזה, אפילו מחבב פלוס!
אבל עם כמה שהסרט הזה נראה טוב, והוא נראה טוב מאוד, אני לא יכול להתעלם מהבעיות שבו.

במילותיי:
נראה נהדר וריק מתוכן.






2 תגובות:

  1. בתור מי שצפה באווטאר, זה אחד הסרטים הכי טובים שצפיתי בו + יהיה אווטאר 2 והוא יצא בשנת 2020

    השבמחק
  2. מהקצת שראיתי אוואטר בהחלט סרט טוב

    השבמחק