יום שבת, 16 בפברואר 2019

אוטיסט. לא חצי בן אדם/ מאת גפן קמינר

למה כולם בורים בעולם הזה?!
לפני כשבוע שמעתי מכרמל (מהמכינה..) שיולי אדלשטיין קרא לבני גנץ אוטיסט.
אז, חקרתי את הנושא. כתבתי בגוגל "בני גנץ אוטיסט?" ומיד צצה לי כתבה על דודי אמסלם שקרא לבני גנץ אוטיסט.
נ.ב. לא הצלחתי להמשיך לכתוב, (ארורים תהיו אפל) אז הפרשייה עדיין לא נסגרה ויש לי עו הרבה מה לספר.


אמנם זה לא היה יולי אדלשטיין אבל זה היה פוליטיקאי, נבחר ציבור שלא ידע מה זה אוטיזם. לא היה לי אכפת שהוא התנצל מכל הלב ואפילו החל להתנדב בגני ילדים של אוטיסטים. הייתי עצבנית ואתם יודעים איך אני כשאני עצבנית.
אז, כתבתי לו בפייסבוק.
הוא עדיין לא ראה אבל אני מקווה שהוא עוד יראה.

אתם בטח שואלים "איך זה התחיל?"
ובכן, אני אספר לכם.

דודי התראיין לרדיו דרום. מפה או לשם, דודי סיפר שכשגנץ השתחרר מצהל הוא ערך מסיבה בסך שש מאות אלף שקלים. "מה, הוא אוטיסט?" אמר.
הראיון:
הראיון ברדיו דרום
הוא גרר איתו הרבה תגובות רעות.. בעיקר ברשת ובעיקר ממני.
דודי אמסלם זכה גם לתגובה מיאיר לפיד שלנו.
ליאיר יש ילדה על הרצף ברמת תפקוד נמוכה.
וזו תגובתו.

ואמסלם ענה ליאיר כך:
"יאיר לפיד כהרגלו בקודש הוא ציני בכל דבר ועניין. לא הייתה לי שום כוונה לפגוע בבת שלו ובטח לא בשום אוכלוסייה בעלת צרכים מיוחדים. מר לפיד, אני רוצה לחדש לך שגם עם אחותי הקטנה אנחנו מתמודדים בכאב רב במשך שנים רבות עם מה שאתה מתאר ולכן זו בטח לא הייתה כוונתי. מעציב אותי שאתה מנסה לקושש קולות על נושא כל כך כאוב ורגיש. בכל מקרה אם מישהו נפגע מדבריי אני מתנצל מעומק ליבי על כך."
(יש לי תחושה שהוא בחיים לא ראה אוטיסט מימיו..)

וזה לא נגמר בזה. לא רק דודי אמסלם זכה לשפע של קללות ממני:

דודי כמובן שלא ראה את מה שכתבתי כי הוא לוזר.
המון אנשים ענו לו על זה. בינהם: סתיו שפיר, גילה גמליאל וגם יושב ראש איגוד "נכה לא חצי בן אדם".
כולם היו בעדנו, האוטיסטים.

בלי שום קשר; טיטי איינאו הדוגמנית ששרדה את הישרדות, קראה לחברתה נטלי דדון "אוטיסטית".

אז אנשים יקרים, אוטיסטים או לא, בואו נעשה שינוי.
נעשה שינוי באיך שתופסים את האוטיסטים בחברה.
אנחנו לא זוהר מ"על הספקטרום" ולא שלדון קופר מ"המפץ הגדול"!
קודם כל בני אדם.

10 תגובות:

  1. היי!
    שלדון קופר לא רשמית אספרגר.
    אבל סטיבן ספילברג כן.

    השבמחק
    תשובות
    1. הערה חשובה מאוד. תודה לך.

      מחק
    2. לא כל אחד בעולם הוא אוטיסט

      מחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  3. אני רואה באוטיזם כברכה וקללה ביחד

    השבמחק
  4. גפן כל הכבוד על האומץ האדיר שלך!! סחתיין!

    השבמחק
  5. גפן יא מהממת כל הכבוד לך שאת עומדת על שלך ואת אומרת את מה שיש לך להגיד כי אני לא מכירה עוד הרבה אנשים אמיצים כמוך אוטיזם זה לא קללה נכון אבל לצערי יש אנשים צבועים בעולם הזה שאומרים אוטיסטים הם חמודים והם משתמשים במילה הזאת כמילת גנאי אני לגמרי איתך ובעדך. תמר

    השבמחק
  6. יש ברווזים במדבר17 בפברואר 2019 בשעה 20:42

    מי שמשתמש במילה אוטיסט בתור קללה הוא מטומטם ולא צריך בכלל להתייחס אליו

    השבמחק
  7. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק