יום שישי, 15 בפברואר 2019

אוטיסטה הספר והמופע של דניאל עמית/ מאת בר איבגי

שלום לכולם, מקווה שעבר עליכם שבוע טוב כי אנחנו קופצים אל המופע
 והספר של דניאל עמית אז בואו נתחיל!

למי שלא מכיר את דניאל עמית הוא אדם סופר דופר מוכשר! הוא כותב שירים, זמר, צייר, מצייר קומיקס ו...
הוא אוטיסט בתפקוד גבוה בן 21 שגר ברמת גן
דניאל ידוע על הכישרון שלו, מסע החיים שהוא עבר, התמודדות עם האוטיזם והופעתו בכל מיני הופעות ותכניות בטלוויזיה אפילו עם אומנים.
דניאל הוציא ספרי קומיקס ( ומי שמכיר אותי טוב יודע שקומיקס זה הדבר שאני הכי אוהב) שנקראים אוטיסטה שבה הוא מספר דרך הומור ובאיור על חוויות אמתיות מהחיים שלו
הדברים שאהבתי מאוד בסיפורים שלו הם סופר PDD (שזה מה שאני ואני גאה בזה) שבהמשך עם התבגרותו של דניאל הוא הפך לקפטן ASD וכמובן סיפור ההתמודדות שלו באוטיסטה 2 עם מה שקרה לו בעקבות הפרידה מהחברה שלו.
בסיפור דניאל מתחיל מאפס ובסוף חוזר לעצמו כמו גדול וכבר במקום אחר בחייו.



לפני כשבועיים בערך דניאל עמית בא להופיע בפני תלמידי נווה במופע שנקרא אוטיסטה LIVE שבה הוא מספר על סיפור חייו וסיפור ההתמודדות שלו בתור אוטיסט דרך שיריו, ציוריו וספריו, אני יכול לומר שכולנו התרגשנו אפילו הקשוחים שמבנינו ושמעתי שחלק הזילו דמעה, בסיום המופע הצטלמתי עם דניאל עמית אבל לא יצא לי לדבר איתו לצערי אבל מקווה שיום אחד יהיה לי את האומץ לדבר איתו ולהגיד לו תודה, אתם בטח שואלים: ''אוי נו באמת בר מה לך ולו בכלל? אה יא ילד ביסלי גריל?!''
אז אני אגיד לכם למה... בתור אחד שצפה במופע של המוכשר הזה הבנתי כמה הוא דומה לי בהתמודדות וזה היה לי בום לפרצוף כי אני אגיד את האמת הוא הבנאדם שבאמת הזדהיתי אותו אפילו בלי להתאמץ ולא אכפת לי מה אתם חושבים כי אני לא שם על אף אחד כשמדובר במה שאני מרגיש, כי בתחילת הדרך שלי בכיתות נווה התחלתי הכל מאפס ואני מתכוון לזהות שלי, למי אני ומה אני רוצה להיות בחיים וסוף סוף להשלים עם מי שאני, אני עברתי דרך לא קלה כמו דניאל עמית מילד קטן שלא יודע מה קורה סביבו, רגזן, מתבודד ומלא בחלומות לילד בוגר מלא תובנות שמקבל את עצמו כמו שהוא כולל את שמו המלא...

ולסיכום אני לוקח מהספר אוטיסטה 2 את מה שדניאל כתב בסוף הספר: ''ואני? אני רוצה להנות מהחיים שלי, היום אני מבין שזה בסדר להיות לבד ואפשר גם להנות מדברים אחרים''...

וזהו הפעם תודה רבה לכם וניפגש בפעם הבאה
בר או בשם המלא שלי: בר יוחאי איבגי.

21 תגובות:

  1. בר, יא ילד ביסלי! תהיה גאה בעצמך, אני מת על זה שהכנסת את החוויה האישית שלך! זה גם יצא מצחיק וכזה (לול)

    השבמחק
  2. היית יכול להוסיף גם את הכתבה שעשו עליו בערוץ "כאן"

    השבמחק
    תשובות
    1. נכון אבל לא ידעתי שעשו עליו כתבה

      מחק
  3. בר כל הכבוד ואני חושב שהרבה ילדים צריכים ללמוד מדניאל עמית ומהדרך שהוא עשה בחיים
    כתבה מאוד טובה.

    השבמחק
  4. בר, מהמם! דניאל עכשיו בן 22 (למען הפרוטוקול)

    השבמחק
  5. בר יקר! ריגשת אותי מאוד. התובנות שלך , היכולת להסתכל לאחור ולראות את הדרך הזו שעשית. מעריכה כל כך את הכנות והשיתוף.

    השבמחק
  6. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  7. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  8. תגובה זו הוסרה על ידי מנהל המערכת.

    השבמחק
  9. אם מישהו (יקיר-מכסה התגובות הפוליטיות) לא אוהב את הכתבה, הוא יכול לבחור שלא להסתכל. לדעתי בר עשה עבודה מצויינת ולך אין זכות לכתוב תגובות כאלה. עצה שלי: אם אין לך משהו נחמד להגיד, אל תגיד כלום.
    נ.ב. בקשר למה שכתבת לי על הכתבה (אוטיסט לא חצי בן אדם) אני בת. קוראים לי גפן. שלום!

    השבמחק
  10. תכסה תגובות במקום אחר

    השבמחק
    תשובות
    1. גאון מי שכתב את התגובה הזו!!!
      (אבל ברצינות, זה אתה עידו?)

      מחק
  11. בבית ספר אנחנו לומדים על ספר אוטיסטה ומדי פעם אנחנו קוראים קטע מהספר ומדברים על זה.

    השבמחק
  12. בהמשך למה שפרסמתי אני מהבית קריית חינוך למדעים

    השבמחק
  13. יקיר לא כתב את זה והוא לא אכתוב זה שהוא זה שקוראים לזה אח יקר זה לא אומר שיכין כתב את זה

    השבמחק