יום שלישי, 12 בנובמבר 2019

גודזילה: מלך המפלצות חלק 2/ מורן אברמזון

גודזילה: מלך המפלצות

חלק 2 : סדרת סרטי שווה פרק א


גודזילה בסדרת סרטי שווה

השווה גודזילה הוא אינדיבידואלי נוסף מאותו המין כמו הגודזילה המקורי שתקף את טוקיו בשנת 1954. כמו קודמו, גודזילה זה, ככל הנראה, התעורר על ידי ניסוי פצצת מימן אמריקאית בדרום האוקיאנוס השקט, וגרם לו לספוג כמויות אדירות של קרינה ומשך אותו מבית הגידול הטבעי שלו מתחת למים.

גודזילה מכה שנית

פחות משנה לאחר מותו של הגודזילה הראשון, אחד אחר אותר על ידי הטייסים שוחי צוקיוקה וקוג'יקאווה קוביאשי באי איוואטו הנידח נלחם במפלצת האנקילוזאור הענקית אנגוירוס. לאחר התנגשות קצרה, גודזילה ואנגוירוס נזרקו לאוקיינוס ​​ונעלמו. צוקיוקה וקובייאשי סיפרו את סיפורם לרשויות היפניות, שהתייעצו עם ד"ר יאמיין כדי למצוא דרך לעצור את המפלצות. יאמיין הצהיר בצער שעם מותו של ד"ר סריזאווה, לא הייתה שום דרך אפשרית להביס את גודזילה. יאמיין הציע לבצע האפלה על ערים מרכזיות כאשר גודזילה היה קרוב, מאחר שאורות בהירים הזכירו לו את הפצצה הגרעינית שהעירה אותו ותמשוך אותו לעיר. כאשר הופיעה גודזילה במפרץ אוסאקה, העיר אוסאקה ביצעה האפלה, ואילו צבא יפן השתמש בפיצוצים כדי לפתות את גודזילה חזרה לים. בינתיים, קבוצה של אסירים ברחה מהעברת בית סוהר בעיר וגנבה מכונית, כשהיא מנהלת מרדף מהיר עם שוטרים שהסתיים כשמכוניתם פגעה בבית זיקוק. הפיצוץ שהתקבל ייצר שריפה סוערת שפיתתה את גודזילה וגם את אנגוירוס לעיר. המפלצות חידשו את מאבקן, וצמצמו את העיר אוסאקה להריסות. כאשר הקרב התקרב לטירת אוסאקה, גודזילה הפיל את אנגוירוס על הביניין. גודזילה נשך אז את צווארו של אנגוירוס לפני שהשליך אותו לחפיר שמתחתיו ושרף אותו עם נשימתו האטומית. בעוד אויבו מנוצח, גודזילה שחה בנחת אל הים. כעבור שבועות האמינו כי גודזילה היה פעיל במים מול הוקאידו, כשהוא הטביע סירת דייג. צוקיוקה ראה את גודזילה עולה לחוף באי קרח בזמן שגשש את המים אחר דגים במטוסו, ודיווח על כך לצבא יפן. כמה מטוסי קרב העסיקו את גודזילה באי, אך לכלי הנשק שלהם לא הייתה השפעה וגודזילה התקרב למים. קובאיאשי הגיע למטוסו כדי לנסות להסיח את דעתו של גודזילה, רק כדי שיופל ויהרג על ידי נשימתו האטומית של גודזילה. מפולת הקרח שנגרמה מההתרסקות היוותה השראה לצבא יפן לירות במדרונות האי ולנסות לקבור את גודזילה בקרח. התוכנית עבדה, שכן גודזילה היה שקוע לחלוטין בקרח והובס לבסוף, לפחות בינתיים.

קינג קונג נגד גודזילה

שבע שנים לאחר שנקבר גודזילה בקרח, הכלא הקפוא שלו פרץ את האי וצף לים, מתחיל להפשיר בהדרגה. צוללת האו"ם סי-הוק התרסקה בטעות בקרחון בזמן שהייתה במים מצפון ליפן, וגרמה לה להתפוצץ ולבסוף לשחרר את גודזילה. גודזילה שחה לבסיס צבאי סמוך, והשמיד את כוחותיו בנשימתו האטומית. גודזילה צף אז באזור טוהוקו ותקף רכבת באזור הכפרי ליד סנדאי. גודזילה המשיך בדרכו, ונתקל בסופו של דבר בקינג קונג הקוף הענק. קונג השליך סלעים לעבר גודזילה, שהגיב בהפצצת קונג בנשימתו האטומית והצית את היערות שמסביב. קונג, שלא הצליח להילחם בחזרה, התרחק בתבוסה. גודזילה המשיך בהשתוללותו, והתקרב בהדרגה לטוקיו. צבא יפן חפר בור ענק באדמה, מילא אותו בחומרי נפץ ואז כיסה אותו ברשת מכוסה בעפר ועלווה, בתקווה ללכוד את גודזילה כשהגיע אליו. כאשר הגיע גודזילה למלכודת, הוא נפל לבור, מה שהניע את צבא יפן לפוצץ את המטענים. גודזילה רק טיפסה מהבור ללא ריחוף והמשיכה להתקרב לטוקיו. צבא יפן יזם אז תוכנית נואשת אחרונה להרחיק את גודזילה מהבירה. טוקיו הייתה מוקפת מחסום של חוטי מתח גבוה, בדומה לתכנית הלא מוצלחת ששימשה לעצור את גודזילה הראשונה בשנת 1954. אולם הפעם החוטים נשאו מטען של מיליון וולט. כאשר ניסה גודזילה לפרוץ את המכשול, הוא התחשמל עד שהסתובב והלך משם. לאחר מכן החלה גודזילה לטפס על הר פוג'י. כאשר קינג קונג הורגע אחרי שטיפס על בניין הממשלה היפנית, צבא יפן פיתח תוכנית להפיל את קונג בהר פוג'י ןלאלץ אותו ואת גודזילה להילחם עד מוות. קונג הושא אל ההר באמצעות בלונים ונשר על גודזילה. המפלצות חידשו את קרבם, כאשר בסופו של דבר גודזילה השיגה את ידו על העליונה, הטיח את קונג ללא הכרה והצית אותו עם נשימתו האטומית. למרבה המזל עבור קונג, סערה חשמלית חלפה מעל לראשו, וקונג הוכה על ידי ברק, שהחייה אותו מחדש. קונג נלחם באכזריות נגד גודזילה, פיסח אותו באגרופים חשמליים. גודזילה וקונג המשיכו להילחם עד שהגיעו לטירת אטאמי והתמודדו זה עם זה על צוק מעל לאוקיאנוס שמתחת. לאחר רעידת אדמה קצרה גלש קונג מהמים והחל לשחות בחזרה לביתו באי פארו. בני האדם שהיו עדים לקרב לא היו בטוחים אם גודזילה יצליח לשרוד, אך העריכו שזה אפשרי.


קישורים חיצוניים



הסרט "גודזילה מכה שנית" באתר ארכיון
הסרט "קינג קונג נגד גודזילה" באתר ארכיון

וזהו זה היה החלק השני של של הכתבה שלי על גודזילה! החלקים הבאים יתפרסמו בהמשך ועד שיהיה לכם שבוע טוב!

תגובה 1: