יום שישי, 15 בנובמבר 2019

ישיבות הכוון במכינה- מאת שחר בשיא

היי לכולם כאן שחר בשיא והשבוע בחרתי לכתוב את הכתבה שלי על הישיבות הכוון שיש במכינה.

הישיבות הכוון זה כמו התל"א אבל המכינה לא לומדים בבית ספר אז אנחנו קוראים לזה ישבות הכוון.

ממה ששונה במכינה מהבית ספר זה שבבית ספר בוחרים מטרה שהיא יותר לימודית ולעומת זאת המכינה אנחנו בוחרים מטרות שיותר יעזרו לנו בחיים הבוגרים שלנו, אנחנו נמצאים בכל הפגישה שמדברים על המטרה שלנו ואנחנו גם צריכים להסביר את עצמנו ולהגיד מה אנחנו רוצים להתקדם בשנה הקרובה ואיפה אנחנו רואים את עצמנו בשנה הבאה.
למשל מי שרוצה עזרה עם תקציבים וכאלה אז זה יכול להיות אחת מהמטרות שלו או עצמאות או דיור המשך.
 ויש עוד מלא דברים שכל אחד בוחר שתי מטרות בהם הוא מתמקד השנה.
למשל אני  מסיימת השנה במכינה אז הם שאלו אותי מה הכיוון שלי לשנה הבאה ואמרתי שירות לאומי ושאני לא יודעת איפה אז זה אומר שאני צריכה גם לחשוב במהלך השנה על השירות לאומי.
נגיד שנה שעברה רציתי להיות עצמאית בלצאת מהבית ובאוטובוסים (זה היה טיפה לפני שעברתי לדיור המשך שלי בכפר קיש.) אז הגעתי לכפר קיש ושם למדתי את זה וגם עזרו לי בבית ספר.
אני ממליצה לבחור את המטרות שלדעתכם הכי דחופות לכם כרגע ועליהם לעבוד וגם אפשר להוסיף מטרות.

אני מרגישה שבשנים שהייתי בישיבות הכוון למדתי יותר על עצמי והצלחתי ככה גם לבטא את עצמי יותר בקלות (זה בהתחלה קצת מלחיץ.)
זהו לבינתיים. 

תגובה 1:

  1. אני אישית לא התחבברתי לכתבה אבל את יודעת לנסח יפה

    השבמחק