יום שני, 16 במאי 2016

מדור קולנוע וטלוויזיה: דדפול (2016) Deadpool

שלום לכולם. היה יום עצמאות שמח וטוב? יופי! בואו כולנו נהנה מסרט כיפי מאוד, רק אזהרה קטנה, הסרט הוא למבוגרים בלבד. אם אתם מתחת לגיל 16-18 אז הסרט לא בשבילכם ולא כדאי לכם לראות אותו, למרות שהוא מאוד מצחיק ולא לילדים ולנערים צעירים. עכשיו, אתם אוהבים אקשן? (כן!) דם? (כן!) קללות? (כן!!) גיבורי על? (כן!!) סיפורי אהבה? (ללאאאא!!!!!!!) מעולה כי אנחנו מת-חי-לים!

הסרט שאני אדבר עליו היום הוא סרט גיבורי על וקומדיה שחורה בשם דדפול, שהוא דמות מחוברות הקומיקס של מארוול ואנטי-גיבור קורע מצחוק שכל הזמן שובר את הקיר הרביעי, אשר יצא ב-16 בפברואר 2016 בדירוג R, שאומר שזה לא לנערים מתחת לגיל 18 בארה"ב, וקיבל ביקורות מצוינות כגון 83% באתר הביקורות המפורסם "Rotten Tomatoes" והרוויח בקופות הרבה יותר מתקציבו (הרבה יותר מפי 10). סרט זה נחשב לאחת ההצלחות הכי גדולות של השנה, אחד מסרטי גיבורי העל הטובים ביותר של השנה (ועד כה המתחרים שלו הם: "קפטן אמריקה: מלחמת האזרחים", "אקס-מן: אפוקליפסה" ו"יחידת ההתאבדות" כי כפי שאנחנו יודעים, "באטמן נגד סופרמן: עידן הצדק" מקבל הרבה שנאה מאוהדים של באטמן וסופרמן) ודדפול גם החזיר את הקריירה של ראיין ריינולדס ואת הכבוד שבדמות של דדפול חזרה מן המתים, בעיקר אחרי התועבה שיצרו ב"אקס-מן המקור: וולברין".
טוב אני אפסיק עם התפל ואעבור לסרט כי אני יכול לראות שכבר נמאס לכם לקרוא את כל המידע הזה, כך שכדאי שנתחיל...

דדפול. מצחיק, מגניב ונעשה כמו שצריך.
שיטפול. מעוות, מכוער והאימה! אוי האימה! "מהאולפן שמסיבה לא ברורה תפרו לו את הפה המזו*** בפעם הראשונה" 


הסיפור מספר על וויד ווילסון (ראיין ריינולדס), שכיר חרב שעוזר לחלשים (לא ממש) אשר מתאהב בבחורה יפה בשם ונסה (מורנה בקארין) ונכנס למערכת יחסים איתה עד אשר הוא מגלה שחלה בסרטן במספר מקומות בגופו.
כאשר הוא מקבל הצעה מבחור חשוד לו וויד קורא "הסוכן סמית'" (שזה בדיחה על הרע של המטריקס, רק שתדעו), הוא בורח ומכניס את עצמו לפרויקט חשוד של מוטנט בשם אייאקס (אד סקריין) שם הוא עובר עינויים קשים ובסופו של דבר הופך לדדפול, היוצא להרוג את אייאקס בשל כל מה שעבר.

ההומור בסרט הוא הומור שחור, לפעמים ילדותי ומאוד מצחיק עם אזכורים לסרטים, שבירת הקיר הרביעי והרבה, הרבה קללות להנאתי. יש דם, אקשן, ראשים ערופים והרבה יריות ומכות לאזור ה... אתם יודעים איזה מקום.
הדברים שפחות טובים בסרט זה העלילה כי זה סיפור מקור של גיבור על וסיפור נקמה שראיתי בהמון סרטים כך שהעלילה, אפילו עבור הכותבים, היה החלק החשוב. איפה שהסרט קורע את כל המגבלות זה הדמות של דדפול וההומור שלו מהקומיקס וזה עובד ממש טוב עם ההופעה המצוינת של ראיין ריינולדס, שאוהב את הדמות כל כך עד שהוא עבד 12 שנה כדי שהסרט הזה יעלה לאקרנים.
ההופעות של השחקנים האחרים הם גם מצויינות. כל אחד מהשחקנים השחקניות עשו עבודה טובה, הכימייה ביניהם היה טוב והתזמון הקומי המשותף של ראיין ריינולדס וטי.ג'י מילר הוא קורע מצחוק שהרבה מאוד פעמים צחקתי בקול רם. ממש LOL.



לדעתי הסרט מצולם טוב מאוד, כתוב בצורה מצויינת ומבויים למופת על ידי במאי מתחיל, והוא עשה עבודה כל כך טובה לעשות צדק לדמות. אני נותן לסרט 9 מתוך 10.

טוב, עד כה מדור הקולנוע עד שבוע הבא. תקראו, תגיבו ותראו את הסרט אם אתם בני 18 ומעלה. ביי ביי.

7 תגובות:

  1. יופי של כתבה גדעון למרות שלא צפיתי בכלל ב-Deadpool, מחכה לכתבה הבאה שלך

    השבמחק
  2. גדעון יקר למרות הכתיבה היפה והמנומקת שלך- אין סיכוי שאני אראה את הסרט, ואפילו את הטריילר שלו... לפי מה שכתבת זה ממש מרכז את מה שאני לא אוהבת בקולנוע...
    חוץ מזה, נראה לי שזה בעייתי להמליץ בפאזל על סרט שבין רבע לחצי מהקוראים אמורים לא לראות בגלל הגיל שלהם...

    השבמחק
    תשובות
    1. צודקת נועה, פשוט ראיתי אותו שוב לפני כמה ימים והיה לי הכי קל לכתוב על זה. שבוע הבא לדעתי יהיה לי משהו יותר מתאים לכתוב עליו ב"הפאזל".

      מחק
  3. אני אהבתי את הסרט אבל אני חושב שבאטמן נגד סופרמן גם סרט טוב

    השבמחק
    תשובות
    1. טוב שיש לך דעה משלך, רק שלפחות 60% מהעולם שונא את הסרט.

      מחק
  4. הסרט אחד הטובים שראיתי השנה והוא מצחיק ומלא אקשן נהנתי לראות אותו בקולנוע ובנוסף דדפול הוא דמות הקומיקס האהובה עלי בגלל שהוא מודע שהוא דמות קומיקס וכל הזמן מזכיר לנו את זה ובגלל שהוא יכול להרוג מה שגיבורי על אחרים לא וגם חוש ההומור המעוות שלו נורא מצחיק

    השבמחק