יום רביעי, 10 במאי 2017

מדור קולנוע וטלוויזיה: איש הפלדה (2013) מאת גדעון שדה

שלום לכולכם קוראים יקרים והחלטתי לכתוב את הכתבה הבאה משום שלא היה לי שום דבר אחר לכתוב לשבוע זה, אבל כרגע... חזרתי!!! חזרתי כתוב, חזרתי לכתוב ו...אני אעזוב עכשיו. הסרט שאדבר עליו בכתבה זו הוא די... שנוי במחלוקת בלשון המעטה... טוב בואו נתחיל.

לפני שנתחיל, הייתי רוצה לבקש עזרת חבר, תגיד שלום גדעון מספר 2 (שלום!).

איש הפלדה יצא לאקרנים בשנת 2013 תחת חברת ההפקות האחים וורנר (החברה שהתפרסה מבאגס באני), בוים ע"י זאק סניידר ונכתב ע"י דוד ס. גוייר. סרט זה התחיל את מה שידוע כיום כ-DCEU שנקרא גם יקום הסרטים של DC.

הסרט היה ניסיון לעשות גרסה חדשה לסופרמן לפי ראות עיניהם של "שליטי" וורנר (Warner Overlords) שרצו לעשות את סופרמן יותר דומה לבאטמן כדי למכור יותר כרטיסים. (ותאמינו לי, הם ירו לעצמם ברגל עם התרגיל הזה גם פה וגם בסרט ההמשך)

בסרט מככבים הנרי קאביל בתור קלארק קנט/סופרמן, איימי אדאמס בתור לויס ליין, מייקל שאנון בתור הגנרל זוד, קווין קוסטנר בתור ג'ונתן קנט ודיאן ליין בתור מרתה קנט.


הסרט עצמו מבוסס על הקומיקס "סופרמן: זכות לידה", אבל בגלל שלא קראתי את הקומיקס לא אדבר עליו חוץ מההזכרה הזאת.
סרט מספר על קאל-אל/קלארק קנט ועל מסע שלו לגילו עצמי והפיכתו לגיבור העל סופרמן, בעוד הוא מנסה לעצור את הגנרל זוד, אויבו המושבע של אביו, מלהרוס את העולם. עכשיו זהו התקציר הכי קצר שאפשר לעשות בלי ספויילרים, אז בואו נדבר על זה יותר לעומק.

הסרט מתחיל בכוכב קריפטון (ממנו מגיע סופרמן למי שלא מכיר את המקור של הדמות ואם יש מישהו כזה אז אני אופתע), שם הג'ור-אל (ראסל קרואו) מדבר עם מועצת השלטון של הכוכב לגבי מצבם ומאשים אותם בזה שהכוכב גוסס (רגע רגע רגע. המועצה יודעת שהכוכב גוסס והם לא עושים כלום?! אידיוטים!!). באמצע הישיבה הגנרל זוד (מייקל שאנון) מתחיל לעשות הפיכה להשתלטות על הכוכב וג'ור-אל בורח ובעזרת אשתו לארה (איילת זורר), מצליחים לשלוח את התינוק שלהם לכדור הארץ.

לאחר שקאל-אל מגיע לכדו"א, העלילה קופצת לעתיד שם קאל-אל הבוגר (הנרי קאביל), החי תחת השם קלארק קנט, נמצא במסע ארוך של גילוי עצמי ובדידות כאשר הוא נודד ממקום למקום ומעבודה לעבודה, עד אשר הוא מוצא חללית באנטרקטיקה, שם הוא פוגש הדמיית מחשב של אביו המת. שם קלארק לומד לשלוט בכוחותיו אשר קיבל מהשמש הצהובה כל הכוכב ומקבל את החליפה המפורסמת שלו, רק יותר כהה בצבע.

באותו זמן עיתונאית שחייה ניצלו ע"י קלארק בשם לויס ליין (איימי אדאמס) חוקרת את השורשים של האדם שהציל אותה ומגלה את האמת עליו, אך מחליטה לא לפרסם את זה לכל העולם. באותו זמן זוד מגיע לכדו"א בניסיון למצוא את סופרמן, והוא ואנשיו מתחילים במלחמה קשה עם גיבור העל המתחיל. כל הקרבות גורמים להרס רב ברחבי מטרופוליס, שבסופם לסופרמן אין ברירה אלא להרוג את זוד, לצערו הרב של סופרמן.

אוקיי, עכשיו שדיברנו על העלילה, אני אדבר על מה שאהבתי בסרט וגדעון מספר 2 ידבר על מה שלא אהבתי בסרט. בסדר... הסרט עשה מספר דברים טוב כגון ליהוק. אני חושב שהנרי קאביל הוא שחקן די טוב שממש מתאים לתפקיד של סופרמן ואיימי אדאמס היא שחקנית מעולה. היו הרבה שחקנים טובים בסרט הזה ואני לא מופתע כי תמיד מלהקים כוכבים.
מה שעוד אהבתי היו האפקטים. זאק סניידר הוא אמן ויזואלי וכל סצנות התעופה נעשו ממש טוב, כך גם כל פעם שסופרמן השתמש בראיית החום שלו. היו עוד דברים אבל אני לא ממש זוכר.

מספר 2, תורך. תודה מספר 1, אני אגיד את כל מה שלא אהבתי בסרט ואם אתם ממש אוהבים את הסרט אז יופי, זה טוב שיש דעות שונות. עכשיו... Time to rant!!
דבר ראשון, לסופרמן אין ממש דמות. הוא לא מחליט מה הוא רוצה לעשות ברגעים המשמעותיים בעלילה, אנשים אחרים אומרים לו מה לעשות. דבר שני, ההופעה של קאביל הייתה ללא הכריזמה שיש לו בגלל שזאק סניידר רצה את הפסימיזם של באטמן ולא את האופטימיזם של סופרמן. סופרמן הוא לא דמות משעממת אבל בגלל שחושבים שהוא כן אז מנסים להפוך אותו לבאטמן וזה ממש מעצבן אותי!
דבר שלישי, הקרבות הם ארוכים ומשעממים כי זה נראה לעין שכל הכוח שהולך לאגרופים לא עושה כלום לדמויות והם ממשיכות להילחם כליאו אין עייפות או שום דבר אחר. זה הופך את הקרב האחרון לסתם שעמום עבורי.
דבר שלישי, תפסיק עם כל האפור הארור הזה זאק! זה לא באטמן, שימו קצת יותר צבע על הדמויות! בחייכם מראית עין זה דבר חשוב ואם יש צבעים כהים זה נותן רושם מסויים! פ********!!!!

בכל מקרה, למרות כל הבעיות שלי עם הסרט, זה בסדר שתגידו דעה שונה משלי ואני חושב שהסרט לא כזה גרוע כפי שאנשים אחרים בארה"ב חושבים. לפחות הבעיות כאן פחות נראות לעין מבסרט ההמשך (זה יהיה סיוט לדבר על "שחר הצדק")

בכל מקרה לסיום, הייתי נותן לסרט 5.5 תוך 10. זה היה ניסיון להשיג כסף אחרי סיום טרילוגיית האביר האפל שלדעתי היה יכול להיות יותר טוב. אני מצפה שלכולכם יהיה שבוע טוב.
בשבוע הבא יכול להיות שאעשה כתבה על אחד משתי סדרות אנימה: ימי בית ספר (לאאאאאא!!!! הסדרה הזאת היא זוועה!!) או ההרפתקה המוזרה של ג'וג'ו (ישששששש!!!!!!).


תגובה 1:

  1. כתבה טובה גדעון והיא הזכירה לי קצת מהילדות כשהייתי ילד אהבתי לצפות הרבה בסופרמן. אני מדבר על הסרטים הישנים ולא החדשים

    השבמחק