יום חמישי, 14 במרץ 2019

רודן: המפלצת המעופפת/מורן אברמזון

רודן: המפלצת המעופפת

מי זה רודן?

רודן הוא פטרוזאור (דינוזאור מעופף) ענק שנוצר על ידי אולפני טוהו ומופיע בכמה וכמה סרטי גודזילה בתור אויב או בתור בן ברית. בכתבה הזאת אני אסקר את הגילגולים ואת היכולות של רודן.




רודן בסרטים

רודן בסדרת סרטי שווה

בסדרת סרטי שווה מתואר רודן בתור פטרנודון (זן של פטרוזאור) ענקי שביצתו הוטלה בתוך מכתש בהר הגעש אסו לפני מאתיים מיליון שנה! הופעתו הראשונה בסדרה הייתה בסרט הסולו שלו: "רודן"

רודן

בסרט הזה מסופר שבחור בשם שיגארו קוואמורה וצבא יפן הגיעו למכרה שצמוד להר אסו כדי להשמיד זן של שפיריות גדולות (גדולות, לא ענקיות!) שנקרא מגנאלונון. בזמן שהלכו במכרה, נפל שיגארו למערה מתחת למכתש בהר אסו ואיבד את ההכרה. לאחר שהתאושש, מצא את עצמו שיגארו, עומד מול ביצה ענקית מוקפת באינספור מגנאלונונים! פתאום החלה הביצה לבקוע וממנה יצא יצור קטן (יחסית לבני אדם הוא היה עצום) דמוי פטרוזאור בשם רודן. (בתמונה הוא אולי נראה קטן אך הוא עצום!)


רודן שבר את קליפת הביצה עם כנפיו ושאג בקול רם לפני שתפס המגנאלונונים במקורו ואכל אותם. מזועזע מהמראה, נכנס שיגארו להלם וחולץ כעבור זמן על ידי קבוצת כפריים. שיגארו נותר במצב קטנוני והרשויות לא יכלו לקבל ממנו שום מידע בנוגע למה שראה. בינתיים, רודנית אחרת התחיל לעוף מעל האוקיאנוס השקט ונראתה מעל סין, הפיליפינים והונג קונג. עדיי הראיה לא יכלו להבין מה ראו ולכן תייגו אותה בתור עב''מ. כשרודנית נראתה מעל יפן, ניסה צבא יפן לתקוף אותה אך נכשל בגלל שרודנית השתמשה בתעופה על-קולית כדי להתחמק מהתוקפים ולהרוס אותם. בעוד רודנית ממשיכה להשתולל, היא תקפה זוג צעיר ליד הר אסו אך קורבנותיה הספיקו לקחת תמונה לפני שנהרגו. כאשר יצא שיגארו ממצבו הקטנוני, וסיפר את סיפורו לשלטונות, הדגיש ד''ר קשיוואגי עם התצלום של הזוג ועם חתיכת קליפה שנמצאה ליד הר אסו וקבע כי העב''מ לא היה אלא פטרנודון ענקי. כעבור זמן קצר, רודן (לא רודנית) יצא מהמכתש בהר אסו והחל לטוס לעיר פוקואוקה. חיל האוויר של יפן התמודד עם רודן בקרב אוויר שבמהלכו מטוס סייברג'אט מסוג F-86 התרסק לתוך אחת מכנפיו של רודן, פצע אותו וגרם לו לאבד את יכולת התעופה העל-קולית שלו. רודן הגיע לפוקואוקה והתחיל לפוצץ בניינים ולהעיף מכוניות בעזרת משק כנפיו החזקות. צבא יפן פרס את כל כוחותיו על רודן אך הרוחות החזקות שיצר רודן, פוצצו את רוב הטנקים והמטוסים. רודנית הופיעה במהרה בעיר וסייעה לבן זוגה בלחימה ולאחר מכן הם ליוו אחד את השני לקן שלהם בהר אסו. כששני הרודנים נכנסו לתרדמת בהר, רקם צבא יפן תוכנית להשמדתם: צבא יפן יפציץ את אסו בטילים מה שיגרום לו להתפרץ ולשרוף את שתי הרודנים בחיים. התוכנית יצאה לפועל במהרה! משגרי טילים וטנקים הוצבו ליד הר אסו ופתחו מיד באש על מורדות הר הגעש! הטילים והטנקים גרמו לרעידת אדמה קטנה שהביאה לבה ממכתש הר הגעש וגרמה לו להתפרץ! שני הרודנים עפו מהר הגעש במהירות אך החום העז גרם לרודנית ליפול אל הלבה שם התחילה להישרף בעודה בחיים! רודן, שלא רצה לחיות את שארית חייו בלי בת זוגתו, טס אל רודנית וניסה להציל אותה אך בסופו של דבר שניהם נשרפו למוות זה לצד זה בעודם חיים! הופעתו השנייה של רודן בשווה הייתה בסרט "גידורה: המפלצת התלת-ראשית". (אני לא יודע מה עבר לאנשים באולפני טוהו בראש אבל הם החליטו לשנות את המראה של רודן בסרטי שווה שבאו אחר כך! ברצינות אף אחד לא חושב שהוא נראה מספיק טוב ככה?)

גידורה: המפלצת התלת-ראשית

שמונה שנים לאחר ששתי הרודנים נספו לכאורה בהר אסו הופיעה אישה מיסתורית ביפן (שטענה שגם הגיעה מכוכב הלכת ונוס) והזהירה כי אסון נורא יקרה בקרוב בהר אסו. בעוד הסיסמולוגים טענו כי הר אסו לא הראה כל סכנה להתפרץ, הגיעה הונוסיאנית להר אסו והזהירה את האנשים שם שכדאי להם לברוח. היא טענה כי גזים וולקנים מצטברים כדי להחיות את רודן בקרוב! האנשים צחקו עליה אבל התחזית של הונוסיאנית התגשמה כמובן כאשר רודן יצא ממכתש הר אסו ושחרר שאגה איומה. רודן התרומם ועלה מן המכתש וגרם להמן להתפזר ולברוח. רודן טס מעל הגשר הסמוך וגרם לו להתמוטט אל תוך המים ואז טס ליוקוהומה שם גודזילה רק עלה מן הנמל! כשראה גודזילה את רודן עובר מעל ראשו במהירות הוא שאג והלך אחריו למרגלות הר פוג'י שם התחילו שתי הפלצות קרב איתנים! בינתיים, התנגש מטאור בעמק קורוב! המטאור נפרץ ומתוכו יצא קינג גידורה: מפלצת חלל מרושעת עם מראה של דרקון עם שלושה ראשים שהרסה לפני 5,000 שנה את הציוויליזציה של ונוס שהגיעה לכדור הארץ כדי לעשות את אותו הדבר שוב! בעוד קינג גידורה מאיים על יפן בזמן שגודזילה ורודן ממשיכים להילחם, האנושות פנתה אל הש'וביג'ין, זוג כוהנות תאומות (ולמי שקרא את הכתבה הקודמת שלי אז כן: אלה מאינה ומינה מ"גודזילה: טורף הפלנטות") שמסוגלות לתקשר עם מות'רה (העש הענק). מות'רה טען כי אין לו שום סיכוי מול שלושת המפלצות האלה! במיוחד בתור זחל! אך אם רודן וגודזילה ישתפו איתו פעולה, אולי תהיה להם אפשרות להביס את גידורה! מות'רה עזב את האי אינפנט והגיע להר פוגי שם הוא קטע את הקרב המתמשך בין גודזילה לרודן. מות'רה ניסה לשכנע את רודן וגודזילה לסייע לו אך שתי המפלצות התעקשו בעקשנות שהאחר יתנצל וסירבו לסייע לאנושות כי האנושות תמיד תקפה אותם! מות'רה ניסה להסביר להם שכדור הארץ שייך לכל היצורים אך שתי המפלצות עדיין סרבו! בשלב מסויים, למות'רה נמאס לראות את גודזילה ורודן מתווכחים והחליט לנסות להשתלט על גידורה לבדו אך מפלצת החלל הכריעה אותו באכזריות! גודזילה ורודן קיבלו השראה מהאומץ של הזחל הקטן (עאלק קטן) והחליטו לשים בצד את ההבדלים בינהם, קיבלו על עצמם את הזהות של מגיני כדור הארץ וביחד הם הביסו את גידורה ושלחו אותו בחזרה לחלל החיצון! הופעתו השנייה של רודן בשווה הייתה בסרט "הפלישה של אסטרו-מפלצת"

הפלישה של אסטרו-מפלצת

ב-1969 הגיעו האסטרונאוטים קאזו פוג'י וגלן אל כוכב איקס שהתגלה לאחרונה שם הם נתקלו בגזע חייזרי אינטלגנטי שנקרא האקסלינס. מנהיג האקסילנס: הבקר של כוכב איקס הודיע לאסטרונאטים שהכוכב שלהם נמצא תחת מתקפה מתמדת של מפלצת שמכונה "מפלצת אפס". הבקר ביקש ללוות את גודזילה ורודן מכדור הארץ אל כוכב איקס בגלל שהוא טען שהם הביסו את "מפלצת אפס" בעבר. גלן ופוג'י אמרו שהם ישקלו את ההצעה ואז יחזרו לכדור הארץ. בחשאי, כמה אקסילנס נסעו לכדור הארץ וגילו את מיקומם של גודזילה ורודן. כאשר הנוכחות של האקילנס התגלתה, הם נפגשו עם כמה מנהיגים של כדור הארץ ואמרו כי יש להם את היכולת לאחסן ולהעביר את שתי המפלצות לכוכב איקס. לאחר שהאקסילנס קיבלו רשות לקחת את מפלצות הקאייג'ו לכוכב איקס, עב''מ של האקסילנס עשה הפיצוץ בצד של הר אסו וחשף את רודן ישן בפנים. לאחר מכן, עב''מ נוסף הביא את גודזילה ושתי העב''מים טסו לכוכב איקס. המפלצות שוחררו על פני הכוכב , ולאחר מכן הגיע מפלצת אפס שהתברר שהייתה בעצם קינג גידורה . גודזילה ורודן עבדו יחד, ובסופו של דבר הביסו את קינג גידורה. השליט הודה לגלן ולפוג'י, וסיפק להם קלטת שבה טען שהכילה את התרופה לסרטן. כאשר האסטרונאוטים חזרו לכדור הארץ, הם גילו שהקלטת היא אזהרה מהאקסילנס, הדורשים כי כדור הארץ ייכנע ויהפוך למושבה של כוכב איקס. כאשר האנושות לא הסכימה, האקסילנס שיחררו את גודזילה, רודן ואת קינג גידורה, אשר היו בשליטתם, לתקוף את הערים הגדולות של כדור הארץ. למרבה המזל, פוג'י גילה כי קרני השליטה במוח של האקסילנס יכולות להיות מנותקות על ידי קרני אור מיוחדות, אז צבא יפן בנה כמה אקדחים מחזירי קרני אור כדי להפסיק את השליטה של ​​האקסילנס על המפלצות. בנוסף, בני האדם שידרו קול שהיה קטלני לאקסילנס, המאפשר להם להיות מובסים בקלות על ידי כוחות של צבא יפן. לאחר שבני האדם הביסו את האקסילנס חזרו המפלצות להכרה, וגודזילה ורודן התאחדו שוב נגד קינג גידורה. לאחר קרב קצר, תפס רודן את גודזילה וטס לעבר קינג גידורה, וכל שלוש המפלצות נפלו מצוק אל תוך האוקיינוס. קינג גידורה צף ועלה חזרה לחלל לאחר כמה רגעים, אבל גודזילה ורודאן נעלמו. עם זאת, האנושות היתה בטוחה למדי שהמפלצות נהרגו. הופעתו השלישית רודן בשווה היתה בסרט "להשמיד את כל המפלצות"

להשמיד את כל המפלצות

בסוף המאה ה -20, רודן ומרבית המפלצות האחרות של כדור הארץ נלכדו ונכלאו על מונסטרלנד, אי בפיקוח האדם בשרשרת אוגסאוורה המשמש בית גידול לכל מפלצות הקאייג'ו בכדור הארץ. רודן חי בשלווה על האי, מוחזק רק על ידי מחסום מגנטי שהשתרע מעט על פני האי. ככה, רודן היה מסוגל לטוס בחופשיות מעל מונסטרלנד ואפילו מעל המים שמסביב, שם הוא יכול לתפוס ולאכול את מלאי יצורי הים באזור. עם זאת, השלום הופרע כאשר הקילאקס (עוד גזע חייזרי אינטלגנטי) הגיעו למונסטרלנד, השתלטו על המפלצות ושלחו אותם לתקוף את הערים הגדולות של כדור הארץ. רודן התקיף קודם במוסקבה ואחר כך הופיע בטוקיו לצד גודזילה, מות'רה ומאנדה (דרקון ימי שמזכיר את הדרקון הסיני). לאחר שהרס את טוקיו, הופיע רודן באזור שסביב הר פוג'י, שם תקף את המונלייט אס.וויי 3 (כלי טייס) לפני שהמונלייט נמלט לחלל החיצון. כאשר השליטה של הקילאקס על מוח המפלצות נותקה, המפלצות התאספו באוקיגרה (ידוע גם בשם יער ההתאבדות) ליד הר פוג'י, מוכנים להרוס את בסיס הפעולה של הקילאקס. אז הקילאקס שיחררו את הקלף המנצח שלהם: קינג גידורה, ושלחו אותו לתקוף את המפלצות. רודן נופף בכנפיו כדי ליצור משבי רוח חזקים בניסיון להדוף את קינג גידורה ממקומו, אבל מפלצת החלל ירתה קרן כבידה שפגעה ברודן והעיפה אותו לאוויר. רודן ראה אז את בעלי בריתו משתלטים ולבסוף הורגים את קינג גידורה. אז שחררו הקילאקס את דרקון האש (גם כלי טיס), אשר חלף על פני רודן והצית אותו (או לפחות ניסה) לפני שהתקדם לטוקיו. המונלייט הרס את דרקון האש, ורודאן וכל המפלצות האחרות הוחזרו לאחר מכן למונסטרלנד כדי לחיות בשלום. הופעתו הרביעית של רודן בשווה היתה בסרט "גודזילה נגד גיגאן"

גודזילה נגד גיגאן

בשנת 1972, רודן חי על מונסטרלנד לצד גודזילה, אנגוירוס, מינילה, מות'רה, קמאקוראס, קומונגה וגורוסאורוס. הניבלונים (עוד גזע חייזרי אינטלגנטי) תכננו לחסל את כל המפלצות על האי עם הקאייג'ו הקיברנטי (קיברנטיקה זה שילוב של יצור חי עם מכונה) שלהם: גיגאן! התוכניות שלהם לפלוש כדור הארץ סוכלו על ידי גודזילה ואנגוריוס לאחר שהם נמלטו האי. הופעתו החמישית של רודן בשווה הייתה בסרט "גודזילה נגד מגלון"

גודזילה נגד מגלון

בשנת 1973, המבחן הגרעיני המחתרתי שנערך ליד האיים האלוטיאניים הפיק אנומליות סייסמיות מרחיקות לכת. בנוסף לפגיעה בבירתה של סיטופיה, הפיצוץ גרם לרעידת אדמה שקרעה את מונסטרלנד, וגרמה לרודן לעוף ממקום מושבו. הופעתו השישית והאחרונה לכאורה של רודן בשווה הייתה בסרט "הטרור של מכה-גודזילה"

הטרור של מכה-גודזילה

רודן מוזכר בסרט הזה לצד מפלצות קאייג'ו אחרות כאשר מישהי בשם קאטסורה מאפונה מזכירה לאביה את ההרס שנגרם ממפלצות הקאייג'ו האלה כדי לנסות למנוע ממנו לתת את שירותיו של דינוזאור ימי קדום בשם טיטנוזאורוס לגזע חייזרי אינטלגנטי (נו חאלאס) שנקרא הסימנסים! וכאן הסתיימו כל הופעותיו של רודן בסרטי שווה!


רודן בסדרת סרטי הייסי

בסדרת סרטי הייסי הופיע רודן רק בסרט אחד שנקרא "גודזילה נגד מכה-גודזילה 2"

גודזילה נגד מכה-גודזילה 2

כאשר צוות של מדענים בראשות הירושי אומא הגיע אל אדונואה איילנד וגילה ביצה לא פעילה בקן פטרנודונים, צוות המדענים היה מוכן להעביר אותה על מסוק כדי שיוכלו להחזיר אותה ליפן. כאשר הם עשו זאת, רודן טס מעל ראשם והרס המחנה שלהם. אומא הצהיר שרודן הוא פטרנודון מקורנן שכנראה בקע מביצה אחרת באותו קן. רודן נחת על צוק המשקיף על הים, שהתחיל להבהב פתאום. רודן בהה אל תוך המים, כאשר רגעים ספורים לאחר מכן, קרן הנשיפה האטומית של גודזילה נורתה מן המים ופגעה בצוק. רודן טס ועף, מפיק גלי זעזועים על פני המים. גודזילה ירה את נשימתו האטומית על רודן, כשפיצוץ אחד פגע בכנפיו. גודזילה הגיעה לחוף על האי, אך רודן עף מאחוריו והיכה בו בקוצים על חזהו. רודן התחיל לנקר את גודזילה בחלק האחורי של הראש עם המקור המחודד שלו. לוחיות הגב של גודזילה החלו להבהב, והראו לרודן שכדאי להתרחק משם, בעוד גודזילה יורה לעברו את נשיפתו האטומית. רודן הקיף את גודזילה, ואז טס היישר אליו והפיל אותו על הקרקע באגרופו. רודן צלל אליו והחל לנקר על פניו, אבל גודזילה הצליחה לתפוס את רודן בגרון וחנק אותו עד שהדם התחיל לזרום מפיו של רודן. גודזילה תפס את רודן והטיח בו את נשימתו האטומית, אך רודן טס לעברו, הטיח את ראשו של גודזילה בהר, שהתמוטט על גודזילה וקבר אותו בהריסות. רודן טס מעל ראשו, אבל זנבו של גודזילה הפיל את רודן מן השמים. גודזילה התרומם מן ההריסות ופוצץ את רודן בנשימתו האטומית, ואחר כך דרך על גבו. רודן ניסה להמריא, אבל גודזילה הפציץ אותו פעמיים בטווח קצר, עם נשימתו האטומית, ושלח את רודן להתנגש במדרון סלעי והותיר אותו מת לכאורה. בתוך הכאוס הרב שהיה שם, הצליחו המדענים להימלט מהאי עם הביצה, כשגודזילה בעקבותיהם, מתוך כוונה להביא את הביצה לעצמו.

כאשר מקהלה של נערות פסיכיות שרה שיר לבייבי-גודזילה (התינוק של גודזילה שהיה על המסוק), ואחיו של רודן בביצה, שמע אותם כל הדרך חזרה לאי אדונואה. רודן קם לתחייה בתור אש רודן ומיד טס ליפן כדי להציל את אחיו הפונדקאי. כאשר הגיע אש רודן, בייבי-גודזילה הובל באמצעות מסוק לאיי אוגסווארה, שם קיווה כוח ג'י-פורס לפתות את גודזילה כדי שייהרג על ידי מכה-גודזילה (רובוט בדמותו של גודזילה עם יכולות משופרות מאלה של גודזילה). אש רודן יירט את המסוק בזמן שהוא עדיין טס מעל יפן, הרס אותו ותופס את מיכל המחזיק את בייבי-גודזילה ואת האמא הפונדקאית שלו: אזוסה גוג'ו ואת הביצה של אחיו. אש רודן נחת בעיר הסמוכה וניסה לפרוץ את המכל עם מקורו. כוחות הג'י-פורס פרשס את מכה-גודזילה ואת גארודה (ספינת מלחמה מעופפת) כדי להביס את אש רודן. אש רודן התרוצץ והצליח להוריד את גארודה על ידי הקוצים על חזהו ושליחתם לתוך בניין סמוך. אש רודן הפנה את תשומת לבו למכה-גודזילה, וירה את קרן האורניום החדשה שלו במכה ותקף אותו מקרוב. אש רודן הצליחה להשמיד את עינו הימנית של מכה-גודזילה במקורו, אבל מכה-גודזילה השתמש בפלזמה שנספגה מההתקפה של אש רודן כדי לפוצץ אותו ברימון הפלזמה שלו, לגזוז את חזהו של אש רודן וולהעיף אותו על כמה בניינים. כשאש רודן לכאורה מת, גודזילה הופיע באופן בלתי צפוי בעיר והתחיל קרב עם מכה-גודזילה. מכה-גודזילה השתלבה עם הגארודה כדי ליצור את סופר מכה-גודזילה, וניסה להביס את גודזילה על ידי השמדת המוח המשני שלו באמצעות מערכת הג'י-קראשר שלו. בשלב זה, בייבי-גודזילה השתחרר מן המכל, צעק, וקיבל את תשומת לבו של אש רודן הפצוע. אש רודן טס, רק כדי להיפגע על ידי המגה באסטר של סופר מכה-גודזילה. אש רודן נפל על גודזילה והחל להעביר את כוח החיים שלו לתוכו. כשאש רודן נמוג, מוחו המשני של גודזילה התחדש, והוא קם על רגליו. הודות לאנרגיה של אש רודן, גודזילה השמיד את סופר מכה-גודזילה ועזב את יפן עם בייבי-גודזילה. וזו הייתה ההופעה הראשונה והאחרונה של רודן בהייסי!


רודן בסדרת סרטי המילניום

גם בסדרת סרטי המילניום הופיע רודן רק בסרט אחד שנקרא "גודזילה: המלחמות הסופיות"

גודזילה: המלחמות הסופיות


בשנת 2004, רודן נשלט על ידי האקסלינס, יחד עם מפלצות רבות של כדור הארץ. משפחת האקסילנס שיחררה את רודן על העיר ניו יורק. רודן הרס תחילה את מטוסו של מזכ"ל האו"ם, ואז ירד אל העיר. רודן חרב את העיר ביכולותיו העל-קוליות ונלחם בספינת המלחמה של חיל-האוויר: רומבלינג, אך לפתע הוא שוגר למקום אחר על-ידי משפחת האקסילינס, שהעמידו פנים שהם "מצילים" את האנושות מהמפלצות. כאשר המטרות האמיתיות של האקסילנס התגלו על ידי ה-EDF, האקסילנס הורו למפלצות להמשיך לתקוף ורודן חזר להתקפה שלו על ניו יורק. רודן הרס את ה"רומבלינג" כאשר תקף אותו שוב, והמשיך בהרס ניו יורק ללא התנגדות. כאשר ספינת המלחמה של ה- EDF, הגוטנגו, שיחררה את גודזילה מהכלא שלו באנטארקטיקה, מנהיג האקסילנס: הבקר של כוכב איקס שיחרר את מפלצותיו בזה אחר זה כדי לנסות להביס את מלך המפלצות. גודזילה הביסה את כלי הנשיפה של האקסילנס, ולבסוף הגיע להר פוג'י. הבקר שיחרר את רודן, אנגוירוס וקינג קיסר בבת אחת, שהמשיכו לתקוף את גודזילה. כאשר אנגוריוס התגלגל לצורת כדור וניסה לדחוף בחוזקה את גודזילה, גודזילה היכה אותו עם הזנב שלו והעיף אותו אל רודן שטס מעל. רודן נפל מן השמים ונחבט בחוסר-הכרה על פני האדמה. גודזילה ניצח את אנגוירוס ואת קינג קיסר והעמיס אותם על רודן. במקום להרוס את אויביו חסרי הישע, גודזילה פשוט שאג מנצח והמשיך בדרכו, משאיר את רודן ובעלי בריתו מחוסרי הכרה. וגם זאת הייתה ההופעה הראשונה והאחרונה של רודן בסרטי המילניום!

רודן ב-MonsterVerse (יקום המפלצות של אולפני לג'נדרי)

עד עכשיו רודן הופיע רק בסרט אחד ויופיע בעוד סרט בהמשך!

קונג: אי הגולגלות

בסרט הזה רודן מופיע לצד גודזילה, מות'רה וקינג גידורה בציורי מערות.

גודזילה: מלך המפלצות

בסרט הזה שעתיד להגיע לבתי הקולנוע בסוף מאי, מתואר רודן בתור פטרנודון וולקני ענקי שחי בתקופת הטריאס והיה רדום בתוך הר געש כלשהו ליד מקסיקו. בטריילרים נראה שהוא יוצא בפיצוץ מתוך כור בלוע הר הגעש ומשמיד עיירה קטנה. חלקיקי שנייה מהטריילרים ותמונות מאתר של חברת צעצועים כלשהי סיפקה למעריצים את כל המידע בנוגע לאיך רודן ייראה בסרט!




ואלה היו כל ההופעות של רודן בסרטים עד עכשיו. שוב הרבה תודה לכל מי שהצליח להגיע עד לכאן (ואני בטוח שזה לא היה קל) ועכשיו נעבור ליכולות שלו.

היכולות של רודן

תעופה על קולית

השרירים החזקים בכנפיו של רודן מאפשרים לו לטוס במהירות מאוד מאוד מאוד גבוהה!

גלי שוק

בזמן תעופה, רודן יכול ליצור גלי שוק שיכולים להרוס בניינים ולפוצץ מכוניות!



רוחות מהכנפיים

בזכות השרירים שבכנפיו, רודן יכול ליצור רוחות חזקות דיין כדי להעיף טנקים!

נשיפת רוחות

רודן יכול ליצור רוחות חזקות בעזרת נשיפתו!

עמידות

ברוב הסרטים שבו הופיע הראה רודן יכולת עמידות גבוהה כנגד מתקפות כמו הנשיפה האטומית של גודזילה וקרני הגרביטציה של גידורה!


יכולות פיזיות

רודן הראה ברוב הסרטים בו הופיע יכולות פיזיות חזקות! הוא הרים ב"גידורה: המפלצת התלת ראשית" את מות'רה הזחל על גבו!


יכולות מימיות

רודן יכול לשחות!


חזה דוקרנים

לרודן יש שורות של דוקרנים על חזהו בעזרתם הוא יכול לתקוף את אויביו תוך כדי תעופה!


קרן אורניום

אש רודן מסוגל לירות מפיו קרן אורניום רדיואקטיבית רותחת בדומה לנשיפה האטומית של גודזילה!

 העברת אנרגיה

אש רודן הראה יכולת להעביר אנרגיה מגופו לגופם של יצורים אחרים והוא עשה את אותו הדבר כאשר החיה את גודזילה ב"גודזילה נגד מכה-גודזילה 2"

טלפתיה

לאש רודן יש יכולת טלפתיה חזקה מאוד אם אחיו בביצה!

וכאן מסתיימת הכתבה שלי על רודן: המפלצת המעופפת! אני שוב מודה כל מי שסיים לקרוא עד הסוף ושיהיה לכם שבוע טוב!


2 תגובות:

  1. מורן, לא הצלחתי לקרוא את הכל... זה הרבה מידי חומר בשבילי.
    התרשמתי מההשקעה שלך בכתיבה ובצירוף הסרטונים. יופי שאתה כותב ומשתף בתחומי העניין והידע שלך!

    השבמחק