יום חמישי, 18 באפריל 2019

ברודווי אברי מאנדיי!-מאת הראל גלמן

שלום לכם קוראים וקוראות יקרים ויקרות.
אני מאוד אוהב מחזות זמר. אני לא באמת יכול להכיל את כל האהבה שלי\אובססיה למחזות זמר במשפט אחד.
לכבוד היותו של המחזמר כל כך....מופלא, אני אספר על מחזמר שתפס פינה מיוחדת בלבי בכל יום שני.
ולפיכך ובהתאם לזאת, פינתנו תיקרא: "ברודווי אברי מאנדיי!".

ולכתבה הראשונה אני אספר על המחזמר הראשון שהוביל אותי לעולם המופלא של המחזמר:
גברתי הנאווה.
המחזמר הופיע לראשונה בברודווי בכיכובם של רקס האריסון (קליאופטרה) וג'ולי אנדרוז (מרי פופינס, צלילי המוזיקה).
הוא זכה להצלחת ענק והציג מעל ל2,000 הצגות

הוא מספר את סיפורה של אלייזה דוליטל, מוכרת פרחים מלוכלכת וולגרית שפוגשת בבלשן הנרי היגינס, המצהיר עליה כפרויקט החדש שלו, בטענה שיהפוך אותה לבת אצולה בתום שישה חודשים.
כעבור שישה חודשים מפרכים, אלייזה לומדת את השפה האנגלית כהלכה ולומדת להגות ולדבר נכון. היא פוגשת באיש המעמד הגבוה בשם פרדי ומתאהבת בו והוא בה. כשהיא עוזבת בכעס את בית הפרופסור היגינס, הוא מבין שהוא לא יכול לחיות בלעדיי אלייזה והיא מתוודה בהתאבה בעמקי נשמתה בפרופסור.

ההפקה הישראלית הראשונה שעלתה על הבמות עלתה בשנת 1964, אותה השנה שהעיבוד הקולנועי למחזמר עלה לאקרנים. המחזמר הציג בתפקידים הראשיים את רבקה רז בתפקיד אלייזה דוליטל ואת שייקה אופיר בתפקיד הנרי היגינס. אין עותק באורך מלא של המחזמר כידוע לנו עכשיו, אבל יש עותק של רבקה רז שרה כמה שירים מן המחזמר.
ההפקה השנייה עלתה בשנת 1986 בכיכובה של ריטה בתפקיד אלייזה דוליטל. זו הייתה הפריצה הגדולה של הזמרת הנהדרת הזו וכישרון המשחק שלה דומה ואולי עולה על כישורי השירה המופלאים שלה.
ההפקה צולמה במלואה לארכיון הקאמרי, אפשר למצוא אותה ביוטיוב!


המחזמר, שהיה הראשון שראיתי בחיי, בגיל שש בערך, הייתה בהחלט התחלה נפלאה.
המוזיקה היא נפלאה, המשחק נהדר, ההפקה אדירה וגרנדיוזית, וביצועי השירים טובים מאוד!
אני ראיתי את ההפקה בכיכובה של ריטה וכשראיתי אותו פעם אחת לא יכולתי להפסיק. ראיתי את הסרטון שוב ושוב ושוב ונהייתי אובססיבי! המוזיקה, המשחק, ההפקה, השחקנים, השירים, הכול נגע בי בצורה שאני לא יכול לתאר. 

תגובה 1: