יום שישי, 4 באוקטובר 2019

איך שורדים את יום כיפור בחיים


איך שורדים את יום כיפור בחיים

אז אתם צמים השנה ורוצים לדעת איך?
אתם מתכננים לשרוד 25 שעות בלי אוכל, מים או מכשיר חשמלי?
זה המקום ללמוד איך עושים זאת!


נתחיל מדבר שיישמע מוזר אבל נכון. תשתו כל חצי שעה-שעתיים ביום שלפני הצום אבל בלאכול מומלץ לא להגזים (גם בסעודה המפסקת) וגם להמנע משעועית, כרוב, כרובית ואוכל שגורם לפלוצים... תזהרו גם ממתוק מדיי בארוחה לפני הצום אחרת תרגישו רעב במהלך היום בקלות. אה ואם מדברים על רעב, אחת הדרכים הכי טובות שככל הנראה תמנע מלהרגיש רעב היא לעשות כל היום אותה פעולה, נגיד כל היום להיות בבית כנסת (תפילות יום כיפור אורכות כל היום אז זו שיטה קלה) או לקרוא כל היום אבל בוודאי שלא פעולות פיזיות, אתם לא רוצים להתעלף אחרי הכל.

אחרי שעשיתם את זה תדעו שאתם לא מעוניינים להשתמש בקרמים וכלי טיפוח, אלה אולי לא יעשו אתכם רעבים/צמאים אך למעשה גם אסורים כמו אכילה ושתייה. וכנ"ל לגבי רחיצת כל כף היד.

עכשיו נסכם את היום, סיימתם את הצום ואתם צריכים להחזיר לעצמכם את הסוכר לגוף (אפילו אם אתם בדיאטה זה חשוב מסיבות בריאות), לכן תאכלו עוגיות תמרים למשל וכל דבר שיחזיר לכם את האנרגיה לגוף אבל חכו שנייה! תתכוננו כי אם הצלחתם לא להרגיש רעב במהלך הצום תהיו מוכנים שזה יתפרץ לכם עם הביס הראשון... שלוש, שתיים, אחת- כוס מיץ ואחר-כך תאכלו מתוק, כך הרעב לא יתפרץ חזק מדיי וזכרו לא לאכול מזון מטוגן ושומנים במוצאי הצום בכדי שלא יכאב במעיים אבל הכי חשוב זה לא לחקות את המוסלמים בלילות הרמאדן ולא להפציץ על הבטן אלא אם תרצו כאב בטן/הקאות שאינן בריאות לגוף כלל ובעיקר לא במוצאי הצום. צום קל וגמר חתימה טובה- עומר!

4 תגובות:

  1. עומר, הטיפים שכתבת ממש עזרו לי להתכונן לקראת הצום בשבוע הבא. תודה וגמר חתימה טובה

    השבמחק
  2. תודה עומר טיפים חשובים מאוד! סיגל

    השבמחק
  3. בהצלחה למי שצם\צמה את יום כיפור

    השבמחק
  4. היי עומר,ברוך הבא לפאזל! שמחתי לראות אותך כותב על נושאים שקרובים לך.

    השבמחק