יום שישי, 1 בנובמבר 2019

זה התחיל בהסתה ונגמר בשלושה יריות \ מאת סאם קטז


Related image

שלום לכם קוראים וקוראות יקרים ויקרות, אני רוצה לספר לכם על רצח ראש הממשלה יצחק רבין ז"ל שהוא רצח פוליטי שאירע ב-4 בנובמבר 1995 (י"ב בחשוון ה'תשנ"ו) בכיכר מלכי ישראל בתל אביב כיום כיכר רבין. והרצח הזה בוצע בתום עצרת תמיכה בהסכמי אוסלו השנויים במחלוקת בקרב הציבור הישראלי, על ידי מתנקש יהודי בשם יגאל עמיר שנחשב בקרב הימין הקיצוני "לגיבור ישראל" או "צדיק" ועוד. אני זוכר שראיתי דף פייסבוק שקורא לשחרר אותו שזה זעזע אותי. ולרצח היו השלכות רבות על המצב הפוליטי בישראל, והוא אף תואר כנקודת שבר ביחסים בין הימין והשמאל במדינת ישראל.

אני באופן אישי נגד רצח פוליטי ואני מקווה שלא יהיה רצח פוליטי נוסף ואני בעד בלהסגיר כל מי שמסית לרצח פוליטי משני המחנות כלומר לא משנה עם הוא\היא שמאלני\ת או ימני\ת, ולדעתי אסור לתת חנינה ליגאל עמיר כי הוא רצח אדם על רקע פוליטי ולרוצחים לא נותנים חנינה כמו שלא נותנים חנינה למחבלים פלסטינים ( ובניהם ערבים ישראלים ) שרצחו בדם קר אזרחים ישראלים חפים מפשע וככה צריך להתייחס למחבלים יהודים. ובינתיים שתהיה לכם קריאה נעימה ואני אשמח לשמוע על מה אתם חושבים על יום הזיכרון ליצחק רבין ז"ל

הציבורית לפני הרצח :

התקופה שלאחר חתימת הסכמי אוסלו הייתה תקופה סוערת במדינה. טבח מערת המכפלה וגל של פיגועי התאבדות בישראל בשנים 1994 - 1995, שבהם נרצחו עשרות אנשים, עוררו קרע חריף בין ימין ושמאל. הימין האשים כי מדיניות הממשלה מובילה לפיגועים ומסע ציבורי נרחב נוהל נגד מדיניות הממשלה ונגד יצחק רבין, שעמד בראשה. מספר אנשי ימין, בהם חברי כנסת, טענו כי הממשלה (שהייתה ממשלת מיעוט ונתמכה מבחוץ על ידי המפלגות הערביות) אינה לגיטימית ומתחו עליה ביקורת חריפה, תוך השוואת פעולותיה למשתפי פעולה עם גרמניה הנאצית.

הרצח :

הרצח אירע בליל י"ב בחשוון התשנ"ו, בשעה 21:42 בכיכר מלכי ישראל בתל אביב, בתום הפגנת התמיכה בממשלה. העצרת הסתיימה בביצוע "שיר לשלום" שבו השתתף גם רבין; הדף ובו מילות השיר, שנותר בחולצתו של רבין והוכתם בדמו, הפך מאוחר יותר לאחד מסמלי האירוע. והרוצח היהודי, יגאל עמיר, תושב הרצליה וסטודנט למשפטים באוניברסיטת בר-אילן, היה בעל השקפה ימנית קיצונית וסבר שהסכמי אוסלו הם סכנה קיומית למדינת ישראל. הוא תכנון למנוע את קידומם בידי ראש הממשלה, על ידי התנקשות בו.

הנה שני סרטונים ( אם יש לך לב חלש, אל תצפה ) :



הנה תמונות של יצחק רבין ז"ל :


רבין 1948


יצחק רבין ז"ל עם יגאל אלון במבצע חורב במצלחמת השחרור, 1949


יצחק רבין ז"ל בעת ששירת כשגריר בארה"ב, 1968


יצחק רבין ז"ל, יאסר ערפאת וביל קלינטון בעת חתימת הכמי אוסלו השנויים במחלוקת, 13 בספטמבר 1993


חוסיין ז"ל, מלך ירדן מדליק לרבין סיגריה במעונו המלכותי בעקבה, לאחר חתימת הסכם השלום בין ישראל לירדן, 26 באוקטובר 1994


יצחק רבין ז"ל לוחץ ידיים עם חוסיין מלך ירדן לאחר חתימת הסכם השלום בין שתי המדינות, מעבר הגבול שליד העיר איילת, אוקטובר 1994

Image result for ‫רצח רבין‬‎

שיר לשלום. דף מילות השיר שנמצא במעילו של רבין, עם הדם וחור הקליע

תגובה 1:

  1. כמה חשוב סאם שאינך שוכח ובכתבה המעניינת שלך מזכיר לנו את הרצח הנורא שאיים על החברה הישראלית ועל הדמוקרטיה שלנו. מסכימה אתך שצריך לדאוג למתן הסתה מכול צידי הקשת הפוליטית ולהבחין בינה לבין חופש ביטוי לגיטימי. גם לדעתי הרוצח הקיצוני והמוסת צריך לשבת כול חייו בכלא. ממליצה על הסרט ימים נוראים אשר חלקכם יצפה בו ביום ראשון.
    הלוואי ונדע ימים טובים של אהבה אחווה וחסד.
    יעל דגן

    השבמחק