יום חמישי, 7 בינואר 2016

מהי יהדות משיחית ? \ מאת סאם קטז




שלום לכם קוראים וקוראות יקרים ויקרות, אני רוצה לספר לכם על יהדות משיחית שהיא השם המקובל למספר קבוצות נוצריות אשר חבריהן מזדהים כיהודים ומקיימים, בנוסף לאמונתם הנוצרית, גם מגוון מצוות ומנהגים יהודיים. והיהדות המשיחית מבוססת על התנ"ך והברית החדשה ורואה בהם כתבי קודש שאין עליהם עוררין. המוצא המשותף לכלל היהודים המשיחיים הוא הדגשת מאפיינים מסוימים מן המסורת היהודית, וזה המבדיל אותן מזרמים וכתות נוצריים ( או בעלי אופי נוצרי ) אחרים שלא מדגישים מאפיינים כאלה. כך למשל מיעוטם טוענים לשמירה על מצוות יהודיות-דתיות שונות ( כגון שמירה על השבת ועל דיני הכשרות ).

ובהתבסס על פרשנותם לספר הברית החדשה, אמונתם המרכזית היא קבלתו של ישוע ( עליו השלום ) כמשיח ישראל אך יש הבדל אחד ביני לבינם כלומר בין האסלאם לנצרות, הנוצרים מאמינים שישוע "הוא בנו של אלוהים" ואני בתור מוסלמי אני גם מאמין בישוע אבל אני מאמין בו כנביא שנשלח לעם ישראל במטרה להחזירו בתשובה בדיוק כמו כל הנביאים קדמו לפניו ולא "כבן של אלוהים שהקריב את עצמו על הצלב למען האנושות" והנה ציטוט מהקוראן נגד הטענה הנוצרית : 

וזו ( ל ) לאמירתם, "ואכן, הרגנו את המשיח, ישוע, בנה של מרים, שליח של אלוהים." והם לא הרגו אותו, וגם לא צלבו אותו, אבל ( אחר ) נעשה דומה להם. ואכן, אלה אשר שונים על זה מוטלת בספק לגבי זה. אין להם מושג על כך מלבד ההנחה. והם לא הרגו אותו, בוודאות ... אלא אלוהים הרים אותו לעצמו. ואת פעם הוא אלוהים הנעלה ב יכול וחכם. ( קוראן, פסוקים : 4:157-4:158 )


הקדמה :

יהדות משיחית הוא השם המקובל למספר קבוצות נוצריות אשר חבריהן מזדהים כיהודים ומקיימים, בנוסף לאמונתם הנוצרית, גם מגוון מצוות ומנהגים יהודיים.

היהדות המשיחית מבוססת על התנ"ך והברית החדשה ורואה בהם כתבי קודש שאין עליהם עוררין.

בהתבסס על פרשנותם לספר הברית החדשה, אמונתם המרכזית היא קבלת ישוע בן יוסף כמשיח ישראל אך בנוסף לכך גם כ"בן האלוהים" וכשווה ערך לאלוהים עצמו, כפי המתבקש, לפי הפרשנות הנפוצה בקרבם, מספר הברית החדשה.

היהודים המשיחיים טוענים שהם ממשיכים את חסידיו הראשונים של ישו, שהיו יהודים, אך טענה זו נחשבת לשנויה במחלוקת שכן קיימת מחלוקת במחקר ההיסטורי על האופן בו נתפס ישו בקרב חסידיו הראשונים.

מאפייני היהדות המשיחית :

עקרונות הבסיס של היהדות המשיחית תואמים במידה רבה לאלה של הנצרות האוונגלית (ועל כן הוגדרו לעתים כזרם נוצרי). בין עקרונות אלה :

ישוע "כבן האלוהים" :

לפי אמונתם של כלל היהודים המשיחיים, ישוע הוא המשיח שהובטח מפי הנביאים ובנוסף לכך גם האל הבן, שהתגשם בבשר כאדם עם לידתו הנסית ממרים אשת יוסף, שהייתה בתולה והתעברה על ידי רוח הקודש. מכאן שישו נתפס ביהדות המשיחית כאלוהים בעצמו. תפיסה זו של ישו כהתגשמות האל היא למעשה תפיסת השילוש הקדוש הנוצרית-אורתודוקסית לפיה האב (האל הבורא), "הבן" (ישוע) ורוח הקודש, חולקים ביחד מהות אחת מטרם הבריאה.

יצוין כי מיעוט קטן בקרב מי שמכונים "יהודים משיחיים" דוחה תפיסה תאולוגית זו לחלוטין, ורואה בה כפירה בעקרון הבסיסי ביותר ביהדות (אחדות האל) ובישו איש בשר ודם שהיה משיח ונביא בלבד שמפיו נאמרו דברי אלוהים אך הוא איננו דמות אלוהית בעצמו.

את ההמשך אתם יכולים לקרוא בויקיפדיה + סרטון שכדי לכם לראות :


3 תגובות:

  1. סאם, מה אתה חושב על האמונות של היהודים המשיחיים? בעיקר מהסרטון שהציג דווקא את דעותיו של ישוע ואמרו שלא צריך להסתמך על כל מה שהדת אומרת? אתה מסכים עם חלק מהדברים שאמרו? אתה מוצא קהילה זאת כמעניינת?

    גדעון.

    השבמחק
  2. אז בעצם זה כמו שילוב של יהדות נצרות? מענין

    השבמחק
    תשובות
    1. אני יודע, נכון?

      גדעון.

      מחק