יום שני, 29 באפריל 2019

ברודווי אברי מאנדיי!- מאת הראל גלמן

שלום לכם קוראים וקוראות יקרים ויקרות.
לפני שבועיים דיברתי איתכם על המחזמר שהחל בי את האובססיה למחזות זמר: גברתי הנאווה.
היום נדבר על מחזמר פנטסטי שעדיין רץ בברודווי עד היום.
אני רוצה לדבר על:
מרשעת (וויקד).
















המחזמר מספר את סיפורן של המכשפות של ארץ עוץ (הנקראת אוז בספר המקורי "מרשעת: סיפורה וחייה של המכשפה הרעה מהמערב") אלפבה וגלינדה. אלפבה תרופ נולדה ירוקה כתוצאה משיקוי שאמה שתתה בטעות, ובגלל זה היא מנודה ונלעגת כל ימי חייה. גלינדה אפלנד היא ילדה עשירה ומפונקת שאוהבת לעזור לזולת לפעמים אבל בעיקר אוהבת את עצמה. כשמנהלת האוניברסיטה "שיז" מצרפת את גלינדה לחלוק חדר עם אלפבה, הן שונאות אחת את השנייה אבל לאורך השנים נוצר קשר עמוק וחזק בין השתיים.

שירי המחזמר נכתבו ע"י המלחין והתמלילן סטיבן שוורץ, שכתב שירים לסרטי דיסני נפלאים כמו פוקהונטס והגיבן מנוטרדאם. וכמו השירים שכתב לסרטים האלו, כל אחד מהשירים במחזמר שרויים באווירה פנטסטית וקסומה, לפעמים מותחת, לפעמים עצובה, לפעמים שמחה. שוורץ מצליח ליצור שירים שישמחו כל לבב אנוש.


כששמעתי את הפסקול של "מרשעת" לראשונה, אני כמו שקעתי בשינה עמוקה. וכשנגמר הפסקול, הרצתי אותו שוב להתחלה. עכשיו כששמעתי את יצירות המופת האלו, אני לא יכול להוציא אותן מהראש. מנגינות שהפכו לסמל סטטוס של המחזמר כמו Defying Gravity או Popular או For Good ייתקעו לכם בראש כמו שנתקעו לי, ואני מתכוון במונח הכי טוב של המילה.
















































המחזמר מציג כוכבי ברודווי גדולים אבל שתי הכוכבות של המחזמר הן לחלוטין אידינה מנזל וקריסטן צ'נוות'.
קריסטן כיכבה בסרטים רבים כגון החיים על פי נד ומשפחה על גלגלים, אבל מי שראה היורשים מכיר אותה בתור מליפיסנט, אמה של מאל.
אידינה כיכבה בסרט מכושפת בתור ננסי, אבל אידינה תחזור לדיסני עוד פעם בתור אלזה בסרט לשבור את הקרח. כולם מכירים את Let it go ויכולים לשיר אותו בעל פה, אבל אני שמח שמי שזכתה לשיר אותו פעם ראשונה היא המכשפה המקורית, אידינה מנזל.

אין עוד עיבוד קולנועי למחזמר, אבל אמור לצאת אחד ב2021, עוד לא ידוע תאריך.

תגובה 1: