יום שני, 23 במרץ 2015

מדור מוזיקה - חודש המוות!!!! אחרי מלאך המוות

חודש המוות הגיע לסופו, ואנו הולכים לחגוג את סיומו עם שלל של להקות ותת סגנונות, החל ממטאל פגאני, שירי דיכאון, שירי שמחה ושירים ששרים אותם שבא לשיר. היכונו לחמישים גוונים של צרחות, חודש המוות מגיע לסופו.


התוכנית הדוקומנטרית "Metal Evolution" אומנם לא עסקה בבררה טבעית של מתכות, אך היא כן שחררה חינם דרך האינטרנט את הפרק האחרון שלה שעוכב כשנה. הפרק הזה עסק במטאל הקיצוני, בו הדת' מטאל הוא שחקן מרכזי. אני נזכר בתוכנית זו בשל משפט שנאמר בה - כיצד לסגנון מוזיקלי שלרוב האנשים הוא לא יותר מרעש, יש כל כך הרבה גיוון ווריאציות ?
אולי אני לא אוכל לענות על השאלה הזאת, אך אני כן אוכל להדגים את האמת מאחוריה. כמו שהבטחתי, השבוע האחרון כולל אוסף של כל מה שחשבתי שיהיה מעניין לדבר עליו, אך הוא לא מספיק גדול בפני עצמו על מנת לקבל כתבה משלו. במקום אנו מקבלים את מופע הפריקים. אז בו לא נבזבז עוד זמן ונתחיל לעקוב אחרי מלאך המוות למגוון של צלילים ורעש.

אחרי אדוני, אתה יכול לתלות את המעיל על הוו



Eluveitie

אלווייט...אי אפשר לכתוב את השם שלהם בעברית... אלו-ווי-ייט, הם מה שאנו קוראים לו מטאל פגאני. זו מוזיקה עממית לכל דבר חוץ ממתי שהיא לא. השורשים הם במוזיקת עם. הם מנגנים עם כלים מוזרים כמו חמת החלילים, הארדי גרדי וחליל פן. המילים שלהם עוסקות ברומנטיקה, מסורת, מיתולוגיה ותרבות אירופאית של העת העתיקה לפני הנצרות, כאשר אלים סקסיים כמו ת'ור נושא את מיולניר וזאוס כובש הנשים שלטו בלבבות אנשים (ואז איזה יהודי בירושלים הוצא להורג ובכך הרס את כל הכיף). אבל אלווייט לא שכחו את הימים הטובים.

הסיבה שהם נמצאים ראשונים ברשימה היא...חמת חלילים, באמת שלא צריך שום סיבה אחרת. למה הם בחודש המוות? כי המוזיקה שלהם, עממית עד כמה שתהיה, עדיין רועשת, תוקפנית, מהירה והזמר נשמע כמו עורב. הכנרית שלהם היא זמרת מוכשרת ולפעמים היא שרה במקום, אך זה פחות כיף. במיוחד לא בחודש המוות. 

הקליפ הבא כולל חמת חלילים ואלו כל הסיבות שאתם צריכים לצפות בו.


אוקי, הנה שיר שבו הסולנית שרה במקום, אבל אתם באמת הורסים את כל הכיף עם הנשים שלכם!



 Arch Enemy

ארצ' אנמי (אויב מושבע) היא להקה שבאמת אין בה יותר מדי דברים מיוחדים אם משווים אותם לחמת חלילים. היא החלה בתור הלהקה Carcass (פגר) שהיא הייתה להקת גריינדקור (סגנון מוזיקלי שבו זוועתיות היא המנהג.) והחלה בהדרגה לקבל צליל יותר מלודי, עשיר ולשם שינוי נסבל. אחרי מספר שינויים בהרכב, הלהקה שינתה את שמה לנוכחי והחלה לבצע שינוי דרסטי, לעזוב את הצליל המתפוצץ של הגריינדקור ובמקום לנסות משהו חדש. דת' מטאל...עם...חמת חלילים? לא ניסו את זה כבר. אוזי אוסבורן ? לא,למרות שגדעון ביקש עוד בדיחת אוזי אוסבורן ואז היה לי לא מעט להוסיף. אולי להוסיף לדת' מטאל... מלודיה? נשמע הזוי, בהתחשב בכך שאם הסגנון היה מדינה, על הגבולות היה מוצב שלט שאומר "הכניסה לכלבים ומלודיה אסורה". אך הם עשו זאת בכל מקרה. והם הלכו צעד אחד קדימה עם שבירת טאבו נוסף של הז'אנר ולתת לאישה את תפקיד הסולנית. אם הייתי סקסיסט הייתי אומר על כך משהו, אני רק מזכיר את זה כי אני יודע שלכם אכפאת. טוב אני מודה, לראות נערה יפה שואגת כמו מפלצת זה אכן מראה נדיר שקשה להתעלם ממנו. 

הקליפ הבא כולל את שלושת המוסקטרים. ברצינות, הליריקה הייתה יכולה להיות טובה מזה.



Draconian

מי שטוב לו ושמח שימשיך לקרוא, כי אנו הולכים לתקן את זה. או לפחות להשתמש במוזיקה על מנת להפעיל גירויים ריגשיים שיעודדו הפגנת אמפטיה ובכך הרגשת רגש שאתה לא באמת אמור להרגיש. זה ההבדל בין מוזיקה עצובה לדכאונית. זה ורמת השפיות של המילים. "אוי לא, לא שמים לב עלי למשך חמש שניות, הגיע הזמן לעזוב את העולם האכזר הזה!". אבל זה לא אומרת שאותם אנשים לא יכולים ליצור מוזיקה מדהימה, בתנאי והם נשארים כמה שיותר רחוק ממני. לפעמים כשיש גשם בחוץ או כשאני לא מרגיש טוב, זה מעודד לשמוע שלא משנה עד כמה אתה עצוב, מישהו יכול להעמיד פנים שהוא עצוב יותר ממך. 

הלהקה דרקוניין הם לא להקת הדום דת' הגותי היחידה, אבל היא היחידה שאני שמעתי והתאהבתי בצליל שלה. בס עמוק שלעולם לא נגמר, ריף גיטרה עם צליל מרושע מנוגן עם איטיות שתגרום לצב לקנאות...רגע, צבים רוצים להיות איטיים? אם לא הצב ירגיש מאושר, וזה בדיוק ההיפך מהפואנטה של דום דת' , ולכן הוא נכשל! נכשל! 
בכל מקרה, אני אוהב את הצליל של הלהקה. המנגינה איטית עד תסכול, הצלילים מרגשים ומפחידים, כל האווירה עגמומית ועם זאת כל כך יפה. 

השיר הבא יגרום לצב המחמד שלכם להיות שמח ומאושר.





Bathory

אוקי, אני מרמה כאן. בת'ורי היא לא באמת להקת דת' מטאל, אך אתם לא תתנו לי לעשות את החודש השחור (שמתחיל עוד מעט). שכל המעריצים המושבעים של הסגנון יהרגו אותי עם מבט ראשון, אבל בשביל מי שלא מכיר את הסגנונות דת' מטאל ובלאק מטאל הם מספיק דומים. שניהן מהירים, חסרי מלודיה וכוללים צרחות. יש הבדלים בכל זאת. לבלאק יש צליל מאוד מפחיד ושם דגש דבר ראשון על אטמוספירה לפני רעש, הצרחות הן אף פחות אלגנטיות, לרוב השירים מוקלטים עם ציוד זול, השירים עוסקים בדת ואמונה באופן כבד וחברי הלהקות יושבים בכלא. 

למרות שבאת'ורי לעולם לא שרפו כנסיות או הכו ילדים עם גרזן לטובת השטן. הם שטניסטים מתונים ושומרי שלום. אלא אם אתה חתול, ואז אתה נדרש לקורבן השנתי. מאוחר יותר הם עזבו את מלאך האור לטובת אלים סקסיים כמו ת'ור נושא מיולניר, הוא לא דורש הקרבת חתולים שנתית. בנוסף אנו יודעים שת'ור יותר טוב מישו. ישו הבטיח למחוק מהעולם את חטאיו בעוד ת'ור הבטיח להביס את כל ענקי הקרח. אנשים עדיין חוטאים, אך אתם לא רואים ענק קרח בשום מקום.

השיר הבא נועד רק לויקינגים אמיתיים!




Children Of Bodom

הנה משפט שלעולם לא חשבתי שאכתוב, COB הם להקה שמושפעת ממוזיקת פופ ואלקטרוניקה של שנות השמונים ומשלבת את זה יחד עם דת' מטאל. כן, הדת' המלודי נשמע הזוי אף יותר כאשר מציגים אותו ככה. וזה האמת לא רחוק מהמציאות, צ'ילדרן אוף בודום (הילדים של בודום) הנקראת על שם אירוע מוות של ילדים באגם בודום, מנגת צלילים קליטים ומנופחים על הגיטרה, ליווי עליז על הקלידים, קצב חזק ופשוט על התופים. אפשר לחשוב שהם מוטלי קרו אחרי שהזמר שלהם קיבל דלקת גרון חמורה, ואחרי שהם עזבו את הורוד לטובת אובססיה עם סמלים של מוות. המוזיקה שלהם במילה אחת - כיף. היא פשוט כיף. היא לא כבדה במסרים או כבדה בצליל, היא פשוט משהו שכיף לשמוע כאשר רוצים משהו קליל ובכל זאת רוצים את הבס הכבד והקיצבי.

הקליפ הבא קורא לכם לעקוב אחר מלאך המוות. בנוסף הוא גם בעל שם לא הגיוני, איך אתה יכול למות יותר מפעם אחת?






זה הכל להפעם במדור המוזיקה וזה הכל לחודש המוות! באמת שנהנתי מהחודש הזה, לקבל אפשרות להציג את הצד הקיצוני והלא מוערך של עולם המוזיקה. ועכשיו אפשר לחזור לדברים שבאמת לא היינו צריכים כמו מלודיה, ונעימות, ושקט ושלווה ולהציג קליפ מוזיקלי עם בובות, ולשיר עם חוש הומור במקום לקחת הכל כה ברצינות... יודעים מה, עד כמה שהחודש היה טוב, אכן אני מתגעגע לשגרה יחד עם אלבומי הפרוג רוק, ולשבוע הבא מחכה לכם אחד עסיסי, שאני כל כך שמח שקיים. וזה לא רק על מנת לבנות הייפ, אני באמת מאוד מאוד שמח שהאלבום קיים, מאושר ששמעתי אותו ולא יכול לחכות עד שבוע הבא לספר עליו! תכינו את הבובות שלכם שינגנו על גיטרת קרטון, עד אז תהנו מהמוזיקה.

3 תגובות:

  1. King Crimson!, הא אני כן מבין רפרנצים. כרמל

    השבמחק
    תשובות
    1. לא זכור לי שהפעם שמתי היזכור לקינג קרימסון. דרך אגב, אני צריך להוסיף לפעם הבאה היזכור לקינג קרימסון.

      מחק
  2. חבל להיפטר מחודש המוות, היה מעניין. גדעון.

    השבמחק