יום ראשון, 7 ביוני 2015

מדור קולנוע: חודשיים של אימה: היצור (1982) (The Thing)

איך הסרט הזה כמעט ברח לי מהראש? אחד הסרטים שבמיוחד תכננתי לעשות בחודשיים האלו וכמעט שכחתי. בכל מקרה, אני עושה אותו עכשיו אז אל דאגה.


הסרט של היום: היצור משנת 1982 של ג'ון קרפנטר, הבמאי של "ליל המסכות". הסרט מכונה גם "John Carpenter's The Thing" והוא יצירת מופת בסרטי האימה הפסיכולוגיים. ג'ון גם ביים, גם הפיק לדעתי, גם ערך והלחין את המוזיקה ועוד. אם חשבתם ששיבחתי את האפקטים הפרקטיים המדהימים של "איש זאב אמריקאי בלונדון", אז היצור הוא בעל אפקטים פרקטיים שיכול להיות שמשתווים לאלה של ריק בייקר.

הסרט מספר על צוות חוקרים אמריקאים הנמצאים באנטרקטיקה. יום אחד, הם רואים כלב מזחלות שבורח מאדם שוודי המנסה לירות בו. הצוות הורג את השוודי אחרי שהוא פוצע את אחד מהם והכלב מתחיל לשהות בבסיס שלהם. כאשר שתי חברי צוות נוסעים לבסיס של השוודים, הם מוצאים גופה שרופה ומעוותת ושכולם במחנה מתים. הם מגלים שהשוודים מצאו והעירו חייזר קטלני שהרג את כולם. בלילה, במלונת הכלבים, הכלב משתנה לתועבה מפלצתית והורג מספר כלבים. הצוות שורף את המפלצת אבל חלק מהיצור בורח. בחדר הניתוחים הם מגלים שהחייזר הורג ומחקה אחד לאחד את קורבנו: זיכרונותיו, מראהו וכל דבר בו. בתוך הבסיס נוצרת אווירה קלסטרופובית ואי אמון ביניהם, ולאט לאט היצור הורג יותר אנשים ומחקה אותם וכך עובר עד שמקריידי, אחד מהשורדים שנשארו מחסל את היצור ופוגש את השורד השני ושניהם יושבים בשלג, ללא ידיעה מי מהם היצור.

לא דיברתי הרבה על העלילה כי אני לא יודע איך להסביר את העלילה יותר מזה. במקום זה, בואו נדבר על דברים אחרים הקשורים לסרט. הצילומים נעשו במקום קר ובאמת היה להם קר, למרות שהשחקנים לבשו מעילים. לא היו שום אפקטים שנעשו ע"י מחשב, הכל נעשה ע"י בובות ואיפור. האווירה שנוצרת זה צפיפות שבתוך הבסיס- קלסטרופוביה. עקב יכולת היצור יש ריבים ואי אמון בין חברי הצוות לגבי מי היצור ומי לא, מה שמוסיף למתח שהסרט כבר יוצר. קורט ראסל בתפקיד של מקריידי הוא טוב כל כך ומקבל הרבה אהדה מהקהל.



   אי אפשר שלא להעריך את הסרט הזה בגלל האפקטים הנהדרים שלו ואת האווירה הפסיכולוגית שלו. אם יהיו לכם סיוטים מהסרט, אל תדאגו, זה שווה את זה, כי הסרט הוא אולי סרט האימה הכי טוב של שנות ה-80 לדעתי.

כתב מדור הקולנוע, גדעון שדה.

4 תגובות:

  1. כמו תמיד כתבה מדהימה!
    הסרט, לפי מה שקראתי, בהחלט מפחיד ופסיכולוגי. סרטים שהם אימה פסיכולוגית הם הסרטים שאותי הכי מפחידים. אני לא יודע אם אני אראה את הסרט. אבל עדיין, אחלה כתבה!
    לייאל מויאל

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה רבה לך ליאל. גדעון.

      מחק
  2. תשובות
    1. תודה סאם, עכשיו תראה את הסרט.

      גדעון.

      מחק