יום ראשון, 14 ביוני 2015

מדור קולנוע: חושיים של אימה: המנסרים מטקסס (2003) (The Texas Chainsaw Massacre)

טוב, שיט לקח לי הרבה זמן לראות את הסרט הזה כ**אמ... אוי, סליחה. כלומר, ברוך הבא למספר שבועות של אימה מודרנית ואנחנו מתחילים היום עם סרט של Platinum Dunes, איזה כיף לי... שיט וזה היה דווקא לא רע. מתברר שהחברה הנוראית הזאת התחילה בסדר ומאוחר יותר שלשלה ח**.


טוב, היום מתחילים את שנות האלפיים עם הטרנד שהכי מוכר היום בתור רימייקים, עשייה מחדש סרטים טובים ועושים אותם פחות טובים. אז הנה שאלה לכם קוראים יקרים, למה לראות את הרימייק, שלרוב הוא ממוצע עד נוראי, כשאפשר לראות את הגרסה הטובה יותר שהיא גם המקורית? התשובה לכך היא, בגלל נוסטלגיה וכסף. הרבה, הרבה כסף שאדם שאוהב פיצוצים, סטראוטיפים ודגלי אמריקה בשם מייקל ביי רוצה להרוויח למען אולפנים שכבר לא אכפת להם לעשות משהו מקורי וטוב, אלא לח*** על סרטים טובים בשביל הרבה כסף. שנתחיל?

הסרט של היום הוא: המנסרים מטקסס משנת 2003, ורימייק לסרט שגרם לי לאי נוחות רבה (למי שזוכר, זה כלל רצח לפי נוסחת אד גין וקניבלים מזור****!!!!!) ופה עשו קצת חידושים ועשו שינויים, שזה טוב כי הסרט צריך לעמוד בפני עצמו ללא השוואה למקורי, דבר שלא עשיתי בכלל היום.



טוב, אז מה העלילה שנתנו לנו כאן? טוב, העלילה מתרחשת ב-18 באוגוסט, 1973 וחבורה של חמישה אנשים שנוסעים לטקסס להופעה או משהו כזה, נתקלים באישה המומה ומעלים אותה לרכב. כשהם מנסים לברר מה קרה לה, היא מדברת על אדם רע שהרג את כולם (דרך אגב, forshadowing כי ככה תתנהג הניצולה היחידה בסרט הזה בסוף הסרט). כאשר הם נוסעים לכיוון שהיא לא רצתה, איפה שיש את האיש הרע, היא מוציאה אקדח גדול מבין רגליה, שמה אותו בפיה ויורה, ויוצרת חור ענק בשמשה האחורית של הוואן של הצעירים. טוב, אה... f*** it, כפי שדמות מצחיקה אמרה פעם, "Bit**** Love Cannons". הם מגיעים לעיירה נטושה חוץ ממעט אנשים ואז הם נוסעים לחווה, שם הם פוגשים ילד בשם ג'בדייה, אחרי שימוש מעצבן מאוד בוורוש (צליל מאוד מעצבן שעזר לעשות את ה-Jumpscare הראשון בסרט וזה היה מעצבן, אפילו גלגלתי את העיניים מזה). עם הזמן יותר ויותר חברה נתפסים ונהרגים ע"י "פני עור ומשפחתו" ומה התירוץ שלהם לקניבליזם ולרצח מסיבי של אנשים "אני מכירה את הסוג שלך, את מהסוג שצחק על העיוות של בני במשך כל התבגרותו" ולתרגם לכם: כן, אנחנו רוצחים אנשים בדם קר אבל אתם צחקם על הבן המעוות שלי כל חייו ולכן הוא לובש מסכות מעור אדם של קורבנותיו ולכן כל הרציחות האלו הם בסדר גמור, כי אתם אשמים ולאף אחד לא אכפת ממני ומבני חוץ ממשפחה! אז השורדת היחידה מורידה ל"פני עור" יד, גונבת מהם תינוק/ת שהם גנבו ממשפחה שהם הרגו ובורחת.

אני דווקא אהבתי את הסרט, הוא לא היה טוב אבל גם לא רע. הוא היה בסדר, סביר. אני מאוד הופתעתי שהחברה לא השתמשה בקלישאות של להראות כמה שיותר נשים ערומות עם חזה חשוף וכל זה ואני מחמיא להם על זה. ג'סיקה ביל הייתה טובה בתור ארין, השורדת האחרונה ואר. לי ארלי היה טוב בתור השריף והאח של "פני עור", שהיה אכזר בדיוק כמו הרוצח עם המסור החשמלי.

אני חשבתי על איך עשו את הסרט הזה ללא השפעה עצומה של כל הדברים שמייקל ביי חייב לעשות בסרטיו, אז המצאתי שיחה להנאתכם:
במאי: "אוקיי מר. ביי, הנה כמה רעיונות מהכותבים לסרט החדש של המנסרים מטקסס, מה דעתך עליהם?"
מייקל ביי: "כן, זה מעניין אבל אתם לא יכולים לעשות שבסצנה שהאישה יורה בעצמה שיהיה פיצוץ ענקי מהראש שלה וכדור אש ענקי ושהקליע יצא מהשמשה האחורית הוא יתפוצץ בפיצוץ ענק שיגדל לגודל של בית?"
הכותבים: "סליחה, מר. ביי, זה לא הגיוני מבחינת פיזיקה או מבחינת הגיון פשוט ואם זה יקרה יצחקו עלינו."
מייקל ביי: אוקיי, תשכחו מהרעיון הזה. אז אפשר שעל הוואן יהיו 50 דגלים של אמריקה בשביל להראות שהם פטריוטים אדירים ולהראות את אמריקה באור חיובי?"
במאי: "אה, סליחה, זה קישוט לא נחוץ."
מייקל ביי: "אוקיי, מורידים את הדגלים. אפשר לעשות את השחורים באופן הכי סטראוטיפי וגזעני שאפשר לעשות?"
כותבים: "סליחה, מר. ביי, אבל אין דמות שחורה או אסיאתית בסרט הזה."
מייקל ביי: "מה?!!! אבל איך אפשר בלי סראוטיפים? טוב, בסדר, כמה Jumpscares ווורושים יש בסרט?"
כותבים: "האמת, תכננו לבסס את זה על אווירה מותחת כמו בסרט המקורי."
מייקל ביי: "טוב, זה נשמע יפה והכל, אבל בבקשה תחליפו את זה ב-Jumpscares וורושים או שאפטר אתכם. או כן, ואל תשכחו לשים כמה שיותר ציצים, כי זה מביא קהל וכסף וכיום כולם שמים ציצים על המסך ואני לא אשאר מאחור!"
במאי: "בבקשה מייקל, בלי ציצים, אנחנו רוצים לכבד את השחקניות שלנו!! תיתן לנו מרחב בבקשה!!!"
מייקל ביי: "אבל ציצים!!!! אני רוצה פיצוצים ודגלי אמריקה על המסך ואם אין את זה אני אבכה!!!! טוב בסדר, עלוקות."

והנה הבדיחה להנאתכם. רציתי שמייקל ביי ישמע בסוף קצת כמו ילד קטן בשביל הבדיחה. מקווה שנהניתם מזה.



טוב, כאן אני מסיים להיום. אני יודע שהכתבה הייתה ארוכה, אבל תיהנו ממנה כי זה הכי טוב שראיתי מ Platinum Dunes אז תפחדו מהנורא מכל, סרטים גרועים שהורסים את הכבוד שנשאר לסרטים טובים!!!!! לא!!!!!!!!!

גדעון שדה, כתב מדור הקולנוע. 

5 תגובות:

  1. אחלה כתבה, גדעון! הבדיחות היו קורעות מצחוק וראיתי את הסרט והוא היה בסדר ונחשב לזהב לעומת הרימייק של "סיוט ברחוב אלם" שהיה טבח!
    תמשיך כך וכתבה מצחיקה.
    גדעון.

    השבמחק
  2. גדעון יקר.
    נגעת בז'אנר שאני משש לא מחבבת, סרטי הסלאשר.
    אני חובבת את האימה שלי מאיימת יותר ומגעילה פחות.
    יחד עם זאת, כמו תמיד, נהנתי מאוד לקרוא את הכתיבה ביקורתית והמעט צינית שלך!
    המשך כך.

    השבמחק
  3. בסוף המנסרים מטקסס יבואו למייקל ביי בחלום ויהרגו אותו

    השבמחק
  4. הם לא יכולים לקחת עיר אחרת מלבד טקסס ?

    השבמחק
  5. אחלה כתבה!
    אני ממש אוהב את דרך הכתיבה שלך והשימוש הרב בבדיחות. הרימייק היה יכול להיות טוב לולא
    מייקל פ**** ביי.
    הבדיחה בסוף הייתה נורא מצחיקה ומגניבה. המשך כך!
    אני מחכה בקוצר רוח לכתבה הבאה.
    ליאל מויאל.

    השבמחק