יום רביעי, 16 בדצמבר 2015

סיור בכנסת, י"ב 2015 \ מאת סאם קטז

שלום לכם קוראים וקוראות יקרים ויקרות, אני רוצה לספר לכם שביום רביעי שאני, ליאל מויאל ויהונתן מור יצאנו עם שיכבת י"ב לסיור בכנסת ישראל שהיא בית המחוקקים והנבחרים של מדינת ישראל. בחוק המעבר היא מוגדרת כבית המחוקקים ובחוק יסוד: הכנסת כבית הנבחרים. ותפקידיה העיקריים של הכנסת הם קביעת הנורמות הנוהגות במדינה באמצעות חוקים ופיקוח על הממשלה באמצעים שונים העומדים לרשותה, ובהם אישור חקיקת משנה, הצעות אי אמון, שאילתות, דיונים ועוד. הדיונים השונים נערכים במליאה ובוועדות הכנסת, המחולקות לפי נושאים. ואני מאוד ממליץ לאלו שרוצים  לצאת לסיור בכנסת בשנה הבאה לצאת כי כל מה שהכנסת מחוקקת או כל החלטה שהיא מעלה לדיון יכולה להשפיע על כולנו כאזרחים ואזרחיות של מדינת ישראל ושתהיה לכם קריאה נעימה.

איך היה לי בסיור :

אחרי נסיעה ארוכה מאוד הגענו לכנסת ישראל. לפני זה עקיבא אמר לנו שלא יתנו לנו להיכנס עם טלפונים מלבד ארנק, אנחנו ירדו מן האוטובוסים והלכנו לכנסת כמובן בכניסה השומר הדביק על כל אחד\ת מאתנו מדבקה שידעו שאנחנו מהתיכון ותוך זה הם עשו בדיקות כדי לראות עם אין לנו דברים כמו טלפון למשל, ומשם נכנסנו לחדר או אולם לא משנה ושם הגיע חבר כנסת שאת שמו אניני זוכר והוא שייך למפלגת יש עתיד. הוא דיבר המון על האופי של המדינה שלנו + שאלו אותו כמה שאלות והוא ענה על השאלות בצורה רצינית ואחרי זה התחלקנו לקבוצות. אני הייתי בקבוצה שלמדריך קוראים מוחמד והוא נתן לנו אוזניות ובהן הוא הסביר , הוא עשה לנו במקום ותוך זה הוא הסביר לנו כיצד מתנהלת הכנסת ונכנסנו לוועד והוא הסביר לנו איך כל וועד פועל ומתנהל ומשם הלכנו לאולם המלאות והמדריך ביקש שנהיה בשקט ושנכנסנו לאולם ראינו שהם דנו על הצעה כלשהי ולא היו כל כך הרבה חברי כנסת, ובניהם ראיתי את חנין זועבי, יאיר לפיד שאחת מן הבנות שהיו שקבוצה אמרה "איזה חתיך",  אריה מכלוף דרעי, ובכבודו בעצמו יושב ראש האופוזיציה יצחק הרצוג שמכונה "בוז'י". הם עשנו דיון על משהו ואחרי זה ספרו את מספר התומכים והמתנגדים ואת אלה שלא היו ואז פתאום אריה דרעי נכנס והאחראית אמרה לו "שנייה אני אמצע אותך". התוצאה הייתה שהצבעה לא עברה ושמם הם עברו לנושא הבאה והמדריך אמר לנו לצאת ושיצאו החזרנו את האוזניות ולפני שעלינו לאוטובוסים עשינו צילום כיתת לכניסה לכנסת ומשם עלינו לאוטובוסים. ושוב אחרי נסיעה ארוכה עצרנו בלטרון ושם עשינו הפסקת אוכל שזה כולל שירותים ומשם עלינו רחבה ושם הייתה אנדרטה ועשינו שם טקס לזכר חללי השריון שנהרגו במלחמות ישראל ואחרי התחלקנו עוד פעם לקבוצות פלוס הקבוצה שלי עשתה צילום כיתתי על אחד מן הטנקים, ואחרי זה הכלנו לראות סרט שמספר על מלחמות ישראל והסרט נמשך שבע עשרה דקות עד שלבסוף הוא נגמר ומשם עלינו לאוטובוסים בדרך הביתה.

לסיכום :

אני באופן אישי נהניתי קצת בסיור בכנסת פלוס אני שמחתי לראות את יצחק הרצוג באולם המליאה אך אני התבאסתי שלא יכולתי לעשות סלפי איתו, וגם ליאל סיפר לי שהוא מאוד שמח לראות את ראש ממשלת ישראל  בנימין נתניהו. ואני הופתעתי שחנין זועבי לא צעקה בניגוד למה שהיא עושה בערוץ הכנסת, לקיצור היה די מעניין.

הנה האולם שבו אני ראיתי את חברי הכנסת שהזכרתי ופלוס הנה סרטון נחמד שכדאי לכם לראות :