יום רביעי, 16 בדצמבר 2015

לטרון - יד לשריון

היום ליאל, סאם ואני יצאנו עם שכבת י"ב לסיור בכנסת ובלטרון, על הכנסת סאם יספר לכם, ואני אספר על לטרון

לטרון הוא אנדרטה לזכר חללי השריון שנפגעו במערכות ישראל, וכן מוזיאון לטנקים ישראלים, כשהגענו לשם עשינו טקס לזכר החללים ליד הקיר עם השמות של החללים, הטקס היה מאוד דומה לטקסים ביום הזיכרון (אבל עם יותר הפרעות של ווטסאפ, להגנתו שכחו להגיד לנו לכבות פלאפונים).


לאחר הטקס חיילת הדריכה אותנו והראתה לנו טנקים מכל הזמנים (כולל טנק בגודל של מכונית שקניו בצרפת ובסוף גילו שיש עליו את סמל המפלגה הנאצית), וכן את הטנק החדש ביותר - מרכבה 4, שעילו גם טיפסנו והצטלמנו.


לבסוף נכנסנו לבניין של המשטרה, שעכשיו הוא מוזיאון, וראינו סרט על תולדות השריון בישראל, בסרט הסבירו לנו שהשריון הוא הכוח היבשתי הכי חזק במלחמות, לפי מה שראיתי בסרט, אם לא היה לי פטור מצבא בטוח לא הייתי הולך לשריון, או לכל תפקיד קרבי אחד, זה נראה מפחיד מדי בשבילי.

בסופו של דבר היה לי כיף בסיור, ואני ממליץ לתלמידים מתחת לשכבה י"ב לצאת לסיור בשנים הבאות


*לא אני צילמתי את התמונות, הם מהאינטרנט, לא הרגשתי נעים להוציא פלאפון באמצע הסברים

6 תגובות:

  1. ממש שמח שלמדת הרבה יהונתן. אני מריש פיספוס ענק על זה שלא הלכתי שנה שעברה, בעיקר בגלל שזה הוחלף בסיור בהר הרצל ובית המשפט העליון, אבל אני מאוד שמח בשבילך.

    גדעון.

    השבמחק
  2. כתבה טובה יהונתן
    מעניין אותי לדעת מאיפה ואיך הגיע לשם טנק עם סמל המפלגה הנאצית?

    מתן

    השבמחק
  3. יהונתן, זה רעיון מצוין לדווח בפאזל על הסיורים שלכם. מעניין במיוחד לקרוא את ההתרשמות וההתייחסויות האישיות שלך, בעיני זה רעיון טוב לא לצלם בזמן ההסברים... מצאת פתרון מצוין.

    השבמחק
  4. זה נחמד שהתחלקת עם סאם בסיפור על הסיור אתמול. כתבת ממש אישי ומעניין. גם אותי מעצבן שאנשים לא משתיקים טלפונים באירועים כאלה...

    השבמחק
  5. כתבה טובה
    הסרט על תולדות השריון בישראל נשמע מאוד מעניין
    האם יש אותו באינטרנט?

    השבמחק
  6. אני זוכר שהייתי איזה פעמיים-שלוש, אולי ארבע פעמים בלטרון, פעם אחת כשביקרתי שלומי (אחי הגדול) בעת שירותו הצבאי, פעם אחרת עם "רימון" ופעמיים אחרות במיני ישראל. בקיצור, היה אז מעניין לראות את הטנקים.

    השבמחק