יום שלישי, 15 בדצמבר 2015

מסע ישראלי עם שכבת י"א

נכתב ע"י תמר אברהם, ערך והעלה גדעון שדה.

שלום לכולם, אנח רוצה לספר לכם על המסע שלי עם שכבת י"א.

נסעתי מכפר רופין לבית הספר ביום שני בחצות, וכשהגענו היינו מאוד עייפים ולכן נסענו באוטובוס.
ביום הראשון של המסע הנושא היה "אני עם עצמי". כשהגענו למכתש רמון (ששם היה מאוד קר דרך אגב) עשינו טקס ורוי (הבן של לילך) שר והיה מאוד מרגש. אחר כך יצאנו לדרך ועלינו על הר סהרונים, אך היו עוד עליות קשות אבל עברתי את זה ובגדול!

ביום שלישי, היינו עדיין במכתש רמון, היה מסלול יחסית קל והנוף היה ממש יפה. למדריך שליווה את הכיתה שלי קראו ישראל והוא נתן תרגיל מיוחד שנקרא "בדד" שבו כל אחד קיבל דף והיה צריך להיות לבד עם עצמו למשך 20 דקות, לחשוב על עצמנו ולכתוב על כך. מעגל השיח היה מעניין שכיוון שהרבה תלמידים שיתפו את הקבוצה במה שהם כתבו, ביניהם גם אני והרגשתי נוח להגיד את מה שיש לי.
אחר כך נסענו למצפה רמון שם עשינו פעילות אתגרים והיה מאוד כיף למרות שהיה קצת קשה. במעגל השיח דיברנו על הקטע הקבוצתי ועל שיתוף פעולה וכל אחד אמר מה הוא חושב. אחר כך נסענו לנס-הרים לבקתות. אני הייתי בחדר עם אופיר וספיר, הייתה ארוחת ערב ואחרי זה מעגל סיכום יום ובו היה מצחיק וכיפי.

יום למחרת קמנו, אכלנו ושוב היה מעגל שיח ומשם המשכנו לבית שמש. דיברנו על שכונת המצוקה בבית שמש, היינו צריכים לדרג את מה "שהיינו מוכנים לתת לעני" והיה לי מאוד כיף עם הקבוצה שהייתי בה. מאוחר יותר הלכנו לקניון בבית שמש, שם שוב התחלקנו לקבוצות. אני הייתי עם נוב ואיוונה והיה לי מאוד כיף איתן. שאלנו אנשים כל מיני שאלות על העיר בית שמש וענו לנו בכיף.
משם נסענו לירושלים, עשינו תיור ברובע היהודי ומשם ירדנו לכותל והיה מאוד מרגש. אחרי כן היה מעגל שכבתי, שרנו שירי ארץ ישראל והיה מצחיק וכיף מאוד. היה לי קושי מסוים שנבע מאי הבנה ואחד התלמידים בכיתה שלי עזר לי להתמודד. אחרי הכותל נסענו להר הרצל. ראינו את הקברים של חנה סנש, רועי קליין וחיילים שנפלו במבצע "צוק איתן". לבסוף ראינו את הקבר של בנימין זאב הרצל ובנוסף לכך, יצחקי גולן המנהל שלנו בא לבקר אותנו. בסוף הסיור היה טקס מאוד מרגש ויפה.
אחרי הטקס חזרנו לנס-הרים לארוחת ערב ושינה ועשינו מעגל סיכום יום, בו הדלקנו נרות וכל אחד אמר למי הוא מדליק את הנר. אני אמרתי שאני מדליקה נר לזכר סבתא שלי כי הייתי מאוד קשורה אליה.

ביום שישי נסענו לעין גדי, הגענו לאכסניה והתכוננו לשבת. עשינו כל השכבה יחד קבלת שבת שהייתה מאוד יפה. היה לי קשה מאוד בגלל שביום הזה אני אוהבת להיות עם המשפחה ובכיתי והיו שלושה בנות מהכיתה שעודדו אותי ואמרו לי דברים שעזרו לי להתגבר.

יום שבת נשארנו באכסניה ועשינו פעילות שכבתית וצילמתי מהצד והחבר'ה היו מאוד נחמדים, חמודים ומצחיקים. חזרתי הביתה שמחה ועצובה שזה נגמר אבל בסה"כ הייתה לי חוויה נהדרת, התקרבתי מאוד לתלמידים בשכבה והרגשתי שאני תורמת לקבוצה ולעצמי במעגלי השיח, בצילום ובעבודות הצוות השונות.

הנה תמונות מהטיול:

1. טוב, אני מקווה שתאהבו את הכתבה הזאת. תגידו בתגובות מה דעתכם על החוויות שתמר סיפרה או פשוט תדברו איתה על זה בבית הספר.
    טודאלו.

גדעון.

2. אהבתי את הכתבה, לא אהבתי את זה שלא יצאתי למסע.

תשובות
    1. קורה חן, קורה.

נ.ב. שתלמד המון מחר ביד ושם, מעניין שם מאוד. כל כך מעניין שם שלא תרצה לשכוח את זה!

מחק
  3. אני אהבתי לקרןא את הכתבה שלך תמר, אך גם אני שלא יצאתי למסע הישראלי לפני קודם כשהייתי בכיתה י"א.
    נ.ב. שתלמדי מון מחר ביד ושם

4. ושתלמד גם אתה סאם. אתה הולך לכנסת.

5. תמיד כיף לשמוע על הטיולים האלה

6. תמר, ממש נהנתי לקרוא את הכתבה שלך! הצלחת להעביר את ההתרשמות שלך מהמסע ושילבת חוויות והתייחסויות אישיות. זה מעולה לספר על המסע וגם על התחושות שעלו אצלך במהלכו! כל הכבוד! מחכה לכתבה הבאה שלך!

7. תמר- זה באמת משמח, גם שכותבים אנשים לא רק מהמערכת, וגם שהפאזל הוא במה לשיתוף בחוויות משמעותיות כאלו. כתבת גם על דברים שנהנית מהם וגם על קשיים אז ממש נתת לנו הרגשה שקצת היינו איתך בטיול... וזה אחלה! והתרגיל 'בדד' הזה נשמע לי ממש מעניין.

8. שמח שנהנית בטיול, זרך אגב אני מקווה שהתלמידים הרגילים בתמונות יודעים שהעלית תמונות שלהם לעיתון