יום ראשון, 6 במרץ 2016

מדור קולנוע וטלוויזיה: כתבת אורח- לוסי (2014) Lucy מאת ליאל מויאל

שלום לכולם. כאן גדעון שדה עם כתבה ששלח לי ליאל. זאת כתבת האורח השנייה שאני עושה אז אל תשפטו את ליאל.

ערך: גדעון שדה

שלום לכולם וברוכים הבאים לכתבה הראשונה שלי אי פעם בעיתוננו (איזו התרגשות!).
הכתבה שלי מדברת על סרט נהדר של הבמאי והתסריטאי לוק בסון (שמפורסם על איזה סרט צרפתי אחד בשם La Femme Nikita ממה שגדעון אמר לי).


ועכשיו לסרט:

סרטו של לוק בסון "לוסי" מראה לנו מה קורה כשאישה אחת מממשת את מלוא היכולת במוח האנושי. למרות העלילה המופרכת, התוצאה קצבית ומהנה.

הסרט סובב סביב הנושא שאיתו בסון מזוהה בהרבה מסרטיו והוא הנושא של העצמה נשית. למרות שבסרטיו הקודמים ההעצמה הנשית הייתה מזווית רומנטית, בסרט הזה המושג הוא על גבול הבדיחה בעיניי (העצמה נשית זה דבר מעולה אבל לא צריך להגזים בסון!).

הסרט נפתח כאשר אנו רואים את לוסי (סקרלט ג'והנסון) ואת החבר שלה (שאת שם השחקן אני לא זוכר), עומדים בפתח בית מלון בטייוואן, כאשר הוא מנסה ובסוף גם מצליח לשכנע את לוסי להפקיד מזוודה שתוכנה לא ידוע בנקודה זו בקבלה לידיו של מר ז'אנג. מהלך זה מתגלה כטעות מכיוון שהחבר נורה למוות משום מה ולוסי נחטפת ע"י בריונים טייוואנים ותוכן המזוודה, סמים נדירים שמגבירים את פעילות המוח, מושתל במעיים של לוסי. ומפה ועד סוף הסרט- אקשן מטורף!!!

בשביל לדעת מהו האקשן עליכם לצפות בסרט כי אני לא הולך להרוס לכם את חווית הצפייה בסרט.

ביקורת

לוק בסון ניסה להעביר דרך המסר את הנושא של העצמה נשית. רק נראה לי שהוא ניסה יותר מדי כי אישה שהופכת לסוג של אלוהים לאחר ספיגת סמים בגופה זה די מוגזם.
הסרט הוא סרט אלים מאוד עם הרבה יריות ודם ולכן אינו מתאים לכולם.

ציון: בעיניי הסרט הזה ראוי לשבחים רבים ולכן אצלי הוא יקבל 8.5 מתוך 10.

שלכם, ליאל מויאל.

הוספת העורך: אני ראיתי את הסרט והוא מאוד מוגזם ומהנה עד לנקודה מסויימת שלוסי כבר יכולה להביס פלוגות שלמות של יריבים בהרמת יד ואז כל המתח נגמר ולא הכי אכפת לך ממנה כבר כי היא לא בסכנה יותר, אין לה יריב שווה בכוח.
אני נותן 7.4 מתוך 10.

13 תגובות:

  1. אחלה כתבה ליאל, אני מקווה שתעלה עוד כתבות לפאזל

    השבמחק
  2. אני ראיתי את הסרט הזה ביחד עם אחותי הקטנה ובת דודתנו הקטנה בראשון לציון לפני כשנה. אחרי הסרט חשבתי לעצמי "מה היה קורה עם משהו במציאות קיבל כוחות כאלה ויכל לשלוט בעולמנו?" (*צמרמורת* X_X). כתבה טובה ליאל, אשמח ליראות עוד כתבות ממך.

    השבמחק
  3. אני הסרט מעניין גבר יקיר משה שם טוב

    השבמחק
  4. אני הסרט מעניין גבר יקיר משה שם טוב

    השבמחק
  5. יופי של כתבה ליאל, הסרט היה ממש מותח ומאוד קטלני. ובאמת ראיתי את הסרט בעצמי. אין לי מילים.

    השבמחק
  6. ליאל, אני שמחה מאוד לראות שאתה כותב לפאזל. אתה כותב בהומור ובאופן מעניין. מרשימה גם היכולת שלך לראות מה טוב בעיניך בסרט ומה פחות. תמשיך לכתוב!

    השבמחק
  7. תודה על התגובות! אני כבר עכשיו עובד על כתבה חדשה שככל הנראה תפורסם בימים הקרובים.

    ליאל מויאל

    השבמחק
  8. גם אני שמחה לראות אותך פה... ואת נסי מגיב! המון חידושים. חשבתי שזה ממש מתאים הנושא של העצמה נשית ליום האישה שזה היום! אז סחתין על הטיימינג. כתבת מקסים וכיף שאתה מכין עוד הפתעות

    השבמחק
  9. כייף היה לקרוא כתבה שלך בפאזל. ניסחת מצוין את הכתבה. מניחה שרבים מאוהבי הז'נר ישמחו לצפות בסרט. לי קשה עם סרטים רוויי אלימות.
    כול הכבוד - המשך לכתוב!
    יעל דגן

    השבמחק
  10. כייף היה לקרוא כתבה שלך בפאזל. ניסחת מצוין את הכתבה. מניחה שרבים מאוהבי הז'נר ישמחו לצפות בסרט. לי קשה עם סרטים רוויי אלימות.
    כול הכבוד - המשך לכתוב!

    יעל דגן

    השבמחק
  11. ליאל אם אתה תפרם כתבה נוספת, תדאג להשים תמונת שער בפעם הבאה

    השבמחק
    תשובות
    1. זו הייתה טעות שלי שלא שמתי תמונת שער.

      מחק
  12. נראה לי שראיתי את הסרט בשישי בלילה עם אחי, סרט טוב

    השבמחק