יום שני, 7 במרץ 2016

מדור הספר: מיזרי מאת גדעון שדה

שלום לכולם, כאן גדעון מודיע שמדור הספר חזר! אני פה מביא כתבה על ספר שסיימתי ומקווה שתאהבו אותו.

הספר של היום הוא ספר משנות ה-80 ומתאר סופר שעבר תאונה במהלך סופת שלגים בקולורדו וניצל בעזרת המעריצה מספר 1 שלו. הבעיה היא שהמעריצה היא אחות לשעבר, סוציופתית עם מספר רב של מחלות נפש והיא לא אוהבת את ספרו החדש של הסופר ששבר את רגליו בדרכים שלא בטוח שיהיה אפשר לרפא.
הנה הדובדבן על הקצפת... מי כתב את הספר? כמובן זה לא אחר מאשר סטיבן קינג. סטיבן. פ*****. קינג. תהנו...

  
עלילה: עלילת הספר מתרחשת במיין! האמת שלא. היא מתרחשת בהרי קולורדו, כמו "הניצוץ", ויש שם אפילו אזכור ל"הניצוץ". בהרי קולורדו נוסע סופר הנובלות פול שלדון שידוע ברומנים מסדרת ספרים בשם "מיזרי" והוא סיים לכתוב ספר חדש שלא קשור לסדרת ספרים זאת. במהלך סופת שלגים הוא נופל מהכביש התלול ומתרסק עם מכוניתו ושובר את רגליו בצורה מזוויעה. חייו ניצלים ע"י אנני ווילקס, אחות בשנות הארבעים לחייה שמעריצה את ספרי מיזרי ולכן קוראת לעצמה מעריצתו מספר 1 של שלדון. בביתה הוא מתמכר לתרופות נגד כאבים והכל טוב ויפה עד אשר היא מסיימת לקרוא את ספר מיזרי החדש שפרסם פול לפני שכתב את ספרו החדש ביותר שלא פרסם עדיין. אז מתגלה כל הבעיות הנפשיות שלה ועד כמה היא מסוכנת וזה לא מראה יפה. היא מחריכה את פול לשרוף את ספרו החדש שרק סיים ולכתוב לה ספר חדש מסדרת "מיזרי" שיהיה מיועד רק בשבילה ומפה מתחילים הדברים להתגלגל.

הספר הוא ספר טוב מאוד, מותח ובהחלט אלים (ספוילר, היא חותכת לו כף רגל עם גרזן). הסרט שמבוסס על הספר עם קאתי בייטס וג'יימס קאן היה מעולה ומפחיד ביותר, אחד הסרטים היחידים שהצליחו להפחיד אותי ממש בשנים האחרונות.

הספר הוא לא לכולם כי הוא מאוד איטי אבל הסיום שלו פנטסטי. מאוד מציע לקרוא את הספר ואז לראות את הסרט. ולשירי קוגן, תקראי את הספר.

מה אני אוהב: כל התיאורים של אנני ומעשיה וכל המחשבות של פול וניסיונותיו להערים עלייה וכל האטמוספירה של הספר היא פשוט נהדרת. גם אין שום דבר על טבעי כמו ברוב ספרי סטיבן קינג. לדעתי זה ספר טוב מאוד בדיוק כמו "הניצוץ" ו"קארי" וממליץ לכולם לכתוב אותו.

מה לא אהבתי: שהקצב לא עקבי ויכול להיות איטי מאוד או שהוא עובר מאוד מהר (קצב הקריאה אני מתכוון). זה קצת גרפי מדי ואנני נראה שהיא כל הזמן מנצחת ועד סוף הספר זה מאוד מעצבן לראות אותה חומקת מהכל, נחמד לראות עד כמה היא חכמה אבל עדיין.

לסיכום, פ** סטיבן פ***** קינג ותקראו את הספר. עד לשבוע הבא, ביי ביי.

5 תגובות:

  1. מיין! מיין! מיין של סטיבן קינג! אוקיי ברצינות הייתי חייב כי יש לקינג ממש fetish עם מיין.

    השבמחק
  2. כמו בסרטי האימה שאתה מתאר- גם כאן כנראה לא אקרא את הספר... אבל תודה שאתה מרחיב את הידע הכללי שלי

    השבמחק
  3. סליחה זאת נעה... בטעות נשלח מהפרופיל של הבן שלי :)

    השבמחק
  4. סליחה זאת נעה... בטעות נשלח מהפרופיל של הבן שלי :)

    השבמחק
  5. את הסרט ראיתי לפני שנים רבות אפילו פעמיים. אכן סרט אימה ועם זאת מותח מאוד ועשוי היטב.
    מסקרן מאוד לקרוא את הספר. על פי המלצתך בהחלט כדאי. אעשה זאת בזמני החופשי.
    יעל דגן

    השבמחק