יום שישי, 12 בפברואר 2016

טיול שנתי י"ב בהרי אילת,2016 \ מאת סאם קטז

Image may contain: 1 person, mountain and outdoor

"וַיִּקְחוּ כָּל-עַם יְהוּדָה אֶת-עֲזַרְיָה, וְהוּא בֶּן-שֵׁשׁ עֶשְׂרֵה שָׁנָה; וַיַּמְלִכוּ אֹתוֹ תַּחַת אָבִיו אֲמַצְיָהוּ. הוּא בָּנָה אֶת-אֵילַת וַיְשִׁבֶהָ לִיהוּדָה אַחֲרֵי שְׁכַב-הַמֶּלֶךְ עִם-אֲבֹתָיו."

( מלכים ב : י"ד כ"א )

שלום לכם קוראים וקוראות יקרים ויקרות, היום אני רוצה לשתף אתכם על הטיול השנתי בהרי אילת שבו אני ויקיר יצאנו, אני מאוד שמח שיצאתי לטיול. זה היה טיול מאתגר וכפי מאוד. זו הפעם האחרונה שאני יוצא לטיול הזה עם חברי משכבת כיתה י"ב שהייתי איתם עוד מהמסע לפולין. הם מכירים אותי ואני מכיר אותם. קשה לי להיפרד מהם וזה הפך את הטיול למאוד מחבר וחשוב עבורי. גם מבחינת המסלול זה הטיול הכי טוב שהייתי בו אי פעם.

לסיכום אני ממליץ לכם לקרוא את יומן המסע שכתבתי, אולי זה יעשה גם לכם חשק לצאת לטיול הזה בעתיד. למרות שיש ביומן גם דברים אישיים שלי וגם הרבה פרטים טכניים, אני חושב שכדאי שתדעו כי זה יעזור לכם להבין איך ייראה הטיול בשטח. ולפני שאני אספר לכם על הטיול, קודם אני אתן הקדמה קצרה על הרי אילת : הרי אילת היא קבוצת הרים הקרויה על שם העיר אילת ורוב ההרים נקראים על שמות מלכי יהודה כגון: הר יהושפט, הר שלמה, והר חזקיהו, הציטוט שלקחתי מהתנ"ך כי זה מזכיר את האזור של אילת כי מוזכרת בתנ"ך ולכן הבאתי אותו. שתהיה לכם קריאה נעימה.

היום הראשון ( 8.2.16 ) :

אחרי נסיעה די ארוכה אנחנו עשינו הפסקה לעשרים דקות בשביל לעשות את צרכינו + לקנות קצת אוכל ואחרי זה עלינו לאוטובוס והמשכנו בנסיעה. אחרי הנסיעה ירדנו מן האוטובוס ולקחנו את הציוד שלנו לאוטובוס השני. אחרי זה עלינו על הר שאת שמו אני לא זוכר, ההליכה הייתה די מאתגרת מידי פעם עשינו הפסקות ועשינו הפסקת צהריים לכמה דקות ואני לקחתי שתי אבנים למזכרת וגם החבר'ה צחקו קצת. וגם צילמתי מהטלפון שלי את הנוף של מפרץ אילת, והמדריכה ( קוראים לה שירה ) מצאה חמישים שקל ושמרה אותו לעצמה.  אחרי הליכה ארוכה מאוד הגענו לחניון וסדרנו את האוהלים שלנו וזהו.

היום השני ( 9.2.16 ) :

ביום השני התעוררנו ופרקנו את האוהלים שלנו ואת הציוד שמנו ליד האוטובוס + אכלנו ארוחת בוקר טובה. אחרי זה המשכנו ללכת במסלול שלנו ובדרך היו עליות קשות ועשינו לנו ארוחה טעימה. ואחר כך עברנו עלייה ארוכה ומעייפת עד שהגענו לפסגה השקפת לפרץ אילת והיו כמה חבר'ה שעשנו סלפי אחד עם השני איזה תלמיד אחד שאל את המדריכה : "מתי נגיע לים בשלב שהוא ?". ואחרי זה הייתה לנו ירידה מאוד ארוכה עד שהגענו למקום שנקרא "גיא האבוד" ולפני זה המדריכה שלנו הקריאה לנו שני קטעי מקור שאותם אני לא זוכר, חוץ מי זה שכאבו לי  מאוד הכתפיים. ואחרי זה עצרנו ליד עץ קטן ובו עשינו ארוחת צהריים נחמדה. ואחרי הליכה ארוכה מאוד הגענו לחניון ובדיוק שגמרנו לבנות את האוהלים איזה פקח אחד רצה שנזוז כי הייתה קבוצה אחרת שרצת את האזור שלנו כדי לעשות רחצות, היה עימות שקט שבו הפקח ניצח ונאלצו לעבור מקום וחלק מן התלמידים כעסו על אותו פקח. ואז הרכבנו את האוהלים שלנו ואחרי זה אכלנו ארוחת ערב ומשם כל תלמיד\ה הלך\הלכה לישון באוהל שלו\ה.

היום השלישי ( 10.2.16 ) :

ביום השלישי התעוררנו ופרקנו את האוהלים ( אני ויקיר הספקנו כבר לפרק לפני כולם ) ואחרי זה הלכנו להר שלמה ובדרך ראינו יעילים על גבעה קטנה. עשינו הפסקה לכמה דקות ובה שני תלמידים עשו חיקוי של החיזור שלהם ואיזה תלמיד אחד אמר : "בוא נראה להם איך לחזר". והמשכנו ללכת עד שהגענו לאיזו עלייה ועברנו אותה בשלום ועשינו ארוחת בוקר טובה וגם היה קר בבוקר. ואחרי זה המשכנו ללכת ובכל פעם ופעם הייתה עלייה עד שהגענו לפסגת הר שלמה בשביל לנוח קצת וגם חכינו לאחרונים ואחרי זה הייתה לנו עלייה והיא הייתה מאוד קשה עד שהגענו לפסגת הר שלמה וגם צפינו על הנוף של מפרץ אילת וגם קר מאוד על הפסגה הזו. ואחרי זו הייתה ירידה ארוכה ואיטית כי כמה תלמידים מנעלה עקפו אותנו ובמהלך הירידה כבאו לי מאוד כפות הרגליים והכתפיים עד שהגענו לסיום ועשינו ארוחת צהריים טובה מאוד במו ידינו. אחרי הליכה ארוכה ומעייפת כל אחד\ת סידר\ה את האוהל שלו\ה וכמובן כל התלמידים והתלמידות רצו לכיוון השקעים כדי להטעין את הנייד שלו\ה ראשון לפני שהאחרים ייקחו. אחר כך עשינו מדורה וישבנו במעגל סביב המדורה ובה כל אחד\ת סיפר\ה חווית הצלחה שלו\ה בטיול ( כולל אותי ואת יקיר ), ואחרי זה אכלנו ארוחת ערב ולבסוף כל אחד\ת הלך\הלכה לישון באוהל שלו\ה.

היום הרביעי והאחרון ( 11.2.16 ) :

ביום הרביעי התעוררנו מאוד מוקדם בשעה חמש, ואחרי זה פרקנו את האוהלים שלנו וכמובן אכלנו ארוחת בוקר מצוינת וגם כל אחד\ת הכין\הכינה לעצמו\ה כריך לבוקר וקצת היה קר בבוקר בהרי אילת. ואחרי זה ישבנו במעגל והמדריכה סיפרה לנו על המסלול שנלך בו וגם שחקנו חבילה עוברת. ואחרי זה הייתה לנו עלייה די קצרה וחצינו מצד הכביש ועצרנו בפינה והמדריכה סיפרה לנו סיפור מצחיק, ואחר כך המשכנו ללכת עד שהגענו לצינור ועברנו אותו בשלום עשינו ארוחת הפסקה לכמה דקות כי אנחנו חכינו לאחרונים. ואחת מן התלמידות קראה לי חמוד, היא שאלה אותי עם זה לא מביך אותי ואמרתי לא ותודה על המחמאה. אחרי זה עברנו במעבר צר וכמובן עברנו אותו בהצלחה והגענו לצד השני והיה שם צינור וגם אותו עברנו בקלות כי הוא היה קצר. ואחרי זה המשכנו עד שהגענו לירידה קלה וכולם עברו אותה, ואחר כך הייתה לנו עלייה מאוד קשה עד שלבסוף הגענו לפסגה וכמובן עשינו הפסקה לכמה דקות. וגם ראינו את הגבול בין ישראל למצרים. אחר הליכה ארוכה ומעייפת ( היו עליות וירידות ) אנחנו סוף סוף הגענו לאוטובוס ונסענו הביתה, הסוף.

לסיכום :

היה לי מאוד כיף בטיול הזה, אני חייב לומר שזה הטיול הכי טוב שאי פעם יצאתי מכל הטיולים האחרים שיצאתי בהם ואני מאוד ממליץ לאלו שיעלנו לכיתה י"ב בשנה הבאה לעשות הרבה כושר במיוחד ברגליים בעיקר כי את רוב המסלולים בצענו ברגליים. מקווה שנהניתם מהקריאה ושתיקחו את העצות שלי ושהטיול יהיה לכם קל בזכות הכושר שתעשו לקראתו.

הנה סרטון נחמד לצפייה + הנה תמונות מהטיול :

Image may contain: 4 people, including Sam Kataz

Image may contain: 3 people, sky and outdoor

Image may contain: 2 people, sky and outdoor

Image may contain: sky and outdoor

Image may contain: 2 people, mountain and outdoor

Image may contain: mountain, sky and outdoor

Image may contain: cloud, sky, mountain and outdoor

Image may contain: mountain and outdoor

Image may contain: one or more people, mountain, sky, outdoor and nature