יום חמישי, 11 בפברואר 2016

מדור קומיקס ואנימציה או מדור מאנגה ואנימה? מאת יונתן רוף

שלום לכל הקוראים היום נעשה משהו קצת שונה...
היום נסביר לכם מה ההבדל בין מאנגה לקומיקס ומה ההבדל בין אנימה לאנימציה רגילה.

קריאה נעימה

קודם כל, אנימציה ואנימה הם אותו הדבר, כמו שמאנגה וקומיקס הם אותו הדבר. מאנגה יפנית זה קומיקס שלרוב יש בו מספר רב של פרקים הקשורים לעלילה ספציפית שקשורה לעלילה מתמשכת גדולה בעוד בקומיקס כמו בארה"ב יש מספר סיפורים עם אותם דמויות ביקום גדול אחד שאין הרבה המשכיות, כלומר אין עלילה אחת גדולה שמשלבת את כל הסיפורים.
דוגמאות לקומיקס אמריקאי הם אקס-מן, סופרמן, דדפול, ספיידרמן ועוד. דוגמאות למאנגות הן וואן פיס, נארוטו, מתקפת הטיטאנים ועוד רבים.
ההבדל הגדול בין המאנגה היפני לקומיקס האמריקאי (בעיקר) הוא העיצוב של הרקע, הדמויות (מראה גוף, עיניים, שיער ועוד...) ולפי דעתי לקומיקס אמריקאי יש מראה מחוספס וגס (בציור לא בשפה) בעוד במאנגה סגנון הציור הוא חלק, נקי וחד.
רוב הזמן בטלוויזיה היפנית, סדרות אנימה הן מבוססות על מאנגות קיימות ולרוב הן עיבוד מהקומיקס למסך הטלוויזיה והן מסתמכות על המקור עד כדי כך שהם מייצרים פרקים הלא נמצאים בחומר המקור (פילרים).

המראה היותר חלק של מתקפת הטיטאנים

סופרמן בימים המוקדמים




















אני מקווה שזה הסביר לכם את רוב מה שלא הבנתם לגבי מה זה אנימה ומאנגה ואני מקווה שהתעניינתם ושזה עזר לכם, ואם לא אז לא הייתם חייבים לקרוא את הכתבה! הייתי רוצה להודות לגדעון שעזר לי בכתיבת הכתבה.

8 תגובות:

  1. כתבה יפה ההסבר שלך היה מאוד מעניין. בר.

    השבמחק
  2. ממש תודה על ההסבר!! זה עשה לי קצת סדר... אז אחרי שהתחלתי להבין את ההבדלים בין אמריקאי ליפני- מעניין אותי מה אתה מעדיף?
    ובכל אופן - אחלה שכתבת את השם שלך למעלה, וגם שנעזרת בגדעון...

    השבמחק
    תשובות
    1. אני שמח שנעזרת במידע.
      אני אישית מעדיף את סגנון הציור של אנימה ומאנגה כי כמו שכתבתי זה יותר חלק וחד ויש המון פרטים בציור.

      מחק
    2. יונתן, כתבת מאוד יפה את הכתבה, ההסבר שלך ברור ומארגן את המידע. כל הכבוד, כייף לקרוא

      מחק
  3. לדעתי ההסבר בכתבה היה מאוד טוב המראה את ההבדלים הנחוצים. לדעתי ההבדל בסגנון הציור בין אנימה ומנגה לעומת אנימציה וקומיקס אמריקאים זה איך שמציירים את העיניים עם המון פירוט במנגה ובאנימה.

    השבמחק
  4. אפשר להוסיף?
    הבדל חשוב בין מנגה ואנימה (יפנית) לבין קומיקס ואנימציה (מערבי) בנוסף לסגנון האומנותי הוא קהל היעד.

    קומיקס ואנימציה מערביים בדרך כלל פונים לילדים ובני נוער. כמובן שלא חסרים הבדלים שפונים למבוגרים, אך ברוב המקרים התוכן מכוון לקהל צעיר או לכל המשפחה.

    מנגה ואנימה לעומת זאת הרבה יותר רחבים בתוכן וקהל יעד. קיימים אלו שפונים לילדים (מומינים, פוקימון) ודי דומים למקבילה המערבית. אולם רוב המנגה והאנימה פונים לבני נוער ומבוגרים, ולא מתביישים לעסוק בתוכן שיוצרים מערביים רק עכשיו נוגעים בו, כגון אלימות, אימה, סקס, פוליטיקה, רומנטיקה, מחלמות ועוד. בשל חוקי צנזורה בטלוויזיה היפנית, גרסאות מנגה לסדרה בדרך כלל יותר בוטות עם התוכן האלים ו/או מיני שהן מציגות.

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה שהוספת חומר חשוב שלא ידעתי או שלא ידעתי עד כמה זה חשוב ושכמעט ולא ידעתי על החלק הזה כלום. אני שמח שהוספת כי זה מאוד נכון. מנגות שאני קורא יש הרבה יותר דם מבאנימה ולרוב עושים משהו במנגה שהאנימה שינה מסיבות שונות ויש מקרים שהאנימה חייבת לשנות מהמקור (Fairy Tail וכל ה-fanservice שלו) וזה מאוד מוצדק.

      נ.ב. שמח שהגבת שוב ושתגיב לעוד כתבות בעתיד.

      מחק
  5. אני אוהב יקיר משה שם טוב

    השבמחק