יום ראשון, 14 בפברואר 2016

מדור קולנוע וטלוויזיה: ספיישל לחג האהבה: פרל הארבור (2001) Pearl Harbor

מאת גדעון שדה

שלום קוראים. כאן גדעון שדה עם החלק הראשון/השני של ספיישל חג האהבה במדור קולנוע (תודה יהונתן שאתה עושה סרט לכבוד חג האהבה כי זה נתן לי את הרעיון הזה) ואני מציג לכולכם סרט רומנטי מלא אהבה ואוקיי שיקרתי הסרט נוראי. היי רגע נחשו מי עשה את הסרט! נחשו, נחשו..... אוקיי התשובה היא מייקל ביי. פ**. עכשיו אני עושה סרט גרוע ויהונתן עושה סרט טוב, אז תקראו את שלו אחרי שלי כדי להוציא לכם את הטעם הרע של מייקל ביי מהפה.


עכשיו לפני שנמשיך קצת היסטוריה. פרל הארבור הוא נמל בהוואי אשר שם היה בסיס צי ימי של ארה"ב. לפני ובמהלך מלחמת העולם השנייה היה מתיחות גבוהה בין ארה"ב ויפן עקב ניסיון השתלטות של יפן על אזורים בסין. ארה"ב עשו חרמים כלכליים על יפן במספר דרכים ועוד פעולות שונות אשר הגבירו את המתח. ב-7 בדצמבר 1941 הופצץ פרל הארבור ע"י התקפה אווירית של יפן, דבר שהכניס ארה"ב סופית למלחמת העולם השנייה. היו אלפי הרוגים ולפחות שבועיים אחרי כן רוב האמריקאים ממוצא יפני הוכנסו למחנות ריכוז עד להפצצות בהירושימה נגסקי ב-1945. אם אתם יכולים לנחש, מייקל ביי לא עשה שחזור שהיה ממש מותאם להיסטוריה ויותר פגע בכך שריפרף על האירוע בשביל להתרכז במשולש אהבה משעמם עם דמויות פיקטיביות! סליחה אני מצטער זה לא היה במקום.

FTM: F*** This Movie


 עכשיו, העלילה מספרת על שני חברי ילדות המצטרפים לצבא כטייסים: רייף (בן אפלק לפני שמצא את מקומו והפך לבמאי או לבאטמן) ודני (ג'וש הארטנט) בזמן מלחמת העולם השנייה. במהלך שרימה בבדיקת עיניים, רייף מתאהב באחות יפה בשם אוולין (קייט בקינסל) והשניים מתאהבים ויוצאים יחד לתקופה ממושכת עד אשר רייף מתנדב להילחם באירופה בנאצים, בעוד הוא משקר לאוולין שזו הייתה הוראה ושחייבו אותו להילחם באירופה. כאשר נדמה שרייף מת, דני מנחם את אוולין ולאחר תקופה ממושכת הם יוצאים יחד, בדיוק שרייף במרבה הפלא חזר לתפוס אותם יחד ולהתחיל משולש אהבה ולא להיות על הספינות בזמן המתקפה על פרל הארבור. זהו מחצית מסרט של 3 שעות. אם אתם רוצים לראות את החצי השני תראו בעצמכם.

מה אהבתי בסרט: המשחק היה בסדר פחות או יותר. הצילומים היו טובים והסצנה של התקיפה עשוייה טוב.

מה לא אהבתי בסרט הזה: העלילה משעממת והסרט הוא יותר מדי ארוך ועוד יותר מדי מלודרמטי. מבחינת עלילה לסצנת ההפצצה לא הייתה חשיבות כי לא אכפת לנו מאף אחד מהדמויות חוץ מהדמויות הראשיות שבקושי נמצאות בסצנה! הסרט מלא קלישאות ומסר פטריוטי רגיל של מייקל ביי ושוב זה משעמם. הדיאלוגים די מעצבנים וזה שיש משולש אהבה הופך את זה ליותר מעצבן ולא ברומנים לנוער כמו דמדומים, משחקי הרעב ועוד זה לא עושה את זה ליותר טוב, זה פשוט מעצבן. סיפורים טובים לא צריכים משולשי אהבה!

F*** it! השיר הבא ממחיש את הרגשותי לסרט טוב מאוד.

עכשיו אני מקווה שלמדתם שפרל הארבור (2001) גרוע. לסיום אני מקווה שתהנו מהכתבה ומהכתבה של יהונתן. נתראה בשבוע הבא. ביי ביי.


7 תגובות:

  1. משולש אהבה בזמן מלחמה? גם היא נלחמת איתם?

    השבמחק
    תשובות
    1. לא, היפנים רק יורים על המקום בו היא נמצאת. הסרט נוראי ומשולש האהבה תורם הרבה לשיעמום של העלילה.

      מחק
  2. זוכרת שאני דווקא נהניתי מאוד מהסרט ובעיני הוא היה סרט טוב.
    תמונות ההרס וההרג מפרל הארבור בהחלט עוררו בי עצב ותחושה קשה למרות שהגיבורים לא נטלו בהם חלק מרכזי. האם הסרט זכה באוסקר?

    השבמחק
    תשובות
    1. כן לצערי. הסרט זכה בעריכת הסאונד הטובה ביותר וגם היה מועמד לגולדן ראסברי- הפרס לסרטים הכי גרועים בשנה.

      מחק
  3. אחלה כתבה, ואני מזמן ראתי את הסרט הזה

    השבמחק
  4. אז גדעון... קודם כל סחתין על הז'אנר!! שמחה שהגעת גם לדרמה! זה אמנם נשמע כמו שילוב של סרט דרמה עם סרט פעולה אבל זה ממש קרוב... אני לא כ"כ אוהבת סרטים על מלחמות, ובעיקר לא אוהבת סרטים ארוכים! איכשהו הם תמיד נראים לי לא מספיק ערוכים... ואחרי הביקורת שלך- בכלל כנראה שלא אזכה לראות את הסרט הזה. אז תודה על זה!

    השבמחק
    תשובות
    1. אל לא דבר נועה. סרט ארוך מדי ומשעמם מדי. אני שמח שמישהו לא ירצה לראות את הסרט אחרי הכתבה וגם יש את הכתבה של יהונתן בשביל להוציא את הטעם הרע.

      מחק