יום רביעי, 27 במאי 2015

מדור קולנוע: חודשיים אימה: הניצוץ (1980) (The Shining)

שלום לכולכם וערב מצוין לכל חובבי האגרוף והקולנוע!!!! יש לנו קרב פסיכי ומטורף ביותר!!!!!! בפינה השמאלית: הוא אמן ויזואלי מופלא, בין הטובים ביותר בתחומו, פרפקטציוניסט מטורף ופסיכופת סדיסט חסר שפיות!!!! קבלו במחיאות כפיים את סטנלי קובריק!!!!!!!!!!!! ובפינה הימנית: הוא סופר של ספרי אימה מדהים, ספריו מצוינים והוא מטורף שאוהב מאוד את הסרט "מוות אכזרי"!!!! (שדרך אגב כולל סצנה של אישה שנאנסת ע"י עצים ששדים השתלטו עליהם) קבלו את האחד והיחיד, סטיבן פ***** קינג!!!!!!!!! ובאמצע לחטוף את כל האגרופים עומדת שלי דובאל, השחקנית הראשית של הסרט שאבקר היום, שבמהלך הצילומים עברה עינויים נפשיים חמורים מצד קובריק!!!!!! באו לתת לטבח להתחיל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

הסרט של היום הוא אחד מהסרטים שהכי חיכיתי לעשות: "הניצוץ" משנת 1980 אשר מבוסס על ספר עם אותו שם שנכתב ע"י סטיבן קינג ונעשה בו שינוי עצום מהספר: יותר פסיכולוגיה ופחות אלמנטים על-טבעיים. הרבה פחות אלמנטים על-טבעיים. דבר שמאוד, אבל מאוד הכעיס את סטיבן פ***** קינג.
  אזהרה, הסרט לא מומלץ לנערים או לאנשים שנגעלים מעירום, כי יש מעט מאוד עירום נשי, אבל זה דוחה אותי מאוד, אחד שמאוד, אבל מאוד לא אכפת לו מעירום נשי. טוב, אה... בואו נעבור לעלילה.
העלילה מספרת על משפחה של בעל בשם ג'ק טורנס, בגילומו של ג'ק ניקולסון (שלמי שלא זוכר, הוא די מטורף בעצמו ויש כמה אנשים בהוליווד שמפחדים להרגיז אותו, והיה חבר של מישהו שהשתמש בבית של ניקולסון לאנוס נערה בת 13 בזמן שג'ק היה בחופשת סקי עם חברתו ואם אתם יכולים לנחש, הוא הולך קצת להשתגע בסרט), אשתו וונדי טורנס, המגולמת ע"י שלי דובאל, אשר עברה עינויים קשים בידיו של קובריק, ובנם דני טורנס, המסתיר מהם את יכולותיו הטלפתיות שהוא לא ממש יודע עליהם (בספר הם מאוד חזקים שהוא יכול להמיס למישהו את המוח רק מלחשוב על משהו מאוד חזק). הם הולכים במהלך חורף שלם לקולורדו לשמור על מלון עתיק ופופולרי עם עבר קצת אפל, בעוד ג'ק מנסה לחזור לכתוב מחזות. לאת לאת, העבר של המלון מחלחל לעבר המשפחה ומשגע את ג'ק עד אשר הוא מנסה לרצוח את משפחתו, אך הם מצליחים לברוח ממנו והוא קופא למוות בניסיון להרוג את בנו.



אני מאוד אוהב את הסרט וחושב שבתור סרט אימה פסיכולוגי, הוא עושה עבודה נהדרת בחלק הפסיכולוגי, עם מעט שילוב של אלמנטים על-טבעיים כמו רוחות רפאים. השינוי שבית המלון אינו ישות חייה שרוצה להרוג את דני כדי לשאוב את כוחותיו הרגיז מאוד את סטיבן פ***** קינג והוא עשה גרסה משל עצמו כעשור אחרי הסרט הזה.

ועכשיו לחלק שהכי רציתי לדבר עליו, מה ששלי דובאל הייתה צריכה לעבור במהלך הצילומים של הסרט הזה. מה שמצחיק זה שניקולסון וקובריק רצו שהילד יחשוב שהסרט הוא קומדיה ולא אימה ועשו דברים מאוד מצחיקים לייצר את האשליה ההיא. דובאל סבלה במהלך כל הצילומים מסביבה שהייתה עוינת כלפיה, לפי איך שקובריק רצה. הוא גם כל הזמן צעק עליה והלחיץ אותה לרמה שהשערות שלה נשרו והתחילו להיות קצת אפורות, והיא הייתה בשנות השלושים לחייה!!! כל מה שקובריק רצה זה שהפחד שהיא תראה על המסך יהיה אמיתי והוא הצליח, היא מאוד פחדה, פלוס זה לא עזר שעבד איתה אדם שאולי לא הכי שפוי בעצמו עקב מעשה לא חוקי של חבר שלו, רומן פולנסקי (שאנס את הבת של ידידה שלו, שהייתה בת 13 דרך אגב.) וגם שקובריק חייב אותה ואת ג'ק ניקולסון לעשות 127 טייקים של סצנה אחד, לרוב בגלל שהוא חשב ששלי דובאל לא עושה כמו שצריך. אז כן, כל חווית הצילומים היה בשבילה סיוט.



טוב, כאן אני מסיים להשבוע כשאני מתחיל רשמית את שנות השמונים!!!!!!!! עידן תור הזהב של סרטי ה-Slasher, מסרטי אימה טובים ומותחים כמו "סיוט ברחוב אלם" ו"יום שישי ה-13" לסרטים סבירים. העידן כולל לא הרבה סרטים שאני רוצה לדבר עליהם, אבל אחד מהסרטים שהכי רציתי לדבר עליהם יהיה בשבוע הבא.

גדעון שדה, כתב מדור הקולנוע.

14 תגובות:

  1. שיט! שיט! שיט! אני השתמשתי בכלי שנראה כמו דף חצוי, אבל זה לא עבד שוב? לעזאזל!!!
    אוי סליחה, אני מקווה שאתם נהנים בקריאה ותגיבו לי כי אני מאוד מצפה לתגובות שלכם.

    גדעון שדה.

    השבמחק
  2. http://megashare.sc/watch-carrie-online-TnpNNE9BPT0 זו הגרסה החדשה של קארי

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה סאם אבל מה חשבת על הכתבה הזאת?

      גדעון.

      מחק
  3. I don't want to hurt you; I just want to bash your brain out
    שורה גאונית כרמל

    השבמחק
    תשובות
    1. כרמל, שורה טובה מאוד, עם זה אני מסכים. אבל... הוא אומר: "I just want to bash your brains, Iwant to bash it right the fuck in" אבל זאת באמת שורה נהדרת מסצנה נהדרת שלקח 127 טייקים כדי לצלם אותה.

      גדעון.

      מחק
  4. תשובות
    1. תודה סאם, תראה את הסרט בבקשה.

      גדעון.

      מחק
  5. הטריילר היה מצמרר, ראיתי רק חלק מסצנת העטלף כי זה מפחיד אותי מאוד, אני מעדיף שלא לראות את כל זה. חוץ מזה, מה ששלי דובאל עברה זה היה אכזרי, אף אחד לא אמור לחוות דבר כזה בצילומים, ועוד מאחורי הקלעים של הסרט!!!!

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מסכים עם האמירה שזה היה אכזרי אבל זה מה שפעם היו עושים כי זאת הטכניקה אולי הכי יעילה לגרום למשחק של שחקן/שחקנית להיות הכי משכנע שאפשר, כי הוא/היא לא מעמיד/ה פנים אלא חווים את זה באמת והכל אמיתי, לא משחק, ולכן עשו את זה. אני חושב שצריך להיות משחק כזה וחושב שאולי הדרך הזאת היא היחידה להוציא את זה, עד כמה שזה אכזרי. אך אני מבין עד כמה זה לא מוסרי.

      גדעון.

      מחק
  6. גדעון היקר, כמו שכבר אמרתי לך אני ממש מחכה שתעבור לז'אנרים של סרטים שיותר מעניינים אותי, כי כמו אצל חן- גם לי ממש קשה לראות סרטים כאלה. אבל רואים בכתיבה שלך שאתה ממש נהנה מלצפות בהם ולנתח אותם ואתה לגמרי מצליח להעביר את זה בכתיבה ובסימני הקריאה :)
    מעניין גם שאתה נוגע בשאלות של מוסר, וגם אני מזועזעת וחושבת שאין שום צידוק להתעלל ככה בשחקנית, גם אם רוצים שהמשחק יראה אמיתי. יאללה תעבור לדרמות!! הכי כיף

    השבמחק
  7. גדעון היקר, כמו שכבר אמרתי לך אני ממש מחכה שתעבור לז'אנרים של סרטים שיותר מעניינים אותי, כי כמו אצל חן- גם לי ממש קשה לראות סרטים כאלה. אבל רואים בכתיבה שלך שאתה ממש נהנה מלצפות בהם ולנתח אותם ואתה לגמרי מצליח להעביר את זה בכתיבה ובסימני הקריאה :)
    מעניין גם שאתה נוגע בשאלות של מוסר, וגם אני מזועזעת וחושבת שאין שום צידוק להתעלל ככה בשחקנית, גם אם רוצים שהמשחק יראה אמיתי. יאללה תעבור לדרמות!! הכי כיף

    השבמחק
  8. היי גדעון
    אתה יודע שאנחנו ולקים טעמים משותפים בהרבה מאוד תחומים. יחד עם זאת חייבת לציין שמאוד לא אהבתי את הסרט.
    סטיבן קינג הוא אחד מהספרים האהובים עלי והניצוץ נמצא ברישמתהספרם הכי מפחידים שקראתי בחיי.
    הסרט לא עושה צדק לספר. הרבה דבריםחשובים שונו ובכלל קובריק לקח לעצמו חופש אומנותי ועשה בספר כבשלו.
    אגב, אני מתחילה לקרוא עכשיו ספר של קינג שנקרא "דר' סליפ", אשר מספר על חייו של דני טורנס
    (הבן של) כבוגר.
    מעניין עם יעשו גם על ספר זה סרט.
    לילה טוב

    השבמחק
    תשובות
    1. גדעון יקר
      כתבת את הדברים בצורה בהירה ומוחשית מאוד. הקישורים בהחלט תורמים להבנת האווירה בסרט. לי קשה עם סרטי אימה . הסיוטים מלווים אותי לאורך ימים ולכן אני משתדלת להימנע מצפייה בסרטים מהז'נר הנ"ל. תיאור ההתעללות בשחקנית במהלך הסרט בהחלט לא מעודד אותי לצפות בו. זה לא מוסרי ולא ראוי.
      מחכה להמלצות על סרטים אותם אוכל לראות.
      יעל דגן

      מחק
  9. כמו תמיד כתבה נהדרת!
    אני נורא מרחם על שלי דובאל, אף שחקן לא צריך לעבור את הדברים המזעזעים שהיא עברה. סרטי אימה שהם פסיכולוגיים הם סרטים שאותי הכי מפחידים וגורמים לי לסיוטים רבים.
    את הסרט אני כנראה לא אראה בגלל שאני פחדן שלא מסוגל לראות סרטי אימה.
    ליאל מויאל

    השבמחק