יום שלישי, 15 במרץ 2016

קרינה אלקטרומגנטית

הכתבה הקודמת שלי עסקה בטלוויזיות, שהן פולטות סוג של קרינה שקראת "אור נראה", שאנחנו קוראים לזה בפשטות "אור" אבל זה רק חלק מספקטרום גדול (לא האוטיסטי שיהיה ברור) שנקרא הספקטרום האלקטרומגנטי, שמורכב מסוגי שונים של קרינה כמופיע בסרטוט

נתחיל במה שלמטה, מה שמצויין כ-AM ו-FM זה גלי רדיו וטלוויזיה, ברדיו וגם בשיטות ישנות של טלוויזיה, שידרו גלים מתחנת שידור והמכשיר קלט אותם באנטנה, והמיר אותם לאור וקול.

מה שמופיע מעליהם זה גלי מיקרו, כן זה מה שמכין לכם את הפופקורן לפני שאתם רואים את הסרט בטלוויזיה

לאחר מכן מגיעה קרינה תת אדומה, כשאם רואים את הסרט מסך הטלוויזיה קורן נכון? אז גם הגוף שלנו קורן! אך מדובר בקרינה תת אדומה, שהעין האנושית לא מסוגלת לראות, אך יש חיות שכן, וככה הן יכולות למצוא יצורים חיים גם בחושך (פתאום אני יותר פרנואיד, גם ג'וקים יכולים לעשות את זה?...)

הקרינה הבאה הוא האור הנראה, ככל שהצבע יותר קרוב לסגול הקרינה חזקה יותר, זאת אומרת שהאזורים בטלוויזיה שלכם שבצבע כחול סגול מפיקים יותר אנרגיה (אלא אם כן מדובר בטלוויזיה שחור לבן שירשתם מסבא, אז זה בחלק הלבן)

נעבור לאור האולטרה סגול, זה קרינה שמגיעה מהשמש וגורמת לשיזוף, אבל אנחנו כבר יודעים שזה מסרטן, לכן בחרנו לראות  סרט בטלוויזיה, נכון?

הקרינה הבאה בתור היא רנטגן, בואו נגיד שבזמן שאתם רואים את הסרט הכיסא נשבר ונפלתם ושברתם יד, כשתלכו לבית החולים לצילום, זו הקרינה שהם ישתמשו בה, כיוון שהיא לא עוברת דרך עצמות, מופיע תבנית של העצמות על נייר הצילום, וניתן לראות עצם שבורה.

ועכשיו לקרינה החזקה ביותר, קרינת גמא! בואו נגיד שהסרט שאתם רואים הוא מלחמת הכוכבים 7 ומישהו מוריד לחייזר ת'ראש עם חרב אור, אם במציאות ימצאו חרב כזאת היא תהיה עשויה מקרינת גמא, כי היא יכולה להרוג בן אדם תוך שנייה!

עכשיו יש לכם שתי אפשרויות: לעשות איזה מבחן במדעים על הספקטרום האלקטרומגנטי, או לראות את מלחמת הכוכבים 7, כי הוא סרט מעולה! ולכן השקעתי בכתבה כל כך ארוכה עם פרסומת סמויה!

2 תגובות:

  1. מאוד מעניין יהונתן. כתבה טובה.

    השבמחק
  2. לי זה ממש חידש. והמשפטים הזולגים מהכתבה להתייחסויות אישיות עם קצת הומור - אחלה!

    השבמחק