יום שלישי, 15 במרץ 2016

חמש שנים למלחמת האזרחים בסוריה \ מאת סאם קטז

Image result for syrian civil war

שלום לקוראי הפאזל היקרים והיקרות, היום זה יום המעשים הטובים אבל אני גם רוצה להוסיף שגם בסוריה ציינו חמש שנים למלחמת האזרחים שקרעה את המדינה לגזרים, גבתה את חייהם של מאתיים חמישים אלף בני אדם ויצרה מיליוני פליטים. כמה כוח היה לנשיא הרודן והמרושע בשאר אל אסד עם פרוץ המחאה בשנת אלפיים ואחת עשרה וכמה יש לו כיום ? איך הצליח ארגון אנונימי להפוך לכוח משמעותי בסכסוך, ומי הרוויח בגדול מכל הבלגן הזה באזור ?, ומי שלא יודע זו מלחמה שהחלה בעקבות הרצון של העם הסורי שרוצים להדיח את  בשאר אל אסד שהוא מנהיג מאוד אכזר כלפי בני עמו שסובל ממנו במשך שנים מאז כהונתו של אביו חאפז אל אסד. 


אבל הם גם סובלים מהמפלצת שקוראים לה דאעש שגם נכנס למלחמה ושגם רוצים להקים "ח'ליפות אסלאמית" משלהם וחוץ מזה אין להם מטרה בכלל ומה שהם עושים זה נגד האסלאם וכל מה שהם יודעים זה להרוג כל מי שעומד בדרכם ולא אכפת להם מי עומד מולם. ואסד נתמך על ידי פוטין נשיא רוסיה, חסן רוחאני נשיא איראן, וחסן נסראללה השיעי מנהיגה של  חיזבאללה שהיא מיליציה שיעית אסלאמיסטית פוליטית בלבנון. ולי בתור מוסלמי שחי בישראל כואב ועצוב לי מאוד לראות את סבלם של אחיי ואחיותיי המוסלמים שסובלים בסוריה במיוחד כשרואים הורים שאיבדו את ילדיהם, וילדים  שאיבדו את הוריהם במלחמה הנוראה הזאת .


מאת ynet :

"בואו נתחיל את הסיפור מחדש. העם רוצה להפיל את המשטר", "דלתות המהפכה הלא-אלימה נפתחות מחדש": סיסמאות אלה ועוד רבות אחרות נכתבו על שלטים שהונפו בסוף השבוע האחרון לצד דגל "המהפכה הסורית". היה זה במהלך שורה של הפגנות מחאה בסוריה במעוזים של מתנגדי המשטר שהזכירו לעולם את מה שהתרחש לפני חמש שנים, בחמש עשרה במרץ אלפיים ואחת עשרה, במדינה הערבית. אז, לפני חמש שנים, יצאו הסורים לרחובות ברחבי המדינה ובסך הכול דרשו ממשטרו של בשאר אסד לבצע רפורמות פוליטיות על רקע פרוץ מהפכות "האביב הערבי" באזור.

חמש שנים עברו, ונראה שלא נותר הרבה זכר מאותן הפגנות מחאה לא אלימות שהפכו להפגזות, הפצצות, חורבן נורא ונהרות של דם ופליטים שסופם אינו נראה באופק חרף הפסקת האש השברירית. "ההפגנות בסוריה במהלך הפסקת האש יוצאות מתוך ההרס ולא מתוך המסגדים", כתב בסוף השבוע המשורר הסורי האופוזיציונר, חדר אל-ארא בתגובה למשורר הסורי המפורסם אדוניס. אדוניס טען בעבר כי הפגנות המחאה של הסורים יצאו מהמסגדים ורמז כי מדובר בהפגנות של קיצונים.

חמש שנים עברו מאז פרוץ מלחמת האזרחים בסוריה. יותר ממאתיים חמישים אלף בני אדם איבדו את חייהם בסכסוך האלים ומיליונים נעקרו מבתיהם וברחו למדינות שכנות, לאירופה או לשטחים "רגועים יחסית" בתוך המדינה הערבית. חמש שנים עברו, ועדיין - לכל צד בסכסוך יש את הנרטיב שלו, כל צד חושב שהוא הצודק ושהאחר הוא האשם במצב, ובינתיים מי שממשיך לשלם מדי יום את המחיר הוא העם הסורי. היה זה לפני חמש שנים כשהנשיא הסורי אסד טען כי המפגינים הלא אלימים שיצאו לרחובות הם למעשה טרוריסטים שרוצים להפיל את משטרו. הוא טעה, היה זה משטרו שנקט שיטות של טרור ודיכוי נגד בני עמו, אבל כשהסכסוך הידרדר לפסים אלימים אז גם הטרוריסטים, "המדינה האסלאמית" (דאעש) למשל, נכנסו לתמונה כדי לנצל את הכאוס במדינה הערבית ולהגשים את שאיפות הגדלות שלהם.

את ההמשך אתם יכולים לקרוא ב- ynet + הנה שני סרטונים שכדאי לכם לצפות בהם :



4 תגובות:

  1. טוב שהתייחסת לתאריך הזה! וזה מאוד מדכא והידיעה שהפתרון לא נראה באופק... מייאש!

    השבמחק
  2. כתבה מעולה ועצובה מאוד. מקווה כשארגון "המדינה האסלאמית" (איסלאמית, כן בטח) יושמדו כליל, כל המוסלמים בעולם יחגגו את מה שהגיע לדע"ש מההתחלה וכשאסד ימות אז שישאירו את גופתו כמו שעשו עם איזבל בתנ"ך. מקווה שלום ושמחת עולם בעולם העקבי ושדרכי האיסלאם יועברו כמו שצריך.

    השבמחק
  3. סאם
    מלחמת האזרחים בסוריה אשר מתחוללת קרוב כול כך לגבול ישראל היא קשה ואיומה.
    מתרחש רצח המוני ונוראי ואנחנו לא תמיד ערים לכך ולעתים מעדיפים להתעלם.
    כמי שעמו חווה שואה אני חושבת שצריך לדעת ולהבין שלידינו
    מתרחש אסון. עלינו לחוש את גודל הכאב ולסייע במידת האפשר.
    כמה טוב שכתבת על כך.
    יעל דגן

    השבמחק
  4. שלום אני יקיר משה שם טוב כל הכבוד אני שמח

    השבמחק