יום ראשון, 19 בנובמבר 2017

יום הגבר הבינלאומי \ מאת סאם קטז


קובץ:IMD.png

שלום לכם קוראים וקוראות נכבדים ונכבדות, אני רוצה לספר לכם שהיום זה יום הגבר הבינלאומי שהוא אירוע שנתי בינלאומי המצוין ב-19 בנובמבר ברחבי מדינות רבות בעולם. היום נחנך בשנת 1992 ב-7 בפברואר על ידי תומאס אוסטר. יום הגבר נחגג במשך התקופה הארוכה ביותר ברצף במלטה, שם  נחגג יום הגבר מאז ה-7 בפברואר 1994. יום הגבר הבינלאומי נתמך על ידי מגוון יחידים וקבוצות, בצפון אמריקה, אסיה, אירופה, אפריקה אוקיאניה, והקריביים, יושבת ראש הארגון למען נשים ותרבות השלום באונסק"ו, אינגבורג בריינס, אמרה על יום הגבר הבינ"ל: "זהו רעיון מצוין שיתרום לאיזון המגדרי", והוסיפה שהיא מצפה לשתף פעולה עם המארגנים.

אני רוצה לומר שזו הפעם הראשונה שלי שאני שומע על היום הזה כי לא ידעתי שיש יום שנקרא " יום הגבר הבינלאומי" משום שזה מוזר לי כי בדרך כלל אני יודע שיש את יום האישה הבינלאומי שמצוין ב-8 במרץ... ולכן אני מפרסם כי זה מעניין וגם לפחות אנחנו כגברים או נערים לפחות יודעים שיש לנו יום משלנו.


מהו יום הגבר הבינלאומי :

יום הגבר הבינלאומי נחגג בלמעלה מ-60 מדינות, כולל: אנטיגואה וברבודה, אוסטרליה, אוסטריה, בוסניה והרצגובינה, בוטסואנה, בורונדי, קנדה, איי קיימן, סין, קרואטיה, קובה, דנמרק, צרפת, גאנה, גרנדה, הונגריה, הודו, אירלנד, איטליה, האי מאן, ג'מייקה, מלטה, נורבגיה, פקיסטן, רומניה, סנט קיטס ונוויס, סנט לוסיה, איי סיישל, סינגפור, דרום אפריקה, טנזניה, טרינידד וטובגו, אוקראינה, בריטניה, ארצות הברית וזימבבואה. ישראל לא ברשימת המציינות יום זה.

מטרות ציון יום הגבר הבינלאומי :

לחגוג את התרומות החיוביות הרבות של גברים לחברה, לקהילה ולמשפחה.

להתמקד בנושאי בריאות ואיכות החיים של גברים, החברתית הרגשית הפיזית והרוחנית.

להצביע על אפליות שנעשות נגד גברים ולקרוא לשינוי, בתחומים כמו השירותים החברתיים והרווחה, מערכות החוק והמשפט, גישות וציפיות חברתיות, ועוד.

לתת מקום למודלים גבריים חיוביים מחיי היומיום, בניגוד לעולם הקולנוע וספורט המקדמים לעיתים קרובות בציפיות על אנושיות מגברים.

לשפר את מערכות היחסים בין המינים, ולקדם שוויון מגדרי, וערכים הומניטריים בסיסיים.

ולקדם עולם בטוח וטוב יותר בו אנשים יוכלו להתפתח ולממש את מלוא הפוטנציאל שלהם.

אפליה מגדרית נגד גברים בישראל ובעולם :

יום הגבר הבינ"ל הינו הזדמנות להעלאת מודעות וליצירת דיון ציבורי באפליה המגדרית החברתית והחוקית הקיימת נגד גברים, כמו למשל :

אפליה בחוקי הגיוס לצבא, הקובעים משך שירות צבאי חובה ארוך יותר לגברים, ומחייבת גברים בלבד לגיוס לתפקידי לחימה מסכני חיים.

אפליה בחוקי הגירושין המטילים על האב אחריות כלכלית בלעדית לתשלום דמי המזונות, גם כאשר בת זוגו לשעבר והוא חולקים משמורת משותפת והוצאות זהות, אף במקרים בהם בת זוגו לשעבר נהנית מהכנסה גבוהה יותר. גברים רבים נופלים אל מתחת לקו העוני, ושרויים במצוקה נפשית וכלכלית עמוקה, ואחוזי ההתאבדות אצל אבות גרושים גבוהים עד פי שמונה מאחוזי ההתאבדות באוכלוסייה הכללית.

אפליה בחוקי הפנסיה, אשר מאפשרים פרישה מוקדמת יותר לנשים, גם כאשר תוחלת החיים שלהן גבוהה בממוצע, ולכן נהנות משנים רבות יותר של מנוחה.

אפליה בחוקי המיסוי, חצי נקודת זיכוי הניתנת לנשים בלבד, גם כאשר גובה ההכנסה משויך לעשירונים העליונים, ואשר יכולה להגיע לאלפי שקלים הטבות מס בשנה.

אפליה במיעוט הפניית תקציבים ממלכתיים לחקר וטיפול בבעיות בריאותיות הייחודיות לגברים, כמו סרטן הערמונית. זאת בהשוואה לתקציבים גדולים, עד פי שישה, המוענקים לחקר סרטן השד, ולארגוני תמיכה, גיוס כספים והעלאת מודעות רבים, אשר אינם קיימים עבור גברים.

יום הגבר הבינ"ל מצוין ונחגג בלמעלה מ-70 מדינות בעולם. ב-19 בנובמבר, התמיכה גלובלית לציון היום רחבה. כאשר מיד לאחריו נחגג יום הילד הבינ"ל ב-20 בנובמבר.


הנה סרטון נחמד שמסביר על יום הגבר הבינלאומי :


קובץ:International Men's Day Symbol.JPG

סמל נוסף של יום הגבר הבינלאומי

2 תגובות:

  1. אז שמדבר בסרטון הוא אומו אולי הוא נמשך לבנים הכתבה הזאת קצת מצחיקה אותי למה צריך יום הגבר אני יודע שאני למה אני צריך יום כזה זה קצת מוזר

    השבמחק
  2. מוזר שלאף אחד לא אכפאת מהכתבה -_-

    השבמחק