יום שישי, 20 בספטמבר 2019

מה זה הבית לחיים בכפר קיש?


בית לחיים בכפר קיש:
הבית לחיים זאת מסגרת שמכינה את מי שבוחר בה לחיות בחיים עצמאים מחוץ לבית ההורים.  בבית לחיים יש לכל אחד תפקידים משלו מלמדים אותנו להיות יותר עצמאים יש טיפולים למי שרוצה ויכול ויש לנו גם כל מיני  חוגים ממש מהנים כמו: יוגה, פינג פונג  ועוד חוגים. לאחרונה התחיל לנו קבוצה של ל'אורך הדרך' שאנחנו מתחלקים לשתי קבוצות ומדברים שם גם על זוגיות וגם על עוד דברים שיכולים לעזור לנו. 
מדי פעם אנחנו גם נוסעים להופעות עם הבית לחיים כמו: של שירי מימון, בנייה ברבי מוקי ועוד הופעות. ההופעות הן בשבלנו חינם וזה ממש כיף קצת לפעמים לצאת מהשגרה ולהנות. ביום ראשון הקרוב יש לנו לבית לחיים ערב התרמה ולהקת 'שלווה' מופיעה שם והכסף הולך כדי לבנות לנו בתי קבע וזה ממש כיף שדואגים לנו לפעילויות שוות ומגונות.
לא חייב כל הזמן לגור בתוך הבית לחיים ויש גם אפשרות של דירת 'לווין' צריך להוכיח  שמסוגלים לזה.

אני נמצאת בבית לחיים הזה קצת פחות משנה ואני ממש מרגישה שהכרתי שם חברים לחיים ולמדתי לעשות הרבה דברים שלא ידעתי לעשות לפני כן כמו לעשות כביסה לעצמי ועוד דברים.
הבית לחיים גם גרם לי להיות  פתוחה עם אנשים  ולהאמין בעצמי שאני מסוגלת להכל ולהתמודד עם פחדים שלי ועשה אותי יותר עצמאית. אני מרגישה שמשנכנסתי והיום אני בכלל שחר אחרת לגמרי וגם שזה משפיעה על סביבה שסובבת אותי וההורים שלי אמרים לי שאני משתנה ברמות וזה ביגר אותי ממש.
בבית לחיים גם כל  שנה לוקחים אותנו לחופשה של שבוע. שנה בארץ ושנה בחו"ל .השנה היינו בחו"ל ובחרנו באיטליה וזאת הייתה חוויה ממש משפיעה לטובה כי אתה פוגש שם את כל מי שבבתים לחיים מכל הארץ וזה ממש מהנה.
אני ממש ממליצה למי שרוצה בית לחיים זה ממש מפתח ומלמד.


2 תגובות:

  1. שחר יקרה. ממש משמח לקרוא וללמוד דרך מה שכתבת על המסגרת בכפר קיש. נשמע שזה ממש תורם לך אישית וחברתית. תודה שכתבת!

    השבמחק
  2. העיקר שטוב לך שם שזה הכי חשוב

    השבמחק