יום ראשון, 29 במרץ 2015

השבוע בהיסטוריה 22-28 במרץ

עבר שבוע מאז שהמדור חזר לפעול, מקווה שמי שקרא  והתעניין ונהנה

ועכשיו לא עוד הקדמים מיותרים
הנה כמה מן:

האירועים החשובים של השבוע שלפני:

22.03.1797-    בארמון בברלין,נולד מלך פרוסיה וקיסרה  הראשון של גרמניה המאוחדת-וילהלם הראשון.


הקיסר וילהלם הראשון


22.03.1895-   ,האחים אוגוסט ולואי לומייר , מבצעים בבית קפה בפריז ,את הקרנת הריאנוע הראשונה בפני קהל
(ההקרנה המסחרית  הראשונה תהיה בעוד כמה חודשים)שבה מוקרן הסרט "סעודת התינוקת"בכיכובה של ביתו התינוקת של אוגוסט לומייר -שהיא טכנית כוכבת הקולנוע הראשונה בהיסטוריה.




23.03.1919-  כמה חודשים לאחר סיום מלחמת העולם הראשונה , מתכנס הסוציאליסט  לשעבר בניטו מוסוליני , בעיר מילאנו  ביחד עם פעילים פוליטיים נוספים ,ומייסד את המפלגה הפשיסטית.



23.03.1933- הרייכסטאג(בית המחוקקים הגרמני)מחוקק את חוק ההסכמה, המעניק  באופן מלא לממשלה את סמכויות החקיקה, דבר המקדם את אדלוף היטלר  שלב נוסף בתהליך הפיכתו לשליט יחיד בגרמניה.
קטע מחוק ההסכמה ואישורו. מעבר מדמוקרטיה לדיקטטורה.


23.03.1956- שמונה וחצי שנים לאחר שקיבלה עצמאות מהאימפריה הבריטית, מקבלת פקיסטן  את החוקה הראשונה שלה  ומוכרזת  כרפובליקה אסלאמית, כאשר הגנרל איסקנדר מירזה ממונה לנשיא. תפקיד שלרוע המזל יחזיק רק במשך שנתיים ואז יודח בהפיכה צבאית.

תאריך זה מציון בכל שנה ונחגג כיום פקיסטן



24.03.1603- לאחר 44 שנות שלטון,מתה   מלכת אנגליה ואירלנד אליזבת הראשונה כאשר היא בת 69.
בעקבות שלא הביאה צאצאים לעולם , עובר השלטון לנין דודתה  ומלך סקוטלנד ,ג'יימס השישי( מרגע זה נקרא גם ג'יימס הראשון), ובכך הוא הופך למלך הראשון ששולט בכל האיים הבריטיים.
ג'יימס הראשון- הכתרתו תהווה מין בסיס לאיחוד המדיני  הראשון של ממלכת בריטניה הגדולה ב-1707.


25.03.1957-  המדינות צרפת,איטליה,גרמניה המערבית ,בלגיה ,הולנד ולוקסמבורג חותמות על הסכם רומא ,שעל פיו הן מקימות שוק אירופי משותף. דבר יהווה בסיס ליצירת האיחוד האירופי.

נציגי המדינות חותמות על ההסכם באולם במוזיאונים הקפיטולינים שברומא



26.03.1979-  במדשאות הבית הלבן בוושינגטון בנוכחותם של 1500 מוזמנים ,נחתם הסכם השלום בין ישראל למצרים.

 נשיא מצרים אנואר סאדאת, נשיא ארה"ב ג'ימי קרטר, וראש ממשלת ישראל מנחם בגין לוחצים ידיים לאחר החתימה על ההסכם


27.03.1625-  העברת  שלטון נוספת.  ג'יימס הראשון מת והשלטון  ועובר לבנו צ'ארלס הראשון.

צ'ארלס הראשון-בתקופתו תתחיל באנגליה מלחמת אזרחים שתעלה לו בחייו


28.03.1138-  בעיר קורדובה שבספרד המוסלמית , נולד הרופא ,המדען ומגדולי  הוגי הדעות היהודים בהיסטוריה , רבי משה בן מימון -או בקיצור הרמב"ם. 
הרמב"ם-השפיע על הוגי דעות רבים  עד היום למשל פרופסור ישעיהו ליבוביץ.
דרך אגב  לגבי הדיוקן שמוצג לפניכם , מקורו באמצע המאה ה-18 ורוב הסיכויים שהוא דמיוני. 


28.03.1932-  במוסד בית העם שבתל אביב , 390 ספורטאים  יהודים  מישראל, מצרים , סוריה ,אירופה וארצות הברית ,
משתתפים בטקס הפתיחה של  משחקי המכבייה הראשונה.
כרזה של המכבייה הראשונה

יש לכם דעות , ההערות ורעיונות חדשים  אז הגיבו.





4 תגובות:

  1. באמת מאוד מעניין, אני תמיד מחכה לכתבה הבאה במדור.

    השבמחק
  2. מאוד מעניין מתן. תודה על הכתבה. גדעון.

    השבמחק
  3. כתבה מעניינת מתן רז מכיתת גפן

    השבמחק
  4. חברים של יום טוב, שמי אנדראה מריה, משטוקהולם, אני אחות רפואית בבית החולים אוניברסיטת סהלגרנסקה שבדיה. אני נשואה יותר משש שנים עם שני ילדים, מערכת היחסים שלי עם אנדראה בעלי בהתחלה היו מתוקים, רומנטיים ובהמשך הפכו לסיוט נורא כי בעלי ממש בוגד בי וחיפש דרך להתגרש מהר, נפרדנו לפני 3 חודשים וחזרנו שוב אחרי כל כך הרבה התחננות עם מתנות אהבה נחמדות. כל כך אהבתי את בעלי. אני לא רוצה לשחרר אותו לגברת אחרת לא יכולתי לעשות שום דבר כדי לפגוע בו או לגרום לו להרגיש יותר רע איתי .. פשוט רציתי שהוא יחזור הביתה לאהוב אותי לנצח. הסברתי את מצבי לחבר בעבודה, חברתי ג'ניפר היא יעצה לי להעדיף ליצור קשר עם מטפל כישוף אהבה שנקרא ד"ר אודודה ממדינת אפריקהאנה עם קסם תפילת איות אהבה, כדי להחזיר אהבה לשעבר, שיש לו מחוננים בעוצמה קסם להחזיר אהבה ואמון לכל נישואין שבורים או יחסי אהבה שבורים, האמנתי וניסיתי את זה וזה יעבוד בשבילי, אני שולח הודעת דוא"ל לד"ר אדודווה באמצעות איש הקשר בדואר האישי שלו למטה;
     {dr.oduduwaspellcaster@gmail. com}.

    ד"ר אדודואה השיב לדואר שלי ואמר שהוא יכול לעזור לי להחזיר לי את האהבה לשעבר עם מנת אהבת קסם מיידית. שמחתי מאוד למצוא את האיש הזה שיעזור לי. עקבתי בקפידה אחר כל ההוראות שלו תפילות צעד אחר צעד ושלב הכנתי לבדי בביתי עם נרות דולקים בלילה. אודודווה אומר לי כל מה לעשות בביתי בתפילות לילה אוהב תהליך כתיב. עשיתי הכל כמצווה. זה התחיל לעבוד בשבילי, תוך כמה שעות אחר כך קיבלתי טלפון מאיש בעלי, הייתי כל כך מופתעת והזדעזעה מכיוון שהוא הפסיק להתקשר או לשלוח לי הודעות מאז לפני 3 חודשים, עכשיו אני מבצע איתי כתיב אהבה הבעל אנדראה חזר הביתה להתנצל בפני, אני כל כך שמחה עד כמה חלק האהבה עובד על בעלי באופן חיובי תוך יומיים שהוא שוב בבית. כרגע בעלי ואני חיים שנינו מאושרים באהבה יותר מתמיד. אני משמח לאדם הגדול ד"ר אדודווה את כשרונותיו המחוננים. בהתחלה חששתי מספק, אבל אני מנסה את זה וזה יעבוד לטובתי.
    אני ממליץ בכנות על Dr.Oduduwa לכל מי שמבקש להחזיר יחסי אהבה אבודים או כישוף אהבה למציאת בן זוג אהבה אמיתי. תקשרו עם Dr.Oduduwa עוד היום וכל הבעיות שלכם נגמרו באמצעות הדוא"ל: (dr.oduduwaspellcaster@gmail.com)

    השבמחק