יום שישי, 19 ביוני 2015

מדור קולנוע: חודשיים אימה: ליל המסכות (2007) (Halloween)

שלום לכם קוראי היקרים. אני מצטער שלא עשיתי כתבה אתמול, אבל היו בעיות במחשב (ועדיין יש) וקיבלתי חדשות לא טובות שאני לא רוצה לדבר עליהם, אז בואו נמשיך לסרט של היום.


הסרט של היום הוא הרימייק של רוב זומבי ל"ליל המסכות" הקלאסי של ג'ון קרפנטר. הסרט הוא סרט לא רע אבל רימייק נוראי. רוב זומבי הורס את הדמות של מייקל מאיירס ועסוק יותר בלשים בסרט את אשתו וכמה שיותר נשים ערומות, פלוס כמה שיותר קללות, שאין לי בעיה אם זה.

טוב, אז מה העלילה? הסרט מתחיל בסיפורו של מייקל בן העשר (לא כמו במקור שבו היה בן 6 כשרצח את אחותו. אופס, ספויילר אלרט!), אשר גר עם אמו החשפנית בעלת לב הזהב, אביו החורג הנכה והמניאק בן ז***, אחותו הסופר זנ**** במיוחד המגולמת ע"י השחקנית ששיחקה כילדה ב"פורסט גאמפ" בתור ג'ני כילדה (מי שראה את "פורסט גאמפ" יודע לאיזו ילדה אני מדבר) ותנחשו מה? רואים אותה ערומה בסרט ולכן אתן למי שראה את "פורסט גאמפ", לראות את הסרט וכל פעם שתראו את האחות, תחשבו על הילדה הבלונדינית הקטנה מ"פורסט גאמפ". אוקיי, חזרה לעלילה. מייקל רוצח את חיות המחמד שלו כי הוא לא הרשע בהתגלמותו בסרט הזה אלא סתם רוצח סוג ב' שנוצר כתוצאה מטבעו כפסיכופת והסביבה שלו שמלאה ברדנקים ובריונים (הנה משפט אחד להנאתכם: "הוא בטח הומו. בטח יחתוך לעצמו ת'ביצים ויקרא לעצמו מישל." משפט של האבא החורג המניאק), כך שדמותו והמיתוס האגדי שנוצר מהסרט הראשון והשני נהרס ברגע.
בליל כל הקדושים, מייקל הורג את אביו החורג המניאק והבן ז***, את החבר של אחותו, שעשה לעצמו מה שאני קורא "פוסט-פ***** סנדוויץ'" ואת אחותו שרק התלבשה (וכך הילדה הקטנה מ"פורסט גאמפ" הלכה לעולמה, דקירות רבות בגב ובבטן אחרי שראינו את החזה החשוף שלה, בראבו רוב זומבי ו- F*** YOU!!!!) והוא חס על חיי אחותו התינוקת ששכחתי להזכיר. הוא נתפס, עובר למוסד פסיכיאטרי תחת השגחתו של ד"ר לומיס ואמו מתאבדת, אחרי שהוא רוצח אחות בבית המשוגעים, ומשאירה לבד את התינוקת שתגדל בבית מאומץ תחת השם לורי סטרוד (אופס, שכחתי להגיד נכון? ב"ליל המסכות 2" מ-1981 מתברר שלורי היא אחותו של מייקל שזה אידיוטי לדעתי). אחרי 15 שנה מייקל בורח ואז זה שחזור של העלילה המקורית עם שינוי בשחקניות. שינוי אחד שיש הוא שאחת מהחברות של לורי שורדת אבל מראים אותה ערומה, מדממת ובלי חזייה על הרצפה של ביתה (...רוב זומבי, אתה אדם חולני עם חוש מיני דפוק). השחקנית שמגלמת את החברה ששרדה גילמה כילדה קטנה את בתה של לורי סטרוד ב"ליל המסכות 4" ו"ליל המסכות 5" בגיל פחות מעשר אני חושב, אז נראה שרוב זומבי רוצה להראות נשים, שהופיעו בסרטים כילדות, ערומות בסרט הזה, לא מעורר את חיבתי לסרט במיוחד. אז אם אתם לא זוכרים את העלילה, תקראו את הכתבה שלי על הסרט המקורי כי שם יש את העלילה המקורית.



עכשיו זה קליפ שמראה עד כמה לא בוגר הדיאלוג שם. וואו, רואים עד כמה גרועה המשפחה הרדנקית שלו? רואים איך הוא סובל? כי אני לא.

עכשיו, האם אהבתי את הסרט? לא במיוחד, הוא היה בסדר, המשחק היה טוב, השפה הייתה לסיפוקי והאווירה הייתה טובה אבל לא מצוינת כמו המקורי.



טוב, כאן אני מסיים לשבוע. שבוע הבא הרימייקים יהיו כאלו שלא אהבתי, בניגוד לשבוע. אני גם אחרי שבוע הבא מסיים את החודשיים של סרטי אימה.
מקווה שנהניתם.

גדעון שדה, כתב מדור הקולנוע.

5 תגובות:

  1. טוב, תגיבו בתגובות ותגידו מה חשבתם על הכתבה. לקוראים שראו את "פורסט גאמפ", אני נותן לכם אתגר. תצפו בסרט הזה, תראו את האחות של מייקל בתחילת הסרט וכל הזמן שרואים אותה על המסך עד למוות שלה, אני רוצה שתחשבו על ג'ני הקטנה מ"פורסט גאמפ" ותנסו לא להיגעל לאיפה שהיא עכשיו.

    גדעון.

    השבמחק
  2. שמע גדעון, סצנת הפתיחה די דפוקה לקראת סופה. וכמו הרימייק של מייקל ביי ל"סיוט ברחוב אלם", גם הרימייק הזה הוא לא משהו.

    השבמחק
    תשובות
    1. חן, אני בעצמי אמרתי שבתור רימייק, הסרט נכשל כי הוא רצה לעשות משהו שונה, זה לא עושה אותו לרע או טוב, כי אני חשבתי שהוא היה לא רע, לא כמו סרט ההמשך שלו ששמו לא יכנס בכלל ל"פאזל".
      גדעון.

      מחק
  3. כתבה מעולה!
    אני בדרך כלל לא רואה רימייקים כי עם אני רואה סרט אני מעדיף לראות את המקור ולא את החיקוי המפגר שלו.
    אבל עדיין, כתבה מעולה.
    ליאל מויאל

    השבמחק
    תשובות
    1. אני מבין אותך לגמרי, אבל לא כל הרימייקים הם נוראיים. יכול להיות מקרה נדיר שהרימייק הוא מצויין מבחינה שונה מלמה המקורי היה מצויין.

      גדעון.

      מחק