יום ראשון, 11 בספטמבר 2016

מסע לפולין 2016, מחזור י"ד \ מאת תמר אברהם

Image may contain: sky, cloud, plant and outdoor

שלום לכם קוראים וקוראות נכבדים ונכבדות לכבוד פתיחת שנת הלימודים של שנת 2016, אני רוצה לשתף אתכם בחווייתה של תמר אברהם שהיא תלמידה מכיתות נווה שיצאה יחד עם חן בונן למסע לפולין למשך שבעה ( בניגוד אלינו למחזור י"ג שהמסע שלנו בפולין נמשך שמונה ימים ) וכמובן זה מסע לא פשוט מבחינה רגשית ונפשית. 

ועוד משהו נוסף שעליכם לדעת שלפני 77 שנה ב-1 לספטמבר 1939, שבוע בלבד לאחר החתימה על הסכם ריבנטרופ מולוטוב, והסתיימה בשישי באוקטובר 1939 לאחר שגרמניה וברית המועצות כבשו למעשה את כל פולין. ומערכה זו הייתה יריית הפתיחה של מלחמת העולם השנייה שבמלכתה התרחשה השואה שבה בוצע רצח עם שיטתי שבה נרצחו שישה מיליון יהודים על ידי הנאצים ועוזריהם. אך הנאצים רצחו גם מיליוני לא-יהודים במלחמת העולם השנייה כגון : צוענים, הומוסקסואלים, יריבים פוליטים, גרמנים בעלי מוגבלויות ופגועי נפש, אזרחים פולנים ושבויי מלחמה סובייטים ועוד. שתהיה לכם קריאה נעימה.



1.איך היה לך במסע מבחינה נפשית, רגשית וחברתית ?

מבחינה נפשית ורגשית היה לי קשה כי כשעקיבא סיפר לנו את הסיפורים פשוט הזדעזעתי לשמוע מה שהגרמנים עשו וזה גרם לי לצמרמורת ובכי. מבחינה חברתית היה לי כיף כי הרגשתי ממש קרובה לכל השכבה שלי כמעט והיו כמה שבאו אליי כשבכיתי והם ממש היו חמודים. באוטובוס היה צחוקים וכיף.

2.איזה אירוע במסע עצמו את לא תשכחי לעולם ומה עזר לך להתגבר ?

מה שאני לא אשכח זה את הגדרות במחנות ההשמדה ואת התנורים ששרפו בהם את הגופות שמזה הזדעזעתי ומה שעזר לי להתגבר זה כשעלינו חזרה לאוטובוס אני והחבר'ה שהיו איתי בקבוצה עשינו צחוקים ודאחקות קצת אחרי שיצאנו מהאתרים.

3.האם את מרגישה שהמסע הזה הביא לך יותר הרחבה על השואה ?

אני חושבת שכן...כי כמו שעקיבא אמר זה לא רק תאי גזים מחנות השמדה וכו' זה עוד הרבה דברים שקשורים לשואה.

4.האם לדעתך העולם למד לקח מן השואה ?

אני חושבת שחלק מהאנשים בעולם שהם לא יהודים אומרים לעצמם "אה לנו זה לא יקרה" הם פשוט צריכים להבין ששואה זה דבר נורא ואיום ושלא יתייחסו לזה כאילו זה דבר מצחיק.

5.איך את מסכמת את המסע שלך ?


מסע משמעותי לא אשכח מה שראיתי וגם לא אשכח איך היה לעם החבר'ה של השכבה, קיצר מסע חוויתי.



הנה תמונות שתמר צילמה מהמסע שלה בפולין :

Image may contain: 8 people, people standing

Image may contain: 10 people, people standing

Image may contain: 6 people, people standing

No automatic alt text available.

Image may contain: 3 people, people standing, sky, cloud, tree and outdoor

Image may contain: 2 people, people standing, cloud, sky, outdoor and nature

Image may contain: bridge and outdoor

Image may contain: one or more people, people standing, sky, cloud, outdoor and nature


מי שרוצה לדעת איך חן ותמר הרגישו לפני המסע, מוזמן לקרוא את הראיון שעשיתי איתם :

5 תגובות:

  1. תמר אני שמח לפרסם את הכתבה שלך שבה אפשר לראות את התמונות שצילמת במסע הזה

    השבמחק
  2. תמר הסיפור שלך היה מאוד מרגש וכל הכבוד לך. מבר.

    השבמחק
  3. יופי של כתבה תמר, ויופי של תמונות. מקווה שאת וחן למדתם הרבה.

    השבמחק
  4. תודה לכם! סאם- על הראיון ועל פרסום הכתבה ותמר - על שחשפת בפנינו תחושות וחוויות לא קלות אך משמעותיות מהמסע לפולין.
    גאה בכם- סאם, חן ותמר על שבחרתם לצאת למסע רגשי קשה ומאתגר אך חשוב ומשמעותי כול כך לכול אדם.

    יעל דגן

    השבמחק