יום שני, 8 בינואר 2018

מלך האריות ( באנגלית: the lion king ) \ מאת סאם קטז


In an African savannah, several animals stare at a lion atop a tall rock. A lion's head can be seen in the clouds above. Atop the image is the text "Walt Disney Pictures presents The Lion King".

שלום לכם קוראים יקרים ויקרות, אני רוצה לשתף אתכם בסרט ילדות נפלא שלי ואני בתוך שהוא היה גם שלכם והסרט הוא מלך האריות: שהוא סרט הרפתקאות מוזיקלי אמריקאי בהנפשה קלאסית של וולט דיסני מ-1994. הסרט בוים על ידי רוג'ר אלרס ורוב מינקוף ונחשב לאחד מסרטי "הרנסנאס של דיסני". הסרט מספר את סיפורו של סימבה, גור אריות שעתיד לרשת את תפקיד המלך מאביו מופאסה. עלילת הסרט הושפעה, בין היתר, מהסיפורים התנכיים אודות יוסף ומשה ומהמחזה "המלט" פרי עטו של שייקספיר.

בתור אחד שצפה בו יותר מפעם אחת בילדות שלי וגם אתם, אני מאוד ממליץ לכם לצפות בו במיוחד עם יש לכם אחים או אחיות קטנים והוא גם יכול להיות סרט משפחתי מצוין לכל המשפחה... אבל לצערי הרב גודל כאן דור ( לדעתי ) שלא צפה ולא יצפה בסרט הזה + ב-19 ביולי 2019 עתיד לצאת גם סרט לייב אקשן של מלך האריות הכוונה לסרט הראשון שאותו אני לא אצפה כי לדעתי זה יהרוס אותו משום שאני יותר מעדיף את הגרסה הישנה של מלך האריות.



עלילת בסרט :

בצוק התקווה באפריקה שולט אריה אציל בשם מופאסה בבעלי החיים כמלך. למופאסה נולד בן, סימבה, שעתיד לרשת את הממלכה אחרי שמופאסה ימות. לסימבה דוד קנאי וערמומי בשם סקאר החומד את השלטון בממלכה וכורת ברית עם הצבועים על מנת להפיל את מופאסה. מופאסה מציג לסימבה את הממלכה אך מתרה בו שלא ייכנס לשטח השחור המסוכן. סימבה סקרן ופזיז וסקאר מספר לו כי האזור המכוסה בשחור הוא למעשה בית קברות לפילים ובכך מעורר את סקרנותו של סימבה ללכת אליו. סימבה משכנע את חברתו הלביאה נלה ללכת עמו ל"בית הקברות לפילים" והשניים יוצאים לדרכם. כאשר מגיעים סימבה ונלה ל"בית הקברות לפילים" הם מותקפים על ידי שלושה צבועים מנומרים, שַנְזִי, בָּנְזַאי ואד. מופאסה מגיע בזמן ומציל את השניים. באותו הלילה כורת סקאר עם שלושת הצבועים ברית והחבורה מתכננת להרוג את מופאסה וסימבה יורשו, ובכך להשתלט על הממלכה.

לאחר תום המאבק בין סימבה לסקאר מתחיל לרדת גשם המכבה את האש אשר פרצה במהלך המאבק. סימבה מתאחד עם משפחתו וחבריו לאחר הקרב עד שראפיקי מסמן לו כי הגיע הזמן להרכיז על מלכותו. ראפיקי משתחווה בפני סימבה והשני מחבק אותו. סימבה עולה לצוק התקווה על מנת לתפוס את השלטון מחדש. זמן קצר לאחר שסימבה תופס את השלטון הוא נישא לנלה ולשניים נולדת גורה קטנה.

כאשר מתפנה דרכו של סימבה הוא עולה לצוק התקווה ושם מתעמת עם סקאר. במהלך העימות מתגרה סקאר בסימבה, מזכיר לו שהוא האחראי למות אביו ודוחק אותו אל שפת הצוק. סימבה מועד ומחליק אחורה ונתלה משפת הצוק בשתי כפותיו. סקאר תופס בכפותיו, בכוונה להפיל אותו כפי שעשה לאביו, ולוחש לסימבה שהוא הרג את מופאסה. המום וזועם מהתגלית, מצליח סימבה לזנק חזרה למעלה ומצמיד את סקאר על הרצפה תוך כדי שהוא מאלץ אותו לחשוף את האמת לאחרים. קרב מתחיל להתפתח בין הצבועים והלביאות בעוד שסימבה מתעמת עם סקאר בחלק העליון של צוק התקווה. סקאר מתחנן לרחמים מסימבה ואומר לו כי הוא חלק ממשפחתו וכי הצבועים תכננו הכל. סימבה אינו מאמין לסקאר אך חס על חייו ומצווה עליו לברוח ולא לחזור לעולם. לאחר שסימבה משחרר את סקאר הלה תוקף אותו. לאחר קרב קשה בין השניים משליך סימבה מהצוק את סקאר בדומה למה שעשה לאביו. סקאר שורד את הנפילה אך נהרג על ידי הצבועים אשר זועמים על כך ששיקר לסימבה כי הכל הוא פרי תכנונם.


הנה הטריילר של הסרט שני שירים שאני אהבתי ( הם באנגלית ובעברית ) + זו הכתובת למי שרוצה לצפות בסרט המלא : 








דמויות הסרט. משמאל לימין: שנזי, סקאר, אד, בנזאי, ראפיקי, סימבה הצעיר, מופאסה, נלה הצעירה, סרבי, זאזו, סראפינה, טימון ופומבה

תגובה 1: