יום רביעי, 14 בפברואר 2018

השמיניה סדרת טלוויזיה מאת רז

שלום לכולם היום אני אספר לכם על סדרת ילדות שמאוד אהבתי ושמה השמיניה.היא סדרת נוער ואת הסדרה יצר גיורא חמיצר אותו יוצר סדרה שיצר את החממה ושכונה שפירסמתי פעם בפאזל
תוצאת תמונה עבור השמיניהועכשיו התקציר של הסדרה

העונה הראשונה

עריכה

פרקים 1–60 (59 פרקים + פרק מאחורי הקלעים)
אבנר הלוי הוא מדען מוכשר אשר מכנס שמונה ילדים (בהתחלה שישה, איה וניני הצטרפו גם הם לפרויקט שלא במתוכנן לאחר מות אביהם) לפרויקט סודי בשם "השמיניה". בפרויקט, מגלים כי לחבורה יש "למדא"[1], אנרגיה מוחית מיוחדת. אבנר הוא אביהם של אדם - אחד מילדי הפרויקט, ושל רותם - חברתה הטובה ביותר של מאיה כשהייתה בת ה-10. בעברו, היה אבנר חלק מקבוצת מדענים, כשאיתו מדען בשם רוברטו, ועמוס שהיה חברו הטוב.
בפרק הראשון עמוס מת לכאורה, ימים ספורים אחרי שהוא מכניס את שני ילדיו, מאיה ויונתן, שהיו תאומים בני 10, למכונה שבנה בשם "טורבו טיים", אשר מבגרת את שני הילדים והופכת אותם, בן לילה, לבני 15. מאיה ויונתן מצטרפים לפרויקט "השמינייה" בשמותיהם הבדויים "איה" ו"ניני". הם חוברים לאדם, נטשה, רוני, אבי, מיקה ודורי, שהופכים לחברים טובים שלהם וכך, השמונה הופכים לחבורה. בהמשך מתגלה כי עמוס לא באמת מת, אלא הכניס את עצמו לטורבו טיים בפעולה הפוכה - והצעיר את עצמו, כשהוא נושא את השם הבדוי דדי. דדי הופך למורה להיסטוריה של הפרויקט ונאלץ להסתיר את זהותו מילדיו, ובהמשך הוא נהפך לבן זוגה של דגנית, המחנכת של "השמינייה", ואמא של בן-בן שהיה חברו הטוב ביותר של ניני בתקופה שהיה יונתן בן ה-10. בהמשך העונה מגיעה לארץ לילי, אמם של איה וניני, ועוברת לגור איתם אחרי 7 שנים בהם לא התראו מאז התגרשה מעמוס. לילי מתגלה כפושעת העובדת עם רוברטו במטרה לגנוב את האנרגיה הגלומה במוחות ילדי הפרויקט. לקראת סיום העונה לילי נכשלת במשימתה ונשלחת לכלא, ורוברטו נאלץ לברוח מהארץ. במהלך העונה חברי השמיניה גילו על כך שאיה וניני הם למעשה מאיה ויונתן בני ה-10. בפרק הסיום, דדי מחליט להחזיר את איה וניני לגילם וזהותם המקורית. ניני נכנס למכונה וחוזר לגיל 10, בעוד איה מסרבת ובוחרת להישאר בגיל 15 ולהיות בת הזוג של אדם.

העונה השנייה

עריכה

פרקים 61–115 (55 פרקים)
כחצי שנה לאחר אירועי העונה הראשונה, אבנר ודדי עומדים למשפט על הפעלת הפרויקט. לאחר שהפרויקט נסגר, נאלצים שמונת הילדים לחזור לכיתות הרגילות שלהם. יאיר נבחר לראשות הממשלה, ורגע לפני גזר הדין מחליט להעיד במשפט בעד אבנר ודדי וכך, מציל אותם מעונש מאסר. דדי נאלץ לפרק את מכונת ה"טורבו טיים", ובפעם האחרונה מכניס אליה את בנו ניני ומחזיר אותו לגיל 15. פרויקט השמינייה מופעל מחדש, כשאליו מצטרפת ניצן רומנו, חסרת בית שדגנית אימצה, והיא נהפכת לחלק מהחבורה. איה מתרחקת מאביה ומתקרבת לאמה לילי, בפגישות בבית הכלא. לילי מציעה לאיה לברוח אתה לחו"ל, ואיה מסכימה - אך במהלך הטיסה שלה המטוס מתרסק ואיה מוכרזת נעדרת, ומאוחר יותר כמתה. איה נחטפת על ידי כת "סקורפיו", שמשאירה אותה לבד במדבר, ושם איה נאלצת לשרוד לבדה. לכאורה, הכת "סקורפיו" משתמשת בלמדא של איה כדי לייצר את "הלמדא קלאוד" כדי להעביר את הבשורה שלהם לכלל העולם. אך מאוחר יותר מתגלה כי הזקן (מנהיג הכת) בעצם רצה את הלמדא בשביל לחיות חיי נצח. בסיום העונה איה ניצלת ואיתה חברי השמינייה, חברי הכת נאסרים ומנהיג הכת הצליח להצעיר את גופו ולהעלם מפני המשטרה אך מת לאחר שעות ספורות כתוצאה מתופעות הלוואי של הטורבו-טיים. מתחילת העונה מקבלת נטשה זרי פרחים, בסופו של דבר מתגלה דניאל שמתחיל עם רוני ונטשה ביחד. לבסוף מגלים שדניאל הוא מסקורפיו, רוני ונטשה קושרות אותו ואז הוא בורח ולא יודעים מה עלה בגורלו.

העונה השלישית

עריכה

פרקים 116–165 (50 פרקים)
לאחר אירועי העונה הקודמת, מחליטים חברי השמינייה לא להסתבך שוב בצרות ומתחילים לבלות באופן נורמלי את חופשת הקיץ אלא שאז מגיעה ממקום בלתי צפוי הזמנה להצטרפות להיות סוכנים חשאיים בסוכנות שנקראת "המועצה" אשר בראשותה עומדת אלכס, אחותה של לילי, אמם של איה וניני. איה לא מוכנה להצטרף כיוון שרוצה לנוח ולהתאושש ממה שעברה, והשמונה האחרים מסכימים להצטרף למועצה. במקביל דגנית אשר נמצאת בהריון מתקדם עם תאומים ותחת השגחה של רופא בשם יוליוס קלדרון, שבו איה לא מפסיקה לחשוד ובצדק כיוון שלבסוף מתברר כי יוליוס הוא זה שהשתיל את הלמדא אצל חברי השמינייה (מלבד איה, ניני וניצן שאצלם זה גנטי), הוא השתיל בגופה של דגנית וירוס מסוכן שלולא ניצן הוא היה הורג אותה ואת התינוקות ונוסף לכל הוא גם אביה של ניצן. במהלך העונה מתברר כי אלכס גייסה את השמינייה על מנת שתוכל להשתיל בתוכם גן שנקרא קריפטון אשר יכול להפוך מישהו לאדם המושלם (חסין מפני פגיעות, חזק מאוד, בעל חיים ארוכים ועוד.) כיוון שרק מישהו עם גלי למדא יכול לקלוט את הגן הזה. דניאל (שהיה חבר בכיר בכת "סקורפיו") חוזר ומתברר שהוא משתף פעולה עם יוליוס, הם חוטפים את ניני ויוליוס עושה לדניאל ניתוח שינוי פנים על מנת שייראה כמו ניני ומנצל זאת כדי להשיג את הקוד של הקריפטוגרפיה ולהפליל את רוני ונטשה ברציחתו של יואל, שוטר וסוכן במועצה. מהבחינה הרומנטית, אדם וניצן ביחד במהלך העונה עד שאדם מבין כי איה חשובה לו, הם נפרדים ואדם חוזר לאיה, ניצן ודורי חוזרים להיות ביחד, נטשה מתאהבת באחד מסוכני המועצה בשם עומרי והם נהפכים לזוג, רוני וניני נפרדים לאחר שמתברר כי דניאל התחזה לניני חלק מהעונה אך חוזרים בסוף, אבי מתאהב באחת מסוכנות המועצה בשם דפי אך לבסוף חוזר למיקה. לבסוף, דניאל רוצח את אלכס, ואת יוליוס ובסופו של דבר נרצח על ידי התשיעיה כאשר הם משדרים עליו כמות יותר מדי גדולה של אנרגיית למדא. כאשר התשיעיה מבינים שהלמדא מסוכנת בעבורם ובעבור התינוקות של דגנית הם מחליטים שעליהם למחוק את הלמדא אך יחד עם זה ימחקו גם הזיכרונות שלהם אחד מהשני אולם למרות זאת, הם מסכימים ובמהלך שאיבת הזיכרון הם משחקים בפעם האחרונה כקבוצה את משחק האסוציאציות המפורסם.

העונה הרביעית והחמישית

עריכה

פרקים 166–212 (47 פרקים)
שבע שנים לאחר מחיקת הזיכרון והלמדא אבנר מגייס את חברי השמינייה (הם היו רק שש מאחר שאיה לכאורה בחול, ניצן עובדת עם אבשלום ואדם נרצח) ומזכיר להם את עברם ושולח למשימה חדשה, לסכל את תוכניתו של אבשלום להשתלט על מוחם של אנשים ולהשתלט על העולם. בפרק הראשון כשאבנר מסביר לחברי השמינייה על עברם הוא אומר שכשמחקו להם את הזיכרון ברגע האחרון החליט להשאיר לאדם בנו את הזיכרון ואת הלמדא. חברי השמינייה לא יכולים לבצע את המשימה הזאת לבד ולכן הם זקוקים לשמינייה חדשה. חברי השמינייה הוותיקה ידריכו את חברי השמינייה החדשה וביחד ינסו להשלים את המשימה - להציל את העולם. בעזרת כוחות העל של השמינייה החדשה שמתגלים אט אט, הם פועלים יחד במשימתם ובמקביל חברי השמינייה הוותיקה מנסים להכיר את עברם ולחדש את הקשרים שהתפרקו. בסוף העונה החמישית, דורי (שעבד עם אבשלום בעונה החמישית) נטשה ירתה בו. השמינייה הוותיקה מביאה את השישייה להאנגר, ועובדים עליהם שהם הולכים למחוק להם את הלמדא. כשהגיעו בספירה לאחור לאחת מהתקרה עפו בלונים השמינייה החדשה הבינה שעבדו עליהם. בסוף הפרק נטשה ואיה יושבות בספסל והדלת של ההאנגר נפתחת, נראה אור בוהק וממנו יוצא מישהו מסתורי.
ועכשיו שיר הנושא
https://youtu.be/LRDmlb7teiY
זהו ממליץ בחום על הסדרה .

5 תגובות:

  1. קודם כל שהייתי קטן הייתי אוהב ודבר שני הכתבה קצת ארוכה מידיי הייתי מקצר קצת רז אתה מלך ואתה אח יקר אהוב אבל רומטי ותמשיך לכותב עוד כתבות כאלה ולא לפלסטינים

    השבמחק
  2. רז, קראתי את תחילת הכתבה ואת סופה. הייתי שמחה לקרוא קצת יותר על הקשר האישי שלך לסדרה, לאילו דמויות אתה מתחבר, למה אתה אוהב אותה וכו'.
    כל הכבוד על היוזמה לכתיבת הכתבה

    השבמחק
  3. אתה לא קצת מבוגר מידי בשביל לעשות כתבה כזאת

    השבמחק
  4. רז כתבה מאוד מעניינת ומפורטת,מהקריאה ברור שאתה מתחבר אליה. היה נחמד לשמוע על דמות אהובה או משהו אישי יותר שלך על הסדרה.

    השבמחק