יום ראשון, 25 במרץ 2018

מה נסגר? \ מאת סאם קטז


קובץ:Manisgar.jpg

שלום לכם קוראים וקוראות יקרים ויקרות, לכבוד חג פסח אני רוצה להגיש בפניכם כתבה על תוכנית "מה נסגר" שזו תוכנית בידור ישראלית בהנחיית רועי בר נתן המשודרת בערוץ עשר והיא תחילה אחרי שבתוכנית גב האומה מסיימים וזו תוכנית שאני ואחותי אוהבים לצפות בה משום יש שם אווירה הומוריסטית מצחיקה וטובה לדעתי ואני ממליץ לכם לצפות בה... אם אתם רוצים + עם יש לכם כוח להישאר ערים בשעות מאוחרות בכלל ובכל מקרה שיהיה לכם חג שמח וקריאה נעימה. ביי !



מבנה התוכנית :

התוכנית מבוססת על פורמט התוכנית האמריקאית "מרק הוליוודי" של ערוץ E!, ומציגה קטעים ששודרו בטלוויזיה הישראלית בשבוע החולף תוך התייחסות הומוריסטית ופרודית למתרחש בהם, לרוב באמצעות טקסטים קצרים בין קטע לקטע.

מקורם של רבים מהקטעים בתוכנית הוא ערוצי שוליים כדוגמת ערוץ ההידברות והערוץ המקומי, אך היא מרבה לכלול גם קטעים מתוכניות בוקר בערוצים המסחריים ומערוץ 24. רבים מהקטעים לועגים לתקלות בשידור ולתוכניות אזוטריות, כמו גם למנחים ולמגישים שמתנהגים באופן שאינו הולם את הסיטואציה. עם זאת הפכו אחדים ממנחים אלו במידה מסוימת לכוכבי התוכנית ואף הוזמנו להתארח בה.

בעונה הרביעית השתתפו בתוכנית הקומיקאים יעל פוליאקוב ואילן פלד ביצירת מערכוני פרודיה ונונסנס ששולבו ברצף הקטעים הרגיל. המערכונים דימו תוכניות טלוויזיה פיקטיביות, כדוגמת תוכנית הכישרונות "אוקראינה מולטי טאלנט", תוכנית המדע הבדיוני "Missions im Space" ועוד. בעונה השישית הופיעו בתוכנית מערכונים דמויי תוכניות טלוויזיה בכיכובם של הקומיקאים ירמי שיק בלום, ליאור אמסטרדמסקי ואחרים.

הפקה :

בתחילה שודרה "מה נסגר?" כחלק ממגזין החדשות השבועי של ערוץ 10 "השבוע עם גיא זהר" ואורך כל תוכנית היה כ-15 דקות, אך עם הזמן צברה הפינה פופולריות ובמאי 2011 הפכה לתוכנית המשודרת באופן עצמאי. על אף שבר-נתן הודיע על הצטרפותו לתוכנית "ארץ נהדרת" בערוץ 2, חודשה "מה נסגר?" לעונות נוספות בזמן פגרות השידור של "ארץ נהדרת". העונה השישית של התוכנית אף עלתה לשידור במקביל להפקת העונה ה-14 של "ארץ נהדרת".

העונה השנייה שודרה החל מנובמבר 2011, השלישית החל מאוקטובר 2012, הרביעית החל ממאי 2013, החמישית החל מ-16 באוקטובר 2015 והשישית ב-20 במאי 2017.

תגובות :

התוכנית זכתה לתשבחות על גישתה האינטליגנטית ועל הימנעותה מגימיקים בשידור, ובייחוד לגבי אופן ההנחיה של בר-נתן. המערכונים של פלד ופוליאקוב זכו אף הם לשבחים ממבקרי הטלוויזיה. סיבה זאת, לצד העלות הנמוכה של הפקת התוכנית בתקופה בה היה ערוץ 10 שרוי במשבר כלכלי, הביאו לשידור העונות הנוספות.

על אף מגמתה הבידורית של התוכנית, מספר קטעים ששודרו בה עוררו ביקורת ציבורית ותקשורתית לאחר שנחשפו בהם התנהגויות שנתפסו כבלתי ראויות לשידור. קטע מתוך התוכנית "ערב חדש" ששודר בעונתה הראשונה של התוכנית והציג עובדת בתוכנית שותה חלב מעטינים של עז עורר ביקורת בשל הקונוטציות המיניות שהעלה; קטעים מתוכניות בוקר בהנחייתן של דנה רון ושירה פליקס בוקרו בשל מה שנתפס כחוסר רגישות בוטה של המראיינות.


זה דף הפייסבוק של "מה נסגר?" + הנה סרטון מצחיק מהתוכנית :


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה