יום רביעי, 31 באוקטובר 2018

נפלאות העבר-סיפור הפרברים (1961) /מאת הראל גלמן

שלום לכל הקוראים והקוראות של הפאזל!

היום בסדרת הכתבות "נפלאות העבר" אבקר סרט שהוא אחד מהאהובים עליי אישית. סיפור הפרברים, west side story בלעז, הוא סרט דרמה מוסיקלית המתרחשת בשנות השישים של המאה העשרים, בה התחרות בין הכנופיות של האמריקאים והפורטוריקנים הגיעו לשיא.




הסיפור עוקב אחרי סיפורן של מריה וטוני, הוא חבר בכנופיית ה"ג'טס", והיא אחותו של מנהיג כנופיית ה"שארקס", באמצע מסיבת ריקודים באולם הספורט השכונתי מבטיהם מצטלבים וזאת אהבה ממבט ראשון.

הבעיה היא שחברי הכנופיות ממש לא אוהבים את הרעיון, אז הם נפגשים בסתר כל יום וחולקים את אהבתם אחד לשני, עד הסוף המר, מאוד מר.


הסרט, כפי שאמרתי קודם, הוא סרט מוסיקלי עם פסקול כובש ועל-זמני, עם שירים כמו "אמריקה", "I feel pretty", "הלילה", "אי שם", אתם יודעים שאתם במקום מאוד טוב, ואת המילים לשירים כתב אחד ממחברי מחזות הזמר האהובים עליי, סטיבן סונדהיים, שעליו אדבר בכתבה אחרת.

ומנגינות הרקע, המחוברות ע"י לאונרד ברנשטיין, הן אֶפּיות וכובשות גם כן, כמו מנגינת הפתיחה, שלה אשאיר קישור למטה.

לסיום, הסרט הזה הוא אחד מהסרטים האהובים עליי מסיבות מאוד ברורות, אני חולה על סוגת ה"מיוזיקלס" כפי שתגלו מאוד טוב בהמשך, אבל לא רק בגלל זה, העלילה מוכרת אבל עובדת כל פעם, מושפעת חזק מאוד מ"רומיאו ויוליה" של שייקספיר.

אני מאוד מקווה שתיהנו מהסרט, כפי שאני נהניתי, נתראה שבוע הבא עם הסרט....

"מת לחיות"






מנגינת הפתיחה של "סיפור הפרברים":



3 תגובות:

  1. נחמד, רק אל תשכח ללחוץ על האייקון

    השבמחק
  2. נחמד מאוד תמשיך לכתוב לנו סרטים

    השבמחק
  3. הראל, נראה לי שאני אלך לצפות בסרט עכשיו... :-)

    השבמחק