יום שני, 19 בנובמבר 2018

השמיניה - הדור הבא /מאת רז סולומון

שלום לכם קוראים וקוראות יקרים ויקרות. היום אני יספר לכם על סדרה שאהבתי וגם הבטחתי בדבר מערכת שאני יפרסם אותה בגלל שהשבוע כל כתב במערכת העיתון רושם כתבה על גיבורי על או קומיקס לכבוד סטן לי. 
אוקיי אולי חלקכם ראיתם שרשמתי פעם על הסדרה השמיניה אבל הפעם אני רוצה לקשר את זה לנושא של גיבורי על בגלל שבעונה הרביעית והחמישית של השמיניה יש גיבורים עם כוחות על. והשמיניה זה לא סטן לי כתב מי שכתב את השמיניה זה גיורא חמיצר. אוקיי ועכשיו אני יתחיל לכתוב למטה את תקציר העונה הרביעית והחמישית.



עלילת העונה הרביעית והחמישית
עלילת הסדרה מתרחשת 7 שנים אחרי סוף עלילת העונה השלישית של השמיניה. בסצנה האחרונה של העונה השלישית הוצג מפגש עתידי של חברי השמיניה לאחר סיום התיכון. העלילה תעקוב אחרי השמיניה במצבים שונים בחייהם, ובסיטואציות המקשרות בין כל החבורה. לפי דברי היוצר גיורא חמיצר העונה הבאה תעסוק בחבורה חדשה, ולא רק בשמיניה המקורית.
שבע שנים לאחר מחיקת הזיכרון והלמדא אבנר מגייס את התשיעיה (הם היו רק שש מאחר שאיה לכאורה בחו"ל, ניצן עובדת עם אבשלום ואדם נרצח) ומזכיר להם את עברם והוא מספר להם שהסיבה למחיקת הזיכרון היא כדי למחוק למדא צריך למחוק גם את הזיכרון. הם רצו למחוק את הלמדא כי כל אחד יכול לנצל אותם בגלל שיש להם למדא ויכול להשתמש בזה למטרות לא טובות. ובסוף העונה השלישית מחק להם את הזיכרון  והם חיים באותה עיר ולא יודעים מה הסוד הגדול.  ובעונה הרביעית שולח למשימה חדשה,  לסכל את תוכניתו של אבשלום להשתלט על מוחם של אנשים ולהשתלט על העולם.  ואבנר אומר להם שהם צריכים שמיניה חדשה בגלל שצריך להשתמש בגלי למדא בשביל לסכל את מזימותיו של אבשלום. ואבנר מצא רק שישה עם גלי למדא. ואבנר נרצח על ידי סוכן מועצה בשם עומרי שהיה בשליטתו של אבשלום.
והשמיניה הוותיקה מחליטה שכן להציל את העולם ומגייסת את השישיה. והשישיה במהלך העונה מגלים מה הכוחות על שלהם. ובהמשך העונה השמיניה הוותיקה נחטפת על ידי ארגון אומיקרון שאותו מנהיג אבשלום, ואבשלום חושב שיש להם למדא אבל הוא לא יודע שזה השישיה משדרת קרינת למדא,וגם הוא לא מכיר את השישיה. ובהמשך השישיה מצילה את השמיניה מאומיקרון ומארגנים תוכנית בריחה בעזרת האחים התאומים של איה וניני בגלל שלאחים התאומים גם יש גלי למדא. ואיה וניני הם גם מחברי השמיניה. ואחרי שהשמיניה בורחת מאומיקרון בעזרת השישיה אז אבשלום מזייף את מותו. ויום למחרת חברי השמיניה נלקחים למועצה לחקירה בנוגע למה שקרה להם באומיקרון. והם מחליטים לא לספר על השישיה בגלל שגם המועצה יכולה לנצל את היכולות שלהם בגלל שיש להם למדא. בהמשך מתברר שהמועצה גילתה על השישיה אבל לא סתם מישהו הלשין. ומסתבר שיש בוגד מחברי השמיניה הוותיקה 
והבוגד הוא דורי שהיה חבר בהשמיניה. בעונה החמישית בוגד בחבריו ועוזר לאבשלום כדי לקבל בחזרה את הלמדא שלו, אחרי שקיבל בחזרה את הלמדא שלו הוא הורג את אבשלום. הפך למפלצת למדא והוא גנב את הלמדא של חברי השישיה. ובסוף נחלש ואיבד לחלוטין את כוחותיו על ידי קרינת למדא של השמיניה החדשה והשישיה הפכו להשמיניה בגלל שהצטרפו גם האחים התאומים של איה וניני. ובסוף דורי נורה על ידי נטשה בסוף הסדרה ונכנס לקומה. ובסוף השמיניה הוותיקה כביכול מוחקת להשישיה את הלמדא אבל הם עבדו עליהם בגלל שרצו לארגן להם מסיבת הפתעה לכבוד זה שהם הצילו את העולם. בסוף הפרק נטשה ואיה יושבות בספסל והדלת של ההאנגר נפתחת, נראה אור בוהק וממנו יוצא מישהו מסתורי.

ועכשיו תראו את השמות של השמיניה החדשה וכוחות העל שלהם.
השמינייה החדשה מצטרפת בעונות הרביעית והחמישית, ובניגוד לשמינייה הוותיקה, יש להם כוחות על.
  • גילי פורת (נועם לוגסי) (עונות 4-5): נערה טובת לב. בעלת יכולת להפוך לבלתי נראית. מאוהבת ברפאל, ובסוף העונה החמישית נהיית בת-זוגו.
  • רפאל אשורי (אור טרגן) (עונות 4-5): נער רגיש וספורטאי מצטיין. בעל חושים מוגברים. היה בן-זוגה של הגר, אך הוא נפרד מהגר. הוא מתאהב בגילי ונהיה בן זוגה בסוף העונה החמישית.
  • הגר ששון (עמית יגור) (עונות 4-5): נערה צינית וערמומית. בעלת יכולת ראיית העתיד של דברים כאשר היא נוגעת בהם. היא ורפאל היו חברים לתקופה קצרה. כשנגעה בדניס, היא חזתה שבעתיד היא ודניס יהיו בני זוג והיא שומרת את זה בסוד. אחרי שהיא ראתה שחברי השישיה מחרימים אותה, היא שיקרה שחזתה שגילי יורה ברפאל. רפאל נפרד ממנה, ובסוף הגר נהיית בת-זוגו של דניס.
  • דניס גלר (דין מירושניקוב) (עונות 4-5): מומחה במחשבים. בעל יכולת זיהוי שקרים. ברח מ"אומיקרון" לאחר שעקב אחריהם. התחיל כנער מופנם, אך כשהצטרף לשישיה הוא הפך רגיש ומצחיק. מתאהב בהגר ובסוף הופך לבן זוגה.
  • יותם וייץ (בן רביאן) (עונות 4-5): חנון חובב קומיקס. בעל יכולת ריפוי עצמי. מכנה את עצמו "המגן האנושי". מאוהב בליאה.
  • ליאה קידרון (דריה שיזף) (עונה 4-5): נערה ג'ינג'ית, מצחיקה ומרגשת. בעלת יכולת שינוי צורה. מאוהבת ביותם.
  • ירון ("רונצ'ו") דביר (איתמר כרמלי) (עונות 4-5): בנם של דדי ודגנית. נחטף על ידי אלכס ולאחר מכן על ידי דניאל כשרק נולד. אחיה התאום של תמר. חכם ורגיש. בעל יכולת טלפתיה, אחיהם למחצה של איה, ניני ובן-בן.
  • תמר ("מרי") דביר (אביב בוכלר) (עונות 4-5): בתם של דדי ודגנית. נחטפה על ידי אלכס ולאחר מכן על ידי דניאל כשרק נולדה. אחותו התאומה של ירון. חכמה ופיקחית. בעלת יכולת טלפתיה. אחותם למחצה של איה, ניני ובן-בן.

מונחים חשובים

  • גלי למדא - גלי מוח אשר נמצאים על פי רוב אצל ילדים מחוננים ולהם כוח אנרגתי רב. את גלי הלמדא מקבלים בירושה מאחד ההורים.
  • למדא קלאוד - ענן למדא אשר נוצר כשאר שמונה ילדי למדא (או יותר) נמצאים בסמוך זה לזה. באמצעות הלמדא קלאוד ניתן להעביר מחשבות, ללמוד דברים ואף לדבר בטלפתיה.
  • LSR - מכשיר דמוי אוזניות הנועד למדידת ושאיבת גלי למדא.
  • טורבו טיים - מכשיר בעל יכולת להאיץ ולעכב את תהליך ההתבגרות. יכול להפוך אדם למבוגר/צעיר יותר מגילו האמיתי.
  • המצפה - חלל מיוחד המכיל את הטכנולגיות מהמתקדמות בעולם אשר נועד לאפשר לשמיניה לפעול בצורה הטובה ביותר וללא הפרעות. המצפה ממוקדם מאחורי מכונת שתייה בקניון עזריאלי. והמצפה הוקם בעונה השנייה.
  • סקורפיו - כת המונהגת על ידי אדם זקן וסמלה הוא עקרב. הכת מאמינה בחיי נצח ועושה כל שביכולתה על מנת להשיג את מטרה זו. והסקורפיו מוזכר בעונה השנייה.
  • המועצה - ארגון חשאי הפועל במקביל למוסד ולשב"כ. מפעיל סוכנים למשימות מיוחדות בארץ ומחוצה לה. בין היתר אחראית המועצה לפיקוח אחר מקורות ושימוש באנרגיית למדא.
  • הקוף השחור - פסל של קוף בצבע שחור אשר נמצא במקדש של סקורפיו ומכיל בתוכו חצי מהנוסחה לקריפטון.
  • הקוף הלבן - פסל של קוף בצבע לבן אשר נמצא אצל סוחר עתיקות בשם איגבן טדאוש ומכיל בתוכו חצי מהנוסחה לקריפטון.
  • קריפטון - גֵּן מלאכותי אשר נועד ליצור את ה"חייל המושלם". הנוסחה לקירפטון מחולקת ל-2 ונמצאת בפוסטרים הנמצאים בתוך הקוף הלבן והקוף השחור. על מנת שהגן יקלט בגוף יש צורך להשתמש באנרגיית למדא.
  • פולסר - מכשיר למחיקת זיכרון לטווח קצר - בשימוש המועצה. נועד למנוע מהשמיניה להיזכר בקטעים מעברם.
  • אומיקרון - ארגון טרור בהנהגתו של אבשלום אשר מטיל איימה ופחד על הציבור על מנת לקדם את מטרותיו.

זה כל הכתבה מוזמנים להגיב.הגר, גילי, רפאל, יותם ודניס - החמישייה

תגובה 1: