יום ראשון, 18 בינואר 2015

רצח לי - הסיפור שאחרי

לפני 3 שנים קייט זיתוני התמלאה צער כששמעה על בתה לי, שנדרסה למוות בתאונת פגע וברח.
הראיון הזה נעשה ימים ספורים לאחר חזרתה של קייט מצרפת, שם נערך המשפט שקבע את גזר דינם של הרוצחים - הנהג קיבל 5 שנים ושותפו לפשע קיבל שנה וחצי בלבד. קייט: "אני חושבת ש-5 שנים לנהג זה לא מספיק, כי זאת לא הייתה תאונה. בעיניי זה היה רצח".



מה הרגשת בזמן המשפט? (לראות את הרוצחים מול העיניים)

"היה לי מאוד קשה לראות את הרוצחים בעיניים ולשמוע את מה שהם אמרו והכי קשה אחרי גזר הדין לראות את החיוך בפנים שלהם".

מה דעתך על העונש?

אני חושבת ש-5 שנים לנהג זה לא מספיק, כי זאת לא הייתה תאונה בעיניי זה היה רצח. בגלל כל הנסיבות הנלוות כגון: שתיית אלכוהול הרבה, סמים, מהירות מופרזת בעיר, התעלמות מאור אדום, פגיעה בבן אדם על מעבר חצייה שזה זכות אדם (הולך רגל להיות על מעבר חצייה) והפקרת הפצוע ובריחה מהמקום.

כיצד את מרגישה לאחר כל המאמצים?

בהתחלה היה לי מאוד קשה אבל עכשיו ששבוע פלוס אחרי אני אומרת לעצמי לפחות הם בבית הסוהר ולא מסתובבים חופשי כמו שהם הסתובבו 3 שנים. החלטתי להסתכל על חצי כוס המלאה ולא חצי כוס הריקה, כלומר, מה שיש בסדר ומה שאין... אין מה לעשות, אני לא מסתכלת בכיוון הזה. 

איך היה לך הקטע של החשיפה הציבורית?

היה לי מאוד מאוד מאוד קשה עם כל הצלמים, עם כל הריאיונות והעיתונות. שביקשו ממני שוב לספר איך שהרגשתי ביום שהודיעו לי על הרצח שלה ושאלו אותי איך אני מרגישה ומה אני מצפה מהמשפט. כל השאלות החודרניות האלו היו קשות מאוד וגרמו לי לבכות הרבה פעמים. אבל בסופו של דבר עשיתי את הריאיונות כי ידעתי שפרסום בציבור זה ישפיע על המשפט לטובתנו. 

האם היה לך קשה לחזור לשגרה? (לקום בבוקר ללמד) 

בהתחלה במחשבה היה קשה לחזור לשגרה אבל כרגע שהייתי בעבודה בבית ספר זה עזר לי מאוד לחשוב על אנשים אחרים ולא על העצב שלי או על הרוצחים.

לסיכום: הראיון שלי עם קייט היה קשה ושובר לבבות, אני אישית רוצה לבכות מכל המידע הנוראי הזה. זה קשה מאוד לשמוע, זה עוד יותר קשה המחשבה שהפושעים שרצחו את לי לא ממש קיבלו עונש. שנה וחצי? חמש שנים?! זה כלום מה שנתנו להם, אם אני הייתי במקום השופט הייתי נותנת להם לפחות 20 שנה בכלא ויותר. 
הקטע שהכי קשה זה שאחרי המשפט קייט סיפרה לי שהרוצחים של לי יצאו עם חיוך על הפנים, לא התנצלו, פשוט חייכו ,ממש גועל נפש. אנשים קרים, רעים וחסרי רגישות.  

קייט היא אישה נהדרת וחזקה. וואו! זה ממש לא פשוט לעבור את כל העול הזה, לא מאחלת לכם את זה. המסר שאני רוצה להעביר לכם זה שתשמרו על עצמכם וגם על חייכם, היזהרו בכבישים והיו ערניים כי המקרה של רצח לי שלא יחזור על עצמו והפעם עם מישהו אחר. בכל מקרה אני מודה לקייט שהסכימה להתראיין ואני מאוד עצובה בשבילה.

הריאיון התקיים כשבוע אחרי המשפט
תודה לחן שעזר לי עם הריאיון :) 

7 תגובות:

  1. עדן יקרה יש לך את זה! הראיון היה ממוקד ואישי ומרגש... והבחירה להוסיף סיכום אישי זה ממש רעיון מצוין.
    שמחה בשבילך על ההזדמנות שהייתה לך ומקווה שתמשיכי לכתוב!

    השבמחק
  2. עדן כל הכבוד!! עשית את זה! ועשית את זה מעולה. כתבת באמת כל כך ברגישות כלפי קייט, והבאת גם את עצמך שזה חשוב בכל כתבה, ובטח בכזאת. ממש מתחשק כבר לקרוא את הכתבות הבאות שלך! תמשיכי!!

    השבמחק
  3. עדן כל הכבוד שעשית על הבת של קייט אני חושבת שהרוצחים היו צריכים לקבל יותר מאסרי עולם תמר

    השבמחק
  4. עדן כל הכבוד, הנושא מאד חשוב ומרגש, הכתיבה והניסוח מאד אותנטיים לך ואני מסכים עם מה שכתוב. תומר צ'רנוב

    השבמחק
  5. עדן יקרה,מאד ריגשת אותי בכתיבה שלך ,יש לך את זה,מקווה שתמשיכי לכתוב כתבות מעניינות .
    שרית

    השבמחק
  6. עדן, התרגשתי מהכתבה שלך. שאלת שאלות רגישות והעברת את דבריה של קייט בחוכמה רבה.
    קייט, ההסכמה שלך להתראיין היא מעשה אמיץ ונדיב לב.
    שתיכן נפלאות.

    השבמחק