יום חמישי, 19 בפברואר 2015

המלצה לטיול

כתבה מאת נבות


אני רוצה להמליץ לכם על טיול בשמורת נחל שניר (חצבאני) שליד קיבוץ הגושרים וקיבוץ דן.
אני הייתי שם פעמיים ומאוד נהנתי.
בשמורה זורמים מים כל השנה אבל יש הבדלים גדולים בכמות המים בין הקיץ לחורף.
זה הנחל הכי ארוך מבין שלושת הנחלים שיוצרים את הירדן, אורכו 60 קילומטר רובם בלבנון.
הנחל נקרא שניר על שם החרמון ששניר הוא אחד מהשמות המקראיים של החרמון.
בשמורה יש מגוון צמחים נדירים: חלביב יווני, פרע ריחני, שבטבט גדול, דולב מזרחי ועוד ומגוון חיות כמו לוטרה, חזירי בר, דרבנים, נמיות וגיריות.
המים בנחל מגיעים ממעינות במורדות המערביים של החרמון.
חשוב לציין שאסור להיכנס למים.
אחרי הטיול בשמורה מומלץ לאכול בקפה קוקיה בקיבוץ דפנה.


טיול נעים, נבות


13 תגובות:

  1. עולי גם אני יבוא לטיול אני אוהב נחלים ומים זורמים. וזאת ממש כתבה יפה אהבתי

    השבמחק
  2. גם אני מאוד אוהב טיולים של נחלים ומים

    השבמחק
  3. נבות, שמחתי לראות את השם שלך בין כותבי הכתבות.... זה מצוין שהתחברת לתחום שמעניין אותך ושיתפת בו את כולנו. שגרתי בקריית שמונה העדפנו ללכת ל"דג על הדן" ... בעתיד נבדוק את ההמלצה שלך! זוכר שעכשיו "דרום אדום" אז אתה ממש מוזמן לדרום!

    השבמחק
  4. המלצה מעולה! אם יורשה לי לשאול - למה אסור להיכנס למים? מתאמים של שמירת טבע, של בטיחות וביטחון, או משהו אחר?
    תודה רבה, עשית לי חשק.
    הלל

    השבמחק
  5. תודה על הוספה של מקומות לטיול בשביל כל מי שרוצה. גדעון.

    השבמחק
  6. נעליים למים מומלצות. מסלול קליל ומצוין

    השבמחק
  7. נבות, התיאור שלך מאד משכנע לצאת לטיול בנחל שניר... לפי מיטב זיכרוני טיילנו כולנו במסלול זה במסגרת הטיול השנתי לפני מספר שנים ונהנינו מאד.
    יעל גת

    השבמחק
  8. נבות, כיף לראות אותך כותב בעיתון. אכן האזור שהמלצת לטייל בו הוא יפיפה.

    השבמחק
  9. היי נבות.
    תיאור מקסים. הייתי במקום לפני די הרבה שנים והיה נפלא.
    התמונה יפהפייה.
    אם אטייל שוב באזור אקפוץ לבית קפה "קוקייה"

    יעל דגן

    השבמחק
  10. הייתי שם בכיתה ז', מאוד יפה שם. אחלה המלצה!

    השבמחק
  11. יפה בטבע אביאל כיתת גפן

    השבמחק
  12. מעניין אתיי

    השבמחק