יום רביעי, 8 באפריל 2015

עולמות 2015

חופש פסח הוא הזמן שבו קורים הדברים הכי מהנים והחוויות הכי שוות. זו התקופה שבה אתם תצאו לטיול ג'יפים, לסיבוב במוזיאון, בגן חיות, קרקס נודד או לצאת לטיול בחו"ל. ואני חושב שזה רעיון טוב לשתף את החוויות האלו עם כולם, להציג כמה תמונות, לספר על מה שקרה ולהמליץ למי שרוצה לנסות שנה הבאה. אז תנו לי להתחיל הפעם.


SMASH


אתמול (יום ג'), נסענו אני וכרמל (התלמיד) לתל אביב. שם כל שנה מתקיים כנס "עולמות" שמגדיר את עצמו כנס מדע בדיוני ופנטזיה. זה בגלל שהוא מתבייש להודות מה הוא באמת, כנס לכל דבר שקשור ל-Fandom (תרבות מעריצים) , כל דבר גיקי או חנוני, כל אובססיה שיכולה להיות בחיי היום יום מביכה, בכנס הזה היא סיבה לחגיגה.
בהתחשב שאני מכיר לא מעט תלמידים וחברים מכיתות נווה שמדברים ללא הפסקה על משחקי מחשב, או על אנימה, או על גיבורי על וקומיקס, מפתיע אותי שלא יותר הגיעו. אני מתכוון מבית הספר, הכנס עצמו היה מפוצץ באנשים משונים וצבעוניים.

We are the knight who say ni
כשהגענו לכנס דבר ראשון הלכנו לאחת ההרצאות. ההרצאות, גלריות וההפעלות הן הבשר של הכנס לפיו נקבע סדר היום. ההרצאה הראשונה שהלכנו עליה הייתה על זומבים. איזה זומבים יש, מאיפה הם הגיעו, אילו מאפיינים ספרותיים נמצא בסיפורי זומבים ומה ההיבט הפילוסופי מאחורי הזומבי. מאוד האבתי את ההראצה, במיוחד בהתחשב בכך שזומבים הם ההתמכרות של המאה ה-21. ההרצאה השנייה הייתה אפילו יותר מעניינת לדעתי. היא עסקה בספרים 1984 ועולם חדש ומופלא. בספרים האלו מתואר עתיד דיסטופי (התרחיש הגרוע ביותר) בו שלטון-על דיקטטורי שולט על האנשים. בספר עולם חדש ומופלא השליטה היא יותר רופפת והצייטנות מבוססת על שטיפות מוח ולחץ חברתי, אך בסופו של דבר האנשים מאושרים ונהנים מחייהם, אפילו אם אותה חיים הם כה שמרניים עד שאף שינוי לא מתרחש ואם תשאלו אותי חיים ללא שאיפה לשינוי הם חיים רקים וחסרי ערך. בספר 1984 העתיד הוא הרבה פחות נחמד והשלטון מבוסס על טרור ואלימות. אני לא אכנס לפרטים, אני רק אומר שיש סיבה טובה מאוד לראות את ההרצאות כי הן בטוח יעניינו אתכם והן מאוד מקצועיות ומרתקות.


את שאר הזמן בילנו בשוק הכנס. וזה לא שוק שמוכר דגים מסריחים וזבובים. לא, השוק כאן הציג ומכר הכל החל מקומיקסים של גיבורי על,בובות אספנות , כלי נשק מספוג, כלי נשק מפלדה, ספרים מרתקים, משחקי קופסא, משחקי תפקידים, חולצות משעשעות, טפטים ותמונות ופוקימונים. רק הביטו על התמונות!

פוקיצמר, נוצר במיוחד מצמר אמיתי של הפוקימון Mareep
אני קניתי לעצמי חולצה חדשה (כי יותר חולצות יותר טוב) של אחד ממשחקי המחשב הטובים ביותר Portal, בובה עם ראש גדול של World Of Warcraft ומשחק הקלפים סופר מאנצ'קין שאני אביא מדי פעם לבית ספר. אח שלי ביקש ממני שאני גם אקנה לו שם מנגה של סדרה שהוא אוהב, אך לצערי השנה לא מכרו מנגה.

וכאשר לבזבז את הכסף המוערך שלכם על גימיקים ושטויות שאתם לא באמת צריכים אך כל כך רוצים כבר לא עושה את זה יותר, אתם יכולים לעשות את הדבר המוזר הזה שנקרא להיות עם אנשים. אני הייתי עם כרמל, אז רב התקשורת שלי היתה לחפור לו בראש, אך זה לא אומרת שלא נהנתי מהקהילה. השתתפתי בקרבות החרבות (ספוג) ונלחמתי עד ייאוש המוות. גם נשאתי מגן פלדה וחרב מוזרה אך מגניבה. כמובן לא נלחמתי בהן. אנשים רבים באו בתחפושות, מגלמים את הדמות האהובה עליהם. לא צלמתי אף אחד (חוץ מהענק הירוק שהסכים) כי אסור לצלם אנשים בלי הסכמה ואז לפרסם, אך תאמינו לי , מי שלא בה עם חולצת מעריצים לבש לבוש מסורבל (או מינימלי) מגולם בתור דמות דמיונית, החל מאציו מסדרת Assassin's Creed שלא ראיתי אותו כמו שצריך כי הוא היה ליד שלושה אנשים (בדיחה שמי ששיחק במשחק יבין), הצלף והסייר מתוך Team Fortress 2 , דמות מפיינל פנטזי עם חרב בגודל אוטובוס, גיבורי על, דמויות מתוך אנימה ומנגה ופיקאצ'ו. אני לבשתי את החולצה שאני תמיד לובש, חולצת המעריצים שלי של הלהקה Dream Theater , והפעם נראה שהיא עבדה. אני ספרתי שמונה מקרים שבהם מישהו עצר אותי והתחיל לדבר איתי על החולצה שאני לובש, איך הוא מת על הלהקה, והאם אני בא להופעה הקרובה.

בקיצור מאוד נהנתי, חזרתי עייף אך מרוצה עם הרבה שלל והרבה חוויות. אני ממליץ למי שמתעניין בנושאים האלו שיבדוק באינטררנט על כנס עולמות. הוא נמשך כל שנה בשבוע השני של פסח למשך מספר ימים, אם אתם אפילו יודעים מה זה אנימה, זומבים או חורשים על משחקי מחשב וסרטונים ביו-טיוב, הכנס הזה הוא אירוע שאתם חייבים להיות חלק בו שנה הבאה.

תמונות:



מצטער, לא ראיתי את האנימה.




בן אנוש תמים! שחרר אותי עכשיו ומיד











מוסיף את ה"דרקון" למבוכים ודרקונים.






10 תגובות:

  1. נשמע מעולה ירין. אני בכלל לא שמעתי על זה אבל זה נשמע נהדר. אני גם כנראה לעולם גם לא אלך לזה אך, אחלה שאתה וכרמל (התלמיד הלכתם).

    נ.ב. עדיין לא ערכת את הכתבה שלי? גם הורדת אותה מהאתר?!! למה בדיוק?!!

    בכל מקרה, כתבה טובה ולא היה הומור מהנה, אבל עדיין כתבה מספקה מאוד וכיף בשבילכם!

    גדעון.

    השבמחק
    תשובות
    1. שלחתי לך מייל על כך. היא ערוכה ותפורסם מאוחר יותר, כי אני רוצה שהיא תהיה בשער.

      מחק
    2. אה, אוקיי.
      גדעון.

      מחק
  2. נהניתי מאוד לקרוא את כתבה שלך, היא הצליחה לשתף ולעניין גם את מי שממש לא מבין בנושא. וזה רעיון מצוין להשתמש בפאזל כדי להמליץ על אירועים שאתם לוקחים בהם חלק. מעולה שהוספת תמונות.

    השבמחק
  3. ירין למה דרגון בול זי ולא נארוטו יקיר שם טוב

    השבמחק
    תשובות
    1. היו שם גם אוספים של נארוטו, פשוט לא צילמתי אותם.

      מחק
  4. נהנתי מהאזכור למונטי פייתון. אשתדל להפנות את סאם לזה, הוא גם ממש יאהב את זה.
    הלל

    השבמחק
  5. צילמת את התמונות באיכות איכות גרועה

    השבמחק
  6. ירין למה אתה לא קונה מצלמה הפחתרון הכי טוב

    השבמחק
  7. וגם לפיתה את עוגה של הענק הירוק

    השבמחק