יום חמישי, 3 בדצמבר 2015

המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה: מאת בר אבגי

שלום לכולם אני אכתוב כתבה על ספר שאני אוהב ששמו ''המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה'' (The Curious Incident of the Dog in the Night-Time) אני לא אספר דברים גדולים על מה שמסופר בספר כי אני רוצה שאתם תקראו אותו בעצמכם.

הספר מספר על כריסטופר ג'ון פרנסיס בון נער בעל תסמונת אספרגר שיודע את השמות של כל מדינות העולם ואת ערי הבירה שלהם ויודע את כל המספרים הראשוניים עד למספר 7,507 ופותר בעיות מסובכות במתמטיקה ויש לו זיכרון עצום ומדויק אבל הוא מתקשה בתקשורת עם אנשים למשל להבין רגשות אנושיים וקשה להרגיש רגשות כמו בלבול וחרדה ומתקשה להבין בדיחות כי בראשו יש משמעויות רבות למילים. יום אחד שכריסטופר יוצא בלילה (דבר שהוא אוהב לעשות) הוא מגלה שהכלב של השכנה שלו וולינגטון נרצח. מהמקרה הזה העניינים מתחילים להסתבך ומרגע זה הוא רוצה לגלות מי רצח את הכלב וולינגטון. מי רצח את הכלב? איזה סודות כריסטופר יגלה על המשפחה שלו? ומה הוא יעשה בעקבות זה?

 

אני מאוד אוהב וממליץ על הספר מפני שהוא מותח והוא כתוב בצורה נהדרת שנותנת הרגשה שהדמות של כריסטופר היא אמינה מאוד. בנוסף, הזדהיתי עם זה שהספר מדבר על נער עם קשיים שיש גם לי כמו להבין את הרגשות של הסביבה ולהבין בדיחות.

הסופר מארק האדון מביא נקודת מבט שונה, מעיניו של נער עם תסמונת אספרגר.

 

ולסיום יש לי שאלה מי שקרא את הספר איך היה לו?

16 תגובות:

  1. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  2. תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.

    השבמחק
  3. ברי! אני מכירה ממש טוב את הספר וגם ראיתי ההצגה....
    https://www.youtube.com/watch?v=eh3CsjV-c2U
    זה קישור לקטע מההצגה
    אני מסכימה שזה כתוב מצוין! מאוד ממחיש איך המוח מנתח ומפרש מצבים ורגשות.
    התרגשתי מהביטוי האישי שלך בקשר לספר.

    השבמחק
    תשובות
    1. יעל תודה על הקישור ראיתי את הקטע של ההצגה זה נראה מאוד מעניין. אני שמח לשמוע שאהבת את הכתבה. בר מכיתת דולב.

      מחק
  4. ברי! אני מכירה ממש טוב את הספר וגם ראיתי ההצגה....
    https://www.youtube.com/watch?v=eh3CsjV-c2U
    זה קישור לקטע מההצגה
    אני מסכימה שזה כתוב מצוין! מאוד ממחיש איך המוח מנתח ומפרש מצבים ורגשות.
    התרגשתי מהביטוי האישי שלך בקשר לספר.

    השבמחק
  5. אני קראתי את הגרסה לנוער של הספר

    השבמחק
    תשובות
    1. ואיך היה לך לירון? בר.

      מחק
  6. לא שמעתי על הספר הזה מעולם. מעניין...

    גדעון.

    השבמחק
    תשובות
    1. אני ממש ממליץ לך עליו הספר נותן הרגשה שכותב אותו באמת נער עם תסמונת אספרגר או עם אוטיזם בתפקוד גבוה. בר מכיתת דולב.

      מחק
  7. אני קראתי את הספר ואהבתי מאוד, אני מתחבר גם למתמטיקה וגם למסתורין, גם אני קראתי את הגרסה לנוער

    השבמחק
    תשובות
    1. יהונתן גם אני מתחבר למתמטיקה ומסתורין. בר.

      מחק
  8. אני קניתי את הספר הזה ואני מתכוון לקרוא אותו

    השבמחק
    תשובות
    1. שיהיה לך קריאה נעימה. בר.

      מחק
  9. בר איזה כיף שכתבת!! המלצות על ספרים תמיד משמחות אותי... ובמיוחד שגם אני אהבתי את הספר!

    השבמחק
    תשובות
    1. תודה נועה אני שמח לשמוע. בר.

      מחק
  10. גם אני קראתי את הספר ומאוד אהבתי אותו.
    הספר גרם לי להרגיש כאילו אני נכנסת לראש של נער עם אספרגר, עם צורת החשיבה המיוחדת והמעניינת שלו.
    תודה רבה בר!

    השבמחק