יום שלישי, 1 במרץ 2016

להיכנס לתוך הטלוויזיה

אתם בטח ראיתם הרבה תוכניות טלוויזיה וקראתם פה על סדרות, אבל חשבתם פעם איך מכשיר טלוויזיה עובד? אם כן, אז אני כאן כדי להסביר לכם
בהתחלה אני אסביר על הסוג הישן (והמועדף עלי) של טלוויזיות, שנקראות טלוויזיות CRT (במילים אחרות אלה שנראות כמו קופסה)
טלוויזיות כאלה עבודות בעזרת תותח אלקטרונים, שהוא בעצם "יורה" נקודות אור לכיוון המסך, בגרסה הפשוטה ביותר של טלוויזיה שחור לבן התותח ירה אור לבן בעוצה הדרושה לגוון באותה נקודה, ככל שהצבע בהיר יותר העוצמה גבוהה יותר. 

בטלוויזיות צבעוניות יש שולשה תותחי אלקטרונים (אדום, כחול וירוק) שמהם יוצרים את על הצבעים, כדי שלא יווצר מקרה שלמשל אור אדום ייפול בנקודה של אור ירוק (אחרת איך הייתם מבדילים בין הפועל תל אביב למכבי חיפה?), לכן יש מסכת צל, שהיא פס דק מאוד שמפריד בין הנקודות, מכיוון שבטלוויזיות שחור לבן אין את זה, למעשה איכות התמונה בטלוויזיה שחור לבן יותר טובה מזו שבטלוויזיה צבעונית.

עם הזמן הטלוויזיות התחילו משטר דיאטה והפכו למסכים הדקים של היום (הטלוויזיה שלי בחדר היא מהסוג הישן, כנראה היא לא יכולה לוותר על צ'יפס, כמוני), סוג של טלוויזיה כזו היא טלוויזיית LCD
מסך זה הוא מסך גבישי נוזלי (אל תדאגו, זה לא גורם לקצר כמו שלפוך מים על המחשב), כל "נקודה" של אור היא גביש נוזלי, במצוי בתוך אלקטרודות, ובין שני מקטבים (מקטב הוא רכיב חשמלי שמשנה את עוצמת האור), ככל שהמתח גדול יותר יותר אור יעבור דרך הגביש, האור מורכב גם כאן מאותם שלושה צבעים , וכבל נקודה יש מסנני צבע, כך שמתקבל הצבע הרצוי.

סוג טלוויזיה נוסף הוא הפלזמה, למרות שהכינוי "פלזמה" נפוץ יותר מ-LCD בהקשר של מסכים דקים, רוב הטלוויזיות הן LCD וטכנולוגית הפלזמה היא רק לטלוויזיות גדולות במיוחד (יש עד 103 אינץ')
טכנולוגית הפלזמה מבוססת על תאים שבהם כמות קטנה שלי גז המואר בצורה דומה לטלוויזיות LCD, כאשר עובר זרם חשמלי בתא הוא גורם לפליטת קרינה על סגולה לכיוון ציפוי זרחן, שם הוא מועבר לאור בצבע המתאים (אותם שלושה צבעים, טכנולוגיה זו אינה קיימת במסכים קטנים, לכן אין מסכי מחשב בטכנולוגיית פלזמה.

הסוג המועדף עלי הוא דווקא הישן, טלוויזיות מהדור הקודם יכולות לשרוד 30 שנה ואף יותר, ובחדשות יש הרבה יותר תקלות, בנוסף,, הסוג הישן הרבה יותר יציב ויש פחות סיכוי שהוא ייפול על הרצפה, אפילו ברעידת אדמה.

תענו בתגובות, איזה סוג של טלוויזיה אתם מעדיפים?

6 תגובות:

  1. אני מעדיף את הסוג החדש כי בו יותר כיף לצפות בטלוויזיה

    השבמחק
  2. אני אוהב את הטלוויזיות הישנות והחדשות. הייתה לי טלוויזיה ישנה בבית יותר מ-20 שנה.

    השבמחק
  3. הכתבה מעניינת מאוד ואני בסדר עם הסוגים של הטלוויזיות

    השבמחק
  4. עד היום ידעתי רק שהפלזמה תופסת פחות מקום וזה מה שחשוב לי בבית... אז תודה!

    השבמחק
  5. שי לי בית הטלוויזיה אינץ 50 יקיר משה שם טוב

    השבמחק