יום ראשון, 28 בפברואר 2016

הסיור בעפולה \ מאת סאם קטז


Image may contain: 13 people, including Noa Attali and Tamar Avraham, people smiling

שלום לכם קוראים וקוראות יקרים ויקרות, אני רוצה לשתף אתכם בחוויה שלפני שבוע ( בערך ) בשבע עשרה לשני אלפיים ושש עשרה יצאו שתי כיתות מנווה והם : כיתת תפוז וכיתת אורן שיצאו לסיור בעיר עפולה מטעם של שירות לאומי אזרחי בעיר עפולה ומטרת סיור זה היא להכין אותנו לחיים כשנסיים את בית הספר ובמהלכו של הסיור אנחנו פגשנו את ירין ונבות תלמידים שסיימו כבר את בית הספר כבר, ולי באופן אישי היה לי די נחמד בסיור הזה כי הייתי עם החברים הכי טובים שלי והיו צחוקים עם החברים שלי, ושתהיה לכם קריאה נעימה ואולי אם גם אתם תרצו ללכת לשירות לאומי אזרחי במקום ללכת לצבא או להפך פשוט מאוד תיפנו ליעל וירוב והיא תספר לכם את שאר הפרטים ושהיה לכם סוף שבוע נעים ושקט.

קודם כל הקדמה קצרה על מה זה שירותי לאומי אזרחי למי שלא יודע\ת :

שירות לאומי או שירות אזרחי משמש לרוב כשירות תחליפי לשירות צבאי נעשה לרוב במסגרות חינוכיות, רפואיות או בפעילויות רווחה. מסגרות שירות כדוגמת זו קיימות במדינות שונות בעולם ובפרט בישראל. ועל פי החוק בישראל, כל מי שקיבל פטור משירות צבאי יכול להתנדב לשירות לאומי. נכון לשנת אלפיים וארבע עשרה בישראל מתנדבים כשש עשרה אלף חמש מאות צעירים בשירות לאומי. אוכלוסיית המתנדבים כוללת נשים וגברים, ביניהם יהודים, ערבים, חרדים, ופטורי גיוס מסיבות שונות, כגון מסיבות רפואיות או דתיות.

איך היה לנו בסיור ( תלמידי כיתת תפוז ) :

תמר - היה לי מאוד כיף. אבל אני עדיין מתלבטת עם לעשות שירות לאומי אזרחי או לא .

גדעון - היה מאוד כיף ומעניין וגרם לי לחשוב על האפשרויות שלי אחרי שאני אסיים את התיכון .

עדן - זה היה טוב, אני ממש נהניתי לצלם תמונות ובשביל זה חוויה נוספת שאני טיילתי עם החברים שלי 
בעפולה. ומצאתי תפקיד שמתאים לי .

ליאל - היה נהדר. הסיור הזה נתן לי עוד אופציות לחשוב על השירות לאומי אזרחי לאחר התיכון ובהחלט נתן לי כיבון מסוים.


הנה שני סרטונים לדוגמה על שירות לאומי אזרחי וצפייה נעימה :



נ.ב :

בסוף שהלכנו לחזור הביתה העפולאים חזרו יותר מוקדם לפנינו וחבל שאני לא יכולתי לחזור מוקדם כמוהם. אני אשמח שתיתנו משוב על כתבה זו.

6 תגובות:

  1. היה מאוד אבל מאוד מעניין בסיור. חבל שלא יכולתי לחזור מוקדם באותו יום.

    השבמחק
  2. תשובות
    1. הא! קורע! תקרא בבקשה את הכתבה שלי ותגיב ירין.

      נ.ב. אני אפרסם את הכתבה ששלחת לי. אל תדאג.

      מחק
  3. סאם, מעולה שהבאת את קולות התלמידים שהשתתפו בסיור, בדרך זו אפשר לראות מגוון של דעות ורשמים. אני גם חושבת שמטרת הסיור לפתוח אופציות ולעורר לחשיבה... כתבה טובה!!

    השבמחק
  4. סאם, מעולה שהבאת את קולות התלמידים שהשתתפו בסיור, בדרך זו אפשר לראות מגוון של דעות ורשמים. אני גם חושבת שמטרת הסיור לפתוח אופציות ולעורר לחשיבה... כתבה טובה!!

    השבמחק
  5. שלום אני יקיר משה שם טוב זה כיף לא

    השבמחק