יום שלישי, 1 במרץ 2016

הסיור לקבר רחל המשוררת מאת בר איבגי

הסיור לקבר רחל המשוררת


שלום לכולם אני אספר לכם על הסיור של כיתות ארז ודולב בואו נתחיל

היום נסענו לקבר של רחל המשוררת בבית הקברות כנרת. מעין הבעל של שני הדריך אותנו לפני שאספר את ההמשך הרקע של הסיור היה ששני הכיתות למדו על שירי רחל המשוררת בשיעורי ספרות. אני אספר על סיפור חייה של רחל המשוררת:

רחל עלתה לארץ בגיל 19 כדי לטייל לפני שמתחילה לימודים באוניברסיטה, היא ביחד עם אחותה שושנה והן החליטו בסוף להישאר בארץ בגלל שהתאהבו באזור. רחל עבדה בחקלאות בחוות כנרת ולאחר מכן עברה לדגניה. רחל נסעה ללמוד אגרונומיה בטולוז שבצרפת ושם פגשה את האהוב שלה "מיכאל" אשר הקדישה לו מספר שירים. מיכאל נשאר ברוסיה ורחל חזרה שוב לקבוצה שלה בדגניה, והם לא נפגשו שוב לעולם. רחל חלתה בשחפת, והייתה צריכה לעזוב את קבוצת דגניה מחשש שתדביק את כולם, היא עברה לתל-אביב והתחילה לכתוב שירים: שירי געגוע לכנרת, לנוף, חברים, ולתקופה. היא הצליחה לקחת את הקושי שלה בפרידה מדגניה ולהפוך אותו לכוח בכך שהיא כתבה שירים. רחל נפטרה בגיל 41 בגלל מחלת השחפת והיא קבורה בבית הקברות "כנרת".

אני אישית אהבתי את הסיור מאוד ובסוף הלכנו לאפיקים ואכלנו ארטיקים ואז חזרנו לבית הספר תודה לכיתת ארז ודולב ולשני שעזרו בהכנת הכתבה כולה.

2 תגובות:

  1. רחל המשוררת הייתה דמות מאוד משפיעה על התרבות הישראלית.

    השבמחק
  2. הייתי בסיור ואני מסכים איתך הסיור באמת היה מעניין.

    השבמחק